پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272271
دوران دفاع مقدس سرشار از عزت و افتخار است
تاریخ انتشار : 1403/06/30 13:56:07
نمایش : 26
امام‌جمعه فارسان گفت: مردم ايران در طول دوران انقلاب از قبل و بعد از پيروزي با حماسه‌هاي متعدد عزت‌آفرين مواجه بودند؛ که هيچ‌کدام به عظمت دلاوري‌ها و افتخاراتي که در حماسه دفاع مقدس واقع شد نمي‌رسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا به فکر آخرتشان هستند و اگر ثروتي دارند با دست خود و در زمان حيات اقدام مي‌کنند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۴۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: اى فرزند آدم، تو خود وصىّ خويشتن باش و از مال و ثروتت آنچه مى‏خواهى که ديگران پس از مرگ تو انجام دهند، تو خود ايثار کن.
 
وي افزود: انسان بايد وصيت داشته باشد و سفارش‌هاي لازم را بکند تا با مالي که از خود برجا مي‌گذارد کارهايي بکنند که موجب قرب او بشود؛ اما بهتر از وصيتي که مي‌کند آن است که خودش با دست خود بذل و انفاق داشته باشد. قرب الهي بيشتر کسب مي‌شود. تمام خيرات نوري است که انسان پيش مي‌فرستد تا آن جاي تاريک، روشن شود نه اينکه خودش وارد تاريکي بشود بعد وصيت کند برايم نور و چراغ بفرستيد. ورثه هم چقدر خوب گوش مي‌دهند. نه بابا خودت به فکر خودت باش. همين‌الان اقدام کن. خداوند تقوا را در ما افزوده بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: فردا ۳۱ شهريور آغاز هفته دفاع مقدس است. به همه رزمندگان سرافراز آن دوره که امروز به‌عنوان جانبازان، اسرا و خانواده شهدا هستند که يادگاران آن دوران هستند، به همه آن‌ها و به مردم بزرگوار خودمان تبريک عرض مي‌کنيم و ياد و خاطره شهدا را گرامي مي‌داريم.
 
وي بيان داشت: مردم ايران در طول دوران انقلاب از قبل و بعد از پيروزي با حماسه‌هاي متعدد عزت‌آفرين مواجه بودند؛ که هيچ‌کدام به عظمت دلاوري‌ها و افتخاراتي که در حماسه دفاع مقدس واقع شد نمي‌رسد. انسان‌هاي بي‌نام‌ونشان در دنيا ولي نام‌آشنا در آسمان با اراده‌هاي محکم و منور به نور ايمان عظمتي خلق کردند که پاداش آن ماندگاري است.
 
وي تصريح کرد: بيان حضرت آقا در شمردن زواياي دفاع مقدس براي اين است که متوجه باشيم بايد اين بزرگي و عظمت را حفظ کنيم. وظيفه امروز همه، حفظ اين دستاوردهاست. تربيت نسلي مثل ديروز و خلق حماسه‌هايي متناسب با مسائل روز و در عرصه‌هاي پيش رو. انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس تضمين‌کننده امنيت ملي کشور است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: در اين وضعيت جهاني ببينيد شهر بيروت روزهاي پرتنش و پرحادثه‌اي را دنبال کرد و طي آن انفجارهاي متعددي در دستگاه‌هاي ارتباطي از جمله بي‌سيم‌ها و لپ‌تاپ‌ها گزارش شد. اين حملات منجر به شهادت 32 نفر و زخمي شدن ۴۵۵ تن ديگر شد و اين در حالي است که قبلش هم عمليات سايبري گسترده‌اي در بيروت رخ داده بود.
 
وي گفت: حملات هم ناشي از خرابکاري در پيجرها بود که منجر به شهادت ۱۱ نفر و زخمي شدن ۲۸۰۰ نفر شد که بخش زيادي از آن‌ها از ميان غيرنظاميان بودند. اين حملات رژيم صهيونيستي پس از آن بود که کابينه امنيتي اسرائيل در روز دوشنبه طي جلسه‌اي در خصوص تشديد تنش در جبهه شمالي (نبرد با لبنان) تصميم‌گيري کرد. اين تشديد تنش‌ها در حالي رخ‌داده که مذاکرات رژيم صهيونيستي تحت هدايت آمريکا براي آزاد کردن اسراي جنگي رژيم از غزه نيز بي‌نتيجه مانده و حماس حاضر به پذيرش شروط اسرائيل با وجود فشار واشنگتن و ميانجي‌ها نشده است.
 
وي اظهار داشت: همزمان فشار افکار عمومي اسرائيل هم در خصوص وضعيت شهرک‌نشين‌هاي شمال سرزمين‌هاي اشغالي نيز روبه افزايش است و دولت نتانياهو براي بازگرداندن اين افراد بايد کاري انجام دهد. اين فشارها به حدي است که يوآو گالانت، وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفته است که چاره‌اي جز جنگ براي اسرائيل باقي نمانده است اين در حالي است که از يکسو ارتش رژيم به دليل فرسودگي ناشي از ۱۱ ماه نبرد، آمادگي کامل ندارد و نه‌تنها نيروي زميني آن‌ها در نبرد غزه تلفات داده، بلکه نيروي هوايي اين رژيم هم در اثر حملات مستمر حزب‌الله به تجهيزات راداري تضعيف‌شده است. به هر حال بايد آماده بود و مقاومت را بالا برد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html