پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272273
تل آويو پاسخ جنايتش را خواهد گرفت
تاریخ انتشار : 1403/07/01 07:51:09
نمایش : 39
«سيد عباس عراقچي» وزير امور خارجه ايران با اشاره به جنايات تروريستي رژيم اسرائيل با تاکيد بر اينکه تهران ما با دقت اين اقدامات را رصد و سياست هاي خود را تنظيم مي کند، گفت: رژيم اسرائيل قطعا به اهداف خود براي افزايش تنش و جنگ نخواهد رسيد ولي پاسخ جنايت هاي خود را خواهد گرفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد عباس عراقچي وزير امور خارجه ايران که جمعه شب به وقت محلي در صدر هياتي براي شرکت در هفتاد و نهمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد وارد نيويورک شد، در جمع خبرنگاران افزود: نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل در شرايط ملتهب غرب آسيا در حال برگزاري است؛ در شرايطي که منطقه با افزايش هر روزه تنش و اقدامات تروريستي و جنايتکارانه اسرائيل عليه مردم فلسطين در غزه، کرانه باختري و لبنان مواجه است و اين، شرايط بسيار خطرناکي را در منطقه ايجاد کرده است و اسرائيل احتمال گسترش جنگ را بشدت دنبال مي کند.

وزير خارجه دولت چهاردهم اضافه کرد: در اين شرايط، طبيعي است مهمترين موضوع در ديدارها ما در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل و در اجلاس هايي که در مجمع عمومي و حاشيه آن برگزار مي شود، از جنبش عدم تعهد، سازمان همکاري اسلامي، بريکس، اکو و ... در همه اينها از نظر ما موضوع اصلي بحث افزايش تنش و اقدامات جنايتکارانه رژيم صهيونيستي است که بايد با مقابله جامعه بين المللي مواجه شود.

ارشدترين ديپلمات جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: رژيم صهيونيستي سعي مي کند منطقه را به وضعيت خطرناکي پيش ببرد و اين واقعا براي کل جامعه بين الملل، يک خطر بزرگي است که تنش در منطقه امکان افزايش به ساير مناطق را هم دارد.

 

عراقچي گفت: ما در ديدارهاي دوجانبه اي که هم بنده و هم رئيس جمهور محترم خواهند داشت، ديدارهاي سطح بالا که با کشورهاي مختلف خواهند داشت. ديدارهاي متوازني است. هم ديدار با سران و وزراي خارجه منطقه، هم در حوزه اروپا، هم در حوزه شرق آسيا و هم حوزه آفريقا و هم جهان عرب که همگي متوازن تنظيم شده است.

وزير امور خارجه دولت چهارهم ادامه داد: موضوعات متعددي علاوه بر روابط دوجانبه که هميشه موضوع گفتگو است، بحث مسايل منطقه، بحران هاي بين الملل مانند بحران اوکراين و بحث مذاکرات هسته اي و مسائل ديگر مطرح است.

عراقچي در عين حال تاکيد کرد: طبيعي است که جنايت هاي رژيم صهيونيستي بخصوص جنايت هايي که در دو سه روز گذشته صورت داده است، موضوع اصلي اين گفتگوها خواهد بود.

 

وزير امور خارجه ايران تصريح کرد: به اعتقاد من، رژيم صهيونيستي براي خروج از باتلاقي که خودش را در غزه گرفتار کرده است، بعد از يکسال جنگ و کشتار بيرحمانه مردم در غزه به هيچ يک از اهدافي که خودش تعيين کرده بود، نرسيده و اين رژيم را در موقعيت يک موجود خطرناک در منطقه قرار داده است که بخاطر حفظ و نجات خودش از شرايط فعلي، به هر جنايتي حاضر است دست بزند و منطقه را دچار آتش و جنگ بکند.

عراقچي اضافه کرد: جنايت هايي که اسرائيل اين چند روزه انجام داده است و مسائلي که در لبنان به وجود آمد و تروري که امروز عليه ابراهيم عقيل (حاج عبدالقادر) يکي از فرماندهان حزب الله صورت دادند، اينها دست و پا زدن هاي يک رژيم مستاصل هست که در يک بن بست خطرناک گرفتار شده است و سعي مي کند کل منطقه را با خودش به اين باتلاق بکشد.

وزير خارجه ايران تاکيد کرد: کشورهاي منطقه و جمهوري اسلامي ايران همواره با هوشياري با اين مسايل برخورد کردند. ما با دقت رصد مي کنيم و با دقت سياست هاي خودمان را تنظيم مي کنيم. رژيم اسرائيل قطعا به اهداف خودش براي افزايش تنش و جنگ نخواهد رسيد ولي پاسخ جنايت هاي خود را خواهد گرفت.

عراقچي ادامه داد: در مورد مسائل لبنان، طبيعي است حزب الله خودش تصميم مي گيرد و واکنش هاي مناسبي را نشان خواهد داد . در مورد ساير مسايل به اقتضاي موضوع تصميم گيري خواهد شد. ترور شهيد اسماعيل هنيه (رئيس دفتر سياسي جنبش حماس) در تهران بي پاسخ نخواهد بود.

وزير خارجه دولت چهاردهم اضافه کرد: اينها سياست هايي است که ما اعلام کرده ايم ولي با دقت، هوشياري و سنجيدن همه جوانب قضيه بدون اينکه اجازه دهيم رژيم صهيونيستي به سياست هاي خودش بتواند عمل کند، ان شاء الله پيگيري و اقدام خواهيم کرد و در مجمع عمومي امسال سازمان ملل هم از موضوعات اصلي گفتگوهاي ما، همين موضوع خواهد بود.

عراقچي همچنين گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران همواره مقابله با سياست يکجانبه گرايي آمريکا و کلا کشورهاي غربي که دنبال زياده خواهي هاي خودشان و ادامه سياست هاي استعماري گذشته در شکل جديدي هستند، بوده است و اين سياست ما ادامه پيدا خواهد کرد.

وزير امور خارجه دولت چهاردهم افزود: ما با کشورهاي ديگري که همفکر ما هستند، چند جانبه گرايي و بررسي مسايل بين المللي در سازو کارهاي جند جانبه را دنبال مي کنيم.

او ادامه داد: در اجلاس هايي که امسال در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل برگزار مي شود، بخصوص اجلاس سران براي آينده که ابتکاري است که امسال صورت مي گيرد، ما حضور خواهيم داشت و مواضع جمهوري اسلامي ايران را در خصوص مسايل بين المللي، چند جانبه گرايي و ديگر موضوعاتي که مربوط به توسعه محيط زيست و غيره مي شود، با قوت بيان خواهيم کرد.

وزير خارجه ايران تاکيد کرد: ما هيچ وقت در سازمان هاي بين المللي، فرصت استفاده از اين تريبون ها را از دست نداده ايم براي اينکه مواضع محکم و معقول و منطقي جمهوري اسلامي ايران را بيان کنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html