پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272313
سرطان سينه، شايع‌ و مرگ‌آور
تاریخ انتشار : 1403/08/02 09:27:48
نمایش : 18
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري گفت: در دنيا و در ايران شايع‌ترين و مرگ‌آورترين سرطان‌ها، سرطان سينه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اکرم کرمي در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: با توجه به اينکه 50 درصد جمعيت دنيا را زنان تشکيل داده‌اند، مسئله سلامت آن‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.
 
وي تصريح کرد: متاسفانه شيوع سرطان در زنان بسيار بالا است و در دنيا و در ايران شايع‌ترين و مرگ‌آورترين سرطان‌ها، سرطان سينه است، از همين‌رو پيشگيري و درمان در اين زمينه اهميت بالايي دارد.
 
 عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در علوم پزشکي پيشگيري از ابتلا به سرطان انواع مختلفي دارد و مهم‌ترين راه در اين زمينه پيشگيري‌هاي ابتدايي و اوليه است.
 
کرمي يادآور شد: بافت سينه هم در زنان و هم در مردان متشکل است از تعداد زيادي از لوب‌ها که درون آن‌ها واحدهاي شيردهي و مجاري شيردهي وجود دارد، که به‌طور طبيعي در زنان از زماني که فرد به سن بلوغ مي‌رسد، به آرامي شروع به رشد کردن مي‌کند تا جايي که به‌عنوان مادر بتواند به فرزندش شير دهد، اين بافت‌ در مردان نيز وجود دارد.
 
وي بيان داشت: سرطان يعني رشد فزاينده سلول‌ها، زماني که يک سري از سلول‌ها به‌طور غيرطبيعي رشد کنند، فرد به سرطان مبتلا مي‌شود، که در سينه‌ هم به همين شکل است.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري ادامه داد: سرطان سينه ممکن است کاملا خاموش باشد و فرد زماني متوجه بروز بيماري خود شود که ديگر کار از کار گذشته و در مراحل انتهايي، بيماري تشخيص داده شود.
 
کرمي با تاکيد بر اهميت و لزوم آگاه‌سازي و پيشگيري در اين زمينه افزود: تشخيص بيماري در مراحل ابتدايي و آغاز درمان اهميت بالايي دارد.
 
وي وجود درد در سينه را مهم دانست و تاکيد کرد: فردي که در سينه خود احساس درد دارد، تغييراتي در پوست سينه مشاهده مي‌کند مانند تورم، قرمزي، خراش، پوست پوست شدن و...، وجود ترشحات خوني و سروزي، تغيير اندازه سينه، درگيري غدد لنفاوي و احساس درد در دست‌ها و... بايد به نزديک‌ترين مراکز بهداشتي يا خانه‌هاي بهداشت مراجعه کند.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: اگر ترشحات از يک سينه و همراه با توده‌اي که سفت و بدون حرکت باشد بايد موضوع پيگيري شود.
 
کرمي تاکيد کرد: همه زنان در سن 30 تا 60 سالگي بايد مورد معاينه‌ قرار گيرند و اگر مشکلاتي مانند زمينه وراثت يا علايمي دارند لازم است اين موضوع هم مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html