پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272287
پاسخ ما به تجاوز اسرائيل قوي‌تر خواهد بود/ کمک‌هاي ايران براي لبنان در راه سوريه
تاریخ انتشار : 1403/07/15 09:21:52
نمایش : 86
وزير خارجه ايران با بيان اينکه «کمک‌هاي بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران به لبنان با يک هواپيما به سوريه رسيده و هواپيماي بعدي فردا وارد اين کشور خواهد شد»، گفت : واکنش ما به هر حمله‌اي از سوي رژيم صهيونيستي قوي‌تر خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  «سيد عباس عراقچي» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران که در دمشق حضور دارد، به سوالات خبرنگاران درباره مسائل منطقه و روابط دوجانبه تهران-دمشق پاسخ داد.

عراقچي در ابتداي کنفرانس خبري خود در دمشق گفت: سفر من به سوريه بسيار خوب و موفقيت‌آميز و در ادامه سفر به بيروت بود. ۲ موضوع در دستورکار فوري ما قرار دارد؛ اول رسيدگي به آوارگان لبناني در لبنان و سوريه و دوم برقراري آتش‌بس در لبنان و غزه.

او توضيح داد: در خصوص آوارگان، هماهنگي بسيار خوبي بين ما و دولت سوريه وجود دارد. کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران با يک هواپيما به سوريه رسيده و هواپيماي بعدي فردا وارد خواهد شد.

وزير خارجه ايران در ادامه گفت: دولت سوريه هم در حد امکان کمک‌هايي را ارائه کرده است و ما به‌طور مشترک با دولت سوريه از سازمان‌هاي بين‌المللي و کشورهاي ديگر خواهيم خواست که نسبت به موضوع آوارگان بي‌تفاوت نباشد و کمک‌هاي بين‌المللي در اين خصوص جذب شود.

عراقچي همچنين درباره آتش‌بس در لبنان و غزه گفت: در خصوص آتش‌بس هم مشورت‌هاي خوبي صورت گرفت و ابتکاراتي توسط برخي از کشورهاي منطقه و فرامنطقه‌اي وجود دارد و ما به مشورت‌هاي خود با آن‌ها ادامه خواهيم داد. ما به‌دنبال آتش‌بس هم در غزه و هم در لبنان هستيم و شرايط آتش‌بس بايد مورد توافق فلسطيني‌ها و لبناني‌ها قرار بگيرد؛ در اين صورت مورد حمايت ايران و سوريه هم خواهد بود.

وزير خارجه ايران در پاسخ به سوالي درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه به عمليات «وعده صادق ۲» پاسخ خواهند داد، گفت: واکنش ما به هر حمله‌اي از سوي رژيم صهيونيستي کاملا روشن است؛ براي هر عملي يک عکس‌العمل متناسب و مشابه از سوي ايران خواهد بود و حتي قوي‌تر. ما اين را در اين گذشته ثابت کرده‌ايم، آن‌ها مي‌توانند اراده ما را يک بار ديگر آزمايش کنند.

او در پاسخ به سوالي درباره آتش‌بس هم گفت: ما در حال مشورت و مذاکره با کشورهايي هستيم که ابتکارات را مطرح کرده‌اند؛ ايده‌هايي وجود دارد اما هنوز در موقعيتي نيستيم که نسبت به جزئيات ورود کنيم.

عراقچي درباره يمن نيز گفت: همان‌طور که فلسطيني‌ها و لبناني‌ها براي خود تصميم مي‌گيرند، دوستان ما در يمن هم خود تصميم خواهند گرفت و هيچ کس حق ندارد براي آن‌ها تصميم بگيرد. اگر به هر تصميمي برسند، ايران حمايت خواهد کرد و هيچ‌کس حق ندارد براي آن‌ها تصميم بگيرد.

وزير خارجه ايران در پايان و درباره روابط دوجانبه تهران-دمشق گفت: پيام به سوريه کاملا روشن است، دولت جمهوري اسلامي ايران همچنان به روابط خوب خود با سوريه ادامه خواهد داد و سياست دولت جديد هم ادامه سياست‌هاي قبلي است.

او با بيان اينکه «روابط ما و سوريه يک روابط راهبردي است و تغيير نخواهد کرد»، تاکيد کرد: ما با سوريه با همه مسائل منطقه هماهنگ خواهيم بود و به مشورت‌هاي خود ادامه خواهيم داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html