پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272299
«جوانِ باتجربه» اما بدونِ جام؛ جديدترين گزينه هدايت استقلال کيست؟!
تاریخ انتشار : 1403/07/22 10:36:41
نمایش : 30
خوليو ولاسکوئز جديدترين نامي است که روي ميز مديران باشگاه استقلال ديده شده، يک سرمربي 43 ساله جوان اما باتجربه.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از استعفاي جواد نکونام از هدايت تيم فوتبال استقلال و موافقت سران اين باشگاه با استعفاي نکو پس از شکست وي برابر السد قطر در ليگ نخبگان آسيا، سهراب بختياري‌زاده به‌شکل موقت روي نيمکت آبي‌پوشان تهراني نشست تا در بازي هفته هفتم ليگ برتر مقابل تيم هوادار، استقلال را هدايت کند اما هنوز تکليف اين نيمکت داغ مشخص نيست.

بختياري‌زاده براي سرمربي‌گري موقت آبي‌ها به پيشنهاد احمد شهرياري، رئيس هيأت‌مديره و همه‌کاره باشگاه به استقلال برگشت اما با گذشت بيش از 20 روز از استعفاي نکونام؛ فعلاً سرمربي جديد آبي‌ها مشخص نشده. در اين روزها خبر توافق نهايي مديران استقلال با پل لوگن، سرمربي سابق پاري‌سن‌ژرمن هم به گوش رسيد که به‌علت شرايط حساس منطقه، نتيجه‌اي به همراه نداشت.

از قرار معلوم تنها گزينه‌اي که روي ميز مديران باشگاه استقلال مانده، کسي جز خوليو ولاسکوئز نيست. سرمربي 43 ساله اسپانيايي که تجربه نشستن روي نيمکت تيم‌هايي مانند ويارئال، آلاوز را داشته و سرمربي رئال بتيس، ماريتيمو پرتغال و رئال وايادوليد هم بوده، از معدود گزينه‌هاي مديران باشگاه استقلال است. ولاسکوئز به‌عنوان جوان‌ترين سرمربي تاريخ لاليگاي اسپانيا هم شناخته شده‌است.

بيشتر بخوانيد؛
سميعي: حضور لوگن در استقلال منتفي شده؛ مربي ايراني مدنظر ما نيست

برخي منابع از توافق طرفين بر سر تمامي بندهاي قرارداد خبر مي‌دهند و مدعي مي‌شوند که فقط امضاي الکترونيکي پيش‌قرارداد براي سفر ولاسکوئز به تهران باقي مانده اما قول موثق‌تر اين است که هنوز توافق نهايي بين استقلال و سرمربي اسپانيايي صورت نگرفته و گزينه‌هايي از قاره آفريقا، اروپا و آمريکاي جنوبي هم بين گزينه‌هاي هدايت استقلال هستند.

سرمربي اسبق ويارئال، رئال بتيس، آلاوز و رئال ساراگوسا که تجربه سرمربي‌گري در اودينزه ايتاليا و فورتوناسيتارد هلند را هم در کارنامه‌اش دارد و روي نيمکت تيم ماريتيمو پرتغال هم نشسته. جالب آن که ولاسکوئز از ۲۹ سالگي فعاليت خود در قامت يک سرمربي را آغاز کرده و همين مسئله باعث شده تا او در ۴۳ سالگي، رزومه پرباري داشته باشد.

ولاسکوئز بيشترين دوره سرمربي‌گري‌اش را روي نيمکت تيم آلکورکون اسپانيا گذرانده و ۸۲ بار هدايت اين تيم را برعهده داشت. جالب آن که در طول ۱۴ سال فعاليت در نقش سرمربي در تيم‌هاي مختلف، ولاسکوئز تجربه سرمربي‌گري در ليگ‌هاي معتبر اروپايي از جمله سري‌آ ايتاليا، لاليگا اسپانيا، ارديويسه هلند و البته ليگ برتر پرتغال را به‌دست آورده، اما هرگز جامي نبرده است.

بيشتر بخوانيد؛
واکنش باشگاه استقلال به انتشار نام سرمربي جديد؛ تکذيب مي کنيم، فعلا خبري نيست!

ولاسکوئز تجربه سرمربي‌گري علي علي‌پور، مهاجم فعلي تيم فوتبال پرسپوليس را در تيم ماريتيمو در کارنامه‌اش دارد و به سيستم 3 - 3 - 4 علاقه زيادي نشان داده. اين سرمربي جوان اسپانيايي در سگوندا ديويژن (ليگ سطح 2 اسپانيا) هم فعاليت کرده و توانسته تيم‌هايي را در اين ليگ نگه دارد و از سقوط نجات بدهد.

مشخص‌ترين مسئله، اين است که سهراب بختياري‌زاده در بازي برابر ذوب‌آهن اصفهان در هفته هشتم ليگ برتر که احتمالاً جمعه برگزار شود نيز روي نيمکت استقلال خواهد نشست و چنان‌چه سرمربي جديد آبي‌ها انتخاب شود، احتمالاً از ديدار با النصر وظيفه هدايت استقلال را برعهده خواهد گرفت که در آن صورت وضعيت ادامه کار بختياري‌زاده به‌عنوان دستيار مشخص نيست.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html