پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226136
"سودهاي بانکي" معضل جدي اقتصاد کشور
تاریخ انتشار : 1395/06/07 10:59:24
نمایش : 1187
مرجع تقليد شيعيان گفت: امروز تنها با سياست‌هاي انقباضي و فيلترکردن شبکه‌هاي مجازي نمي‌توان مانع از آسيب‌هاي اين فضا شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت‌الله مکارم شيرازي در ديدار محمد نهاونديان رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور‌ با ابلاغ سلام به رئيس‌جمهور‌ و تقدير از تلاش‌هاي انجام‌شده توسط دولت در سه سال گذشته اظهار داشت: جامعه نيازمند تبيين تلاش‌ها و فعاليت‌هاي دولت است و حتماً بايد با راه‌هاي مؤثري اين دستاوردها براي مردم گفته شود و اگر اقدام‌هاي دولت با سبک منظم و ادبيات روشن‌بيان شود آثار بيشتري در افکار عمومي خواهد داشت، البته اين مسئله به معني نفي کلي مشکلات نيست.

مرجع تقليد شيعيان با تاکيد بر مقابله با پديده شوم قاچاق خاطرنشان کرد: مسئله مبارزه با قاچاق مسئله فرا قوه‌اي است و حتي مردم نيز بايد در اين موضوع در کنار دولت و ساير قوا به مقابله با آن بپردازند.

استاد برجسته حوزه علميه با تأکيد بر جديت مبارزه با قاچاق گفت: بايد ريشه‌ها و منشأ اصلي اين پديده مورد شناسايي قرار بگيرد و براي افکار عمومي گفته شود که چه کساني و گروه‌هايي اين معضل را براي اقتصاد کشور به وجود آورده‌اند و براي مردم افشا شود که چه کساني از اين وضعيت منفعت مي‌برند.

آيت‌الله مکارم شيرازي همچنين با برشمردن سودهايي که در بانک‌ها پرداخت مي‌شود، از آن به عنوان معضل جدي اقتصاد کشور نام برد و افزود: سياست‌هاي بانک مرکزي و مصوبات آن بايد از سوي همه بانک‌ها تبعيت شود و ضمانت اجرايي براي آن وجود داشته باشد ولي متأسفانه هنوز عملي نشده است.

وي خاطرنشان کرد: سياست غلط سال‌هاي گذشته در تبليغات افسارگسيخته‌اي که در مورد پرداخت سود و گره زدن به اقتصاد کشور به فعاليت‌هاي بانکي به‌وجود آمد، سبب ايجاد مشکل اقتصاد کشور شده است بنابراين بايد سود عقود شرعيه در بانک‌ها به شکل منطقي و به شيوه‌اي که بانک مرکزي تصويب مي‌کند، از سوي همه بانک‌ها تبعيت شود.

مرجع تقليد شيعيان به پرداخت غلط يارانه‌ها به همه مردم در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: اين برنامه اقتصادي از ابتدا غلط اجرا شد و اين موضوع يکي از بزرگ‌ترين مشکلات را ايجاد کرده که حتي مي‌تواند معضلات اجتماعي و فرهنگي هم به دنبال داشته باشد. بايد تجديدنظر جدي در اين موضوع صورت بگيرد و ادامه اين سياست غلط اصلاً منطقي و به نفع کشور نيست.

وي با اشاره به تأثيرهايي که گسترش شبکه‌هاي مجازي بر فرهنگ و اعتقادات مردم دارد تصريح کرد: امروز تنها با سياست‌هاي انقباضي و فيلترکردن شبکه‌هاي مجازي نمي‌توان مانع از آسيب‌هاي اين فضا شد و چنين سياست‌هايي امروز ديگر کارايي ندارد و بايد اقدام‌هاي اثباتي و ايجابي انجام داد و راهکار آن راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات و ساخت نرم‌افزارهاي داخلي و بومي است و ما گروهي را مأمور کرده‌ايم که اين کار را دنبال و کمک به حل اين مشکل کنند.

منبع:تسنيم

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html