پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 282311
آينده جز محو کامل مجسمه پليدي از صفحه روزگار نيست
تاریخ انتشار : 1403/08/04 14:36:37
نمایش : 17
امام‌جمعه فارسان گفت: جبهه مقاومت تبديل‌شده است به يک شبکه متحد و متصل با برنامه دقيق و تقسيم‌کار حساب‌شده و لذا تحولات آينده همه‌اش در دست مقاومت است. آينده هم چيزي جز محو کامل مجسمه پليدي از صفحه روزگار نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا نسبت به همه افراد در مرحله اول برخورد گمان خوب دارند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۳۰۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: امام عليه‌السلام در اين گفتار حكيمانه به نکته‌اي درباره افراد باايمان اشاره كرده، مي‌فرمايد: «از فراست و گمان افراد باايمان بر حذر باشيد، زيرا خدا حق را بر زبان (و فكر) آن‌ها قرار داده است»
 
وي افزود: به‌يقين قلب مؤمن همچون آيينه صاف و بى زنگارى است كه چهره حقايق در آن منعكس مي‌شود و به همين دليل گاه از آينده و از امور پنهانى موجود آگاه مي‌شوند. اين سخن شبيه چيزى است كه از پيامبر اكرم صلي‌الله عليه و آله نقل‌شده كه مي‌فرمايد: خدا بندگانى دارد كه مردم را با هشيارى خاص خود مي‌شناسند و از خفاياى كار آن‌ها باخبر مي‌شوند
 
امام‌جمعه فارسان به وفاق ملي اشاره داشت و بيان داشت: دولت چهاردهم، گفتمان خود را «وفاق ملي» اعلام کرده است و اعلان نموده که مشي مديريتي کشور مبتني بر وفاق ملي خواهد بود. با استفاده از ادبيات حديثي، وفاق معنايي در برابر نفاق دارد. در بياناتي از حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السلام، افراط‌وتفريط در وفاق، از خصوصيات منافق معرفي‌شده است.
 
وي اظهار داشت: وفاق ملي يعني همه با هم (نه همه با من)، يعني همين رمز و راز جمهوريت و مردم‌سالاري در فضاي گفتماني انقلاب اسلامي، يعني باور همگاني بر ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب نظير استقلال، استقرار عدل و قسط، پيشرفت همه‌جانبه کشور به دست خود مردم و باور به «مي‌شود» و «مي‌توانيم»؛ يعني عزم صادقانه دولتمردان براي خدمت به مردم و حل مسائل مردم؛ و بي‌توجهي و بي‌اعتنايي به حواشي دست‌وپاگير و اختلاف انگيز در مسير مأموريت خدمت به مردم و ساختن کشور.
 
وي عنوان داشت: اولين مسئله، وفاق بر موضوع حل مشکلات معيشتي مردم و معضلات اقتصادي کشور است. دومين مسئله‌اي که همه بايد روي آن وفاق داشته باشند، شفافيت، کارآمدي، سلامت و عاري بودن از فساد در همه سطوح اداري و اجرايي کشور است. سومين مسئله هم حفظ امنيت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتني بر منطق مقاومت است. اين در مورد وفاق تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
حجت‌الاسلام ملک پور به سالروز شهادت حسين فهميده؛ 8 آبان روز نوجوان و بسيج دانش‌آموزي هم اشاره داشت و افزود: حضرت امام خميني (رضوان‌الله عليه) درباره‌ي او فرمودند: «رهبر ما آن طفل سيزده‌ساله‌اي است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زير تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد».
 
وي تصريح کرد: اين جوانان، محصول صدور انقلاب اسلامي و آموزه عمليات‌هاي استشهادي بود که شهادت شهيد فهميده مفتاح الباب آن بود. دو سال بعد در همان ايام شهادت شهيد فهميده، در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱، شهيد احمد قصير جوان ۱۷ ساله لبناني و از اعضاي حزب‌الله لبنان، با خودروي پر از مواد منفجره به يکي از ساختمان‌هاي نظامي ارتش اسرائيل در شهر صور حمله استشهادي کرد؛ و بيش از هفتاد نظامي صهيونيست را به هلاکت رساند. اين آغاز دوران استشهادي‌ها بود و شهيد سيدحسن نصرالله احمد قصير را اميرُ الاستشهاديين ناميد. روز شهادت وي نيز در لبنان، روز شهيد نام‌گذاري شد.
 
وي اظهار داشت: سلسله الذهب حسين فهميده‌ها در جوانان حزب‌الله لبنان متوقف نشد و اين رايحه مانند عطري که در شيشه در باز به همه منتشر مي‌شود، به جوانان غيور فلسطيني رسيد که حماسه طوفان الاقصي از ثمرات مبارک اين روحيه استشهادي است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: نکته مهم اين دوره جنگ اين است که جبهه مقاومت تبديل‌شده است به يک شبکه متحد و متصل با برنامه دقيق و تقسيم‌کار حساب‌شده و لذا تحولات آينده همه‌اش در دست مقاومت است. آينده هم چيزي جز محو کامل مجسمه پليدي از صفحه روزگار نيست.
 
وي عنوان داشت: جبهه مقاومت باقدرت و صلابت پيش مي‌رود؛ و باتدبير مقتدرانه و از روي حکمت فرمانده کل مقاومت، نه سازش مي‌کند و نه جنگ کامل، بلکه بر سياست بازدارندگي فعال که گاهي تدافعي و گاهي هجومي است ادامه مي‌دهد. ولو ازهرجهت آمادگي جنگ پشيمان کننده را دارد. بعضي‌ها اتهام مي‌زنند که جبهه مقاومت منفعل شده يا مبتلا به ترس و احتياط و مصلح انديشي شده، اين‌ها راهبرد عملياتي رهبر معظم انقلاب در مديريت ميدان را خوب درک نمي‌کنند.
 
وي افزود: اهداي جواهرات زنان ايراني به خط مقدم مقاومت، يادآور بانواني است در ايام دفاع مقدس، در پشت جبهه‌ها همانند مردان در جهاد عظيم پشتيباني و امداد حضور فعال داشتند. حرف از جهاد که مي‌شود، بسياري ذهنشان به حضور فيزيکي در جبهه‌ها مي‌رود، اقدامي که اين روزها براي ما امکان‌پذير نيســت که اگر بود، بي‌درنگ در جبهه‌ها حضور پيدا مي‌کرديم، اما مقدم‌تر از جهاد در ميدان جنگ، جهاد با نفس و جهاد با مال است.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html