پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272295
مصرف چاي و عوارضي که براي بدن دارد
تاریخ انتشار : 1403/07/22 09:25:20
نمایش : 27
کارشناس تغذيه گفت: تانن و کافئين موجود در چاي باعث ايجاد عوارض اين مايع بر بدن مي‌شوند.
علي شمسي‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، با اشاره به مضرات مصرف زياد چاي اظهار کرد: در تمامي مقالات موجود تاکيد شده بايد روزانه از سه ليوان کم‌‌تر چاي مصرف شود و اين نشان از آن دارد که تمامي عوارض چاي ناشي از مصرف بيشتر از مقدار توصيه شده است.
 
وي تصريح کرد: نوع چاي، نوع دم کردن چاي و تازه‌دم يا کهنه‌دم بودن آن روي شدت مضرات چاي تاثير بسزايي دارد.
 
اين کارشناس تغذيه افزود: تانن و کافئين موجود در چاي باعث ايجاد عوارض چاي بر بدن مي‌شوند و مصرف بالاي اين مايع چند عارضه مهم دارد که کاهش جذب آهن يکي از اين عوارض است، تانن‌هاي موجود در چاي در اثر مصرف بالا به آهن موجود چسبيده و از جذب آن جلوگيري کرده و وضعيت کم‌خوني ناشي از فقر آهن را حادتر مي‌کنند.
 
شمسي‌پور عارضه ديگر ناشي از مصرف بالاي چاي را افزايش اضطراب، استرس و بي‌قراري عنوان و خاطرنشان کرد: اين حالت به دليل کافئين بالاي موجود در چاي است که وارد بدن فرد مي‌شود، همچنين اين ماده منجربه سرکوب و جلوگيري از توليد هورمون ملاتونين که مخصوص خواب است، مي‌شود که کيفيت خواب را کاهش مي‌دهد.
 
وي اضافه کرد: تانن موجود در چاي به دليل خاصيت قابضي که دارد وقتي وارد معده مي‌شود، خصوصا زماني که خالي است، چون باعث ايجاد تحريکات گوارشي شده و منجربه به ايجاد حالت تهوع در فرد مي‌شود.
 
اين کارشناس تغذيه سوزش سر معده را يکي ديگر از عوارض مصرف بالاي چاي دانست و ادامه داد: کافئين اين عارضه را منجر مي‌شود و علت آن شل شدن دريچه ارتجاعي سر معده است و ورود اسيد از معده به مري را به دنبال دارد.
 
شمسي‌پور با تاکيد بر اينکه حد مصف چاي در بارداري اذعان داشت: کافئين موجود در چاي اگر بيش از حد مصرف شود سقط جنين را به دنبال دارد و در مواردي نيز تولد نوزاد با وزن کم را به دنبال دارد.
 
وي خاطرنشان کرد: افراد مختلف در واکنش به تانن و کافئين موجود در چاي عوارض مختلفي را نشان مي‌دهند، بنابراين توصيه مي‌شود چاي به اندازه و تازه‌دم مصرف شود.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html