پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272308
توليد غذاي جهاني به بحران رسيد!
تاریخ انتشار : 1403/07/28 07:47:29
نمایش : 26
کارشناسان در گزارشي هشدار دادند که عدم اقدام در مورد بحران آب مي‌تواند بيش از نيمي از توليد مواد غذايي جهان را تا سال ۲۰۵۰ در معرض خطر قرار دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در گزارش کميسيون جهاني اقتصاد آب آمده است که نزديک به ۳ ميليارد نفر و بيش از نيمي از توليد غذاي جهان در حال حاضر در مناطقي هستند که پيش‌بيني مي‌شود ذخيره کل آب کاهش يابد.

اين گزارش همچنين هشدار داد که بحران آب مي‌تواند منجر به کاهش هشت درصدي توليد ناخالص داخلي براي کشورهاي با درآمد بالا تا سال ۲۰۵۰ و تا ۱۵ درصد براي کشورهاي با درآمد پايين‌تر شود.

در اين گزارش آمده است که اختلال در چرخه آب، تأثير اقتصادي بزرگي در جهان دارد. کاهش اقتصادي در نتيجه تأثير ترکيبي تغيير الگوهاي بارش و افزايش دما به دليل تغييرات آب وهوايي، همراه با کاهش ذخيره کل آب و عدم دسترسي به آب سالم و بهداشتي خواهد بود.

در اين بيانيه آمده است که هزينه‌هاي ناشي از اين اقدامات در مقايسه با آسيبي که ادامه بي‌عملي بر اقتصاد و بشريت وارد مي‌کند، بسيار ناچيز است. در حالي که آب اغلب به عنوان «هديه فراوان طبيعت» تلقي مي شود، گزارش تاکيد کرد که حمل ونقل آن کمياب و پرهزينه است.

خبرگزاري فرانسه گزارش کرد که اين سازمان خواستار حذف «يارانه‌هاي مضر در بخش‌هاي پرمصرف آب يا هدايت مجدد آن‌ها به سمت راه‌حل‌هاي صرفه‌جويي در مصرف آب و ارائه حمايت هدفمند از اقشار ضعيف و آسيب‌پذير» شد.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html