پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228636
از مهم‌ترين پيام‌هاي عاشورا اتصال و به هم‌پيوستگي دين و سياست است
تاریخ انتشار : 1396/06/31
نمایش : 1742
امام‌جمعه شهر فارسان گفت: از مهم‌ترين پيام‌هاي عاشورا اتصال و به هم‌پيوستگي دين و سياست درست است و در عاشورا حماسه و مقاومت نهفته است. مبادا هيئت‌هايي را برپا کنيم و عزاداري‌هايي را ترويج کنيم که شکل عرض ادب به سالار شهيدان دارد اما روح آن از حماسه سياسي عاشورا بي‌خبر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خداوند تبارک‌وتعالي در  قرآن کريم  مي‌فرمايد : «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏» عاقبت از آن تقوا است. يعني آنچه تو را به‌جايي مي‌رساند در عاقبت و فرجام کار همين تقواست. تقوا چيست؟ ببينيد  يک باغبان مي‌تواند در باغ خودش، در باغچه خودش هرچه دلش خواست بکارد. ولي نمي‌کارد. گل مي‌کارد.

وي تصريح کرد: قرآن مي‌گويد کساني که اين تقوا را رعايت مي‌کنند، فرجام خوشي خواهند داشت. «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏»  پس تقوا يعني پارسايي و نگهداري خود. تن به هر کاري ندادن. آن‌وقت کسي که پارسا شد، پرهيزگار مي‌شود. لازمه پارسايي، پرهيزگاري است. انسان بايد از خيلي چيزها پرهيز کند.

وي اظهار داشت: اما امروز اولين روز محرم است  فرصت ماه محرم يک فرصت استثنايي است. مثل شب‌هاي قدر است انسان مي‌تواند در شب‌هاي محرم تصميم‌هاي بزرگي بگيرد که در زمان‌هاي ديگر گرفتني نيست.
هر محرم يک فرصت استثنايي است که ما محاسبه کنيم و جوري حرکت کنيم که در روز عاشورا احساس کنيم که آزاديم و با امام حسين(ع) هستيم. اگر الآن به ما بگويند که بيا، درنگ نمي‌کنيم. و نمي‌گوييم: آذوقه زن و فرزندم چه مي‌شود، نماز قضاهايم چه مي‌شود و...؟

امام جمعه فارسان در ادامه گفت: از مهم‌ترين پيام‌هاي عاشورا اتصال و به هم‌پيوستگي دين و سياست درست است و در عاشورا حماسه و مقاومت نهفته است. مبادا هيئت‌هايي را برپا کنيم و عزاداري‌هايي را ترويج کنيم که شکل عرض ادب به سالار شهيدان دارد اما روح آن از حماسه سياسي عاشورا بي‌خبر است. گاهي مي‌بينيم در تشيع انگليسي و لندني و اسلام آمريکايي اين نگاه غلط وجود دارد... مگر مي‌شود عاشورا را سياسي نديد؟

وي بيان داشت: امروز در اين شهرستان  با حضور علما و خانواده‌هاي معظم شهدا با تأسي به عاشورا و رهبري معظم  اعلام مي‌کنيم در حوادث بحرين و يمن و سوريه  و ميانمار در برابر اسرائيل و غلدوران خون‌خوار تاريخ و استکبار پيمان‌شکن و بدعهد و بدقول   پيمان مي‌بنديم

وي اظهار داشت: ملت با بصيرت ايران هوشمندتر از اين‌هاست که با ترفندهاي قرون‌وسطايي و بچه‏گانه سران فتنه‏جوي آمريکا به‏ويژه ترامپ که اين روزها تبديل‌شده است به عروسکي در دست نتانياهو و اسرائيل و عناصر نفاق که ملت ايران و امت اسلام مهروموم‌هاست در آتش فتنه آن‌ها مي‏سوزند و آرامش و امنيت ملت‌هاي منطقه و بلکه همه‏جاي جهان به مخاطره انداخته‏اند، صحنه را خالي کرده و يا تحت تأثير اراجيف و لفاظي‏هاي منافقانه و جاهلانه آنان قرار بگيرند.

وي تصريح کرد: آيا ملت ايران حامي تروريزم و عامل فتنه و ناامني در منطقه است يا غده سرطاني امت اسلام اسرائيل و دست‏پرورده‏هاي جاني و وحشي آن‌ها يعني داعش که اين روزها به فضل الهي آخرين نفس‌هايشان را مي‏کشند؟!و چقدر زيبا فرمود امام راحل وعظيم الشان  که امريکا شيطان بزرگ است و شعار همه ما مرگ بر آمريکا  است 

وي به هفته دفاع مقدس اشاره داشت و ابراز داشت:گرامي مي‌داريم ياد همه شهدا  و امام شهدا    به‌خصوص شهداي شهرستان ،دفاع مقدس يک گنجي است که بايد از ظرفيت‌هاي معنوي آن استفاده شود.

وي به ويژگي‌هايي دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: اولين ويژگي معنويت جبهه‏ هاى جنگ و دفاع مقدس‏ حالت تضرع، استغاثه و راز و نياز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمايش خالصانه‏ ترين و زيباترين مناجات و دعاها را پديد آورد. به آنان قدرت روحى مى ‏بخشيد و تحمل سختى ‏هاى نبرد را براى آنان آسان‏تر مى‏ ساخت.دومين ويژگي استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد بود و سومين ويژگي بى‏ اعتنايى به دنيا رزمندگان اسلام در دوران نوجوانى و جوانى و اوان ظهور خواسته‏ هاى‏ بى‏ شمار مادى، به همه لذت‏هاى دل‏فريب دنيا پشت پا زدند و حضور در جبهه و دفاع از ميهن و نظام اسلامى را برتر ديدند. بى‏ گمان، بدون دل بريدن از دنيا و دل بستن به آخرت، رزمندگان هيچ‏گاه توفيق آفرينش حماسه‏ هاى سترگ و ماندگار دفاع مقدس را نمى‏ يافتند. و چهارم ويژگي شهادت‏ طلبى رزمندگان در دفاع مقدس‏ شهادت‏ طلبى رزمندگان اسلام به‏ عنوان عامل مؤثر معنوى، از امتيازهاى جبهه حق در برابر جبهه باطل است.

در پايان گفت:از زحمات حضرت و حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسين جمالي زاده که بيش از 4 سال در اين شهرستان  حضور داشتند تقدير و تشکر مي‌کنم انشالله خداوند تبارک‌وتعالي به همه ما توفيق عنايت بفرمايد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html