پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272302
کيفرخواست پرونده چاي دبش صادر شد
تاریخ انتشار : 1403/07/25 08:51:57
نمایش : 16
دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور کيفرخواست پرونده چاي دبش در ۶۱۳ صفحه و ارسال آن به دادگاه خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي صالحي دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور کيفرخواست پرونده چاي دبش در ۶۱۳ صفحه و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

 

وي در اين زمينه گفت: در پرونده چاي دبش تاکنون براي ۶۳ نفر کيفرخواست صادر شده که بعضي از اين افراد کارمند بانک، بعضي کارمند وزارت جهاد کشاورزي، وزارت صمت و سازمان توسعه و تجارت و تعدادي نيز از مديران و عوامل گروه دبش و شرکت‌هاي وابسته به آن هستند.

 

صالحي با بيان اينکه در اين پرونده که از اواخر سال ۱۴۰۱ تشکيل شده، از ۳۳ کارشناس در رشته‌هاي مختلف استفاده شده است، گفت: به لحاظ وسعت و پيچيدگي موضوعات در اين پرونده، تحقيقات مفصل و دقيقي با مشورت‌هاي صاحب‌نظران حقوقي صورت گرفته است.

 

دادستان تهران با بيان اينکه پرونده چاي دبش با ضمائم آن داراي ۳۵۰ جلد و ۷۰ هزار صفحه است، گفت: اتهامات متهمين اصلي اين پرونده، اخلال کلان و عمده در نظام اقتصادي و ارزي کشور، معاونت در اين اتهام، تحصيل مال نامشروع و همچنين پرداخت و اخذ رشوه است.

 

صالحي ادامه داد: در پرونده مذکور، علاوه بر مسائل و تخلفات ارزي گروه دبش، بيش از ۳۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي بدون ضوابط و مقررات در اختيار اين گروه گذاشته شده که ۹ هزار ميليارد تومان آن معوق شده است.

 

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون اموالي که از متهم اصلي اين پرونده شناسايي و توقيف شده، حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان است.


منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html