پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229942
مراسم عزاداري رحلت پيامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) در فارسان برگزار شد
تاریخ انتشار : 1398/08/05 13:01:30
نمایش : 2035
مراسم دسته‌روي و عزاداري در شهر فارسان به مناسبت سالروز رحلت جانگداز نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) دومين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مراسم عزاداري امروز در شهر فارسان  با حضور  نيروهاي نظامي و انتظامي، روحانيون، کسبه و بازاريان، مسئولان و جمعي از مردم با نوحه خواني، سينه زني و مداحي اهل بيت(ع) برگزار شد.
 
شرکت کنندگان در اين مراسم ، با نواي جانسوز مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، در سوگ رحلت آخرين پيامبر بزرگ الهي، ختمي مرتبت، حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن(ع) اشک ماتم ريختند و در مصلي نيز زيارت از راه دور پيامبر (ص) را قرائت کردند.

همچنين در سالروز رحلت نبي مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) مراسم‌هاي عزاداري مشابه‌اي از شب گذشته در مساجد، حسينيه‌ها، بقاع متبرکه برگزار شده و امروز نيز ادامه دارد.

پيامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجري قمري در مدينه رحلت کردند و امام حسن مجتبي(ع) نيز در چنين روزي در سال ۵۰ هجري قمري در سن ۴۷ سالگي با نقشه شوم معاويه و به دست همسر ايشان به شهادت رسيد.
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html