پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272268
سردار سليماني: ظرفيت‌هاي بسيج در خدمت فعالان اقتصادي است/ سردار حسن پور: گروه‌هاي جهادي نقش مهمي در تحقق شعار سال دارند  سردار سليماني: ظرفيت‌هاي بسيج در خدمت فعالان اقتصادي است/ سردار حسن پور: گ
تاریخ انتشار : 1403/06/29 11:32:41
نمایش : 10
اولين رويداد ملي جهادگران و الگوهاي موفق کسب و کار بسيج اصناف، بازاريان و فعالان اقتصادي کشور با حضور سردار علي فضلي و سخنراني سردار غلامرضا سليماني، سردار حسن پور و سردار زهرايي ادامه يافت.
اولين رويداد ملي جهادگران و الگوهاي موفق کسب و کار بسيج اصناف، بازاريان و فعالان اقتصادي کشور با حضور سردار علي فضلي، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در محل لانه جاسوسي افتتاح شد.

 اين نمايشگاه که با حضور کارآفرينان و جهادگران نمونه حوزه اصناف در حال برگزاري است ۳۲ غرفه دار از ۳۲ استان به ارائه توانمندي خود در حوزه‌هاي مختلف اعم از صنايع غذايي، صنايع دستي و… پرداختند و اين برنامه در سالن شهيد فخري زاده با سخنراني سردار غلامرضا سليماني، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، سردار حسن پور رئيس سازمان بسيج اصناف و فعالان اقتصادي و سردار زهرايي فرمانده بسيج سازندگي ادامه يافت.

 سرتيپ پاسدار «غلامرضا سليماني» رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين رويداد و در مجتمع فرهنگي ۱۳ آبان با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با هيئت دولت اولويت کشور را اقتصاد عنوان کردند، اظهار داشت: ملت ايران تجربه دفاع مقدس را دارد که آن را با پيروزي به اتمام رساند؛ مردم کشورمان در شرايطي درگير جنگ شدند که به جهت انقلابي که در کشور رخ داده بود، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از آمادگي لازم براي جنگ برخوردار نبودند.

 سردار سليماني افزود: محاسبات نظام سلطه بر اين اساس بود که چنانچه ارتشي آماده به ايران حمله کند، موفق خواهد شد؛ از اين روي، صدام با حمايت آمريکايي‌ها جنگ را عليه مردم ايران اسلامي آغاز کرد؛ اما زماني که جنگ شروع شد، امام خميني (ره) دفاع مردم پايه را شکل دادند و گفتند مردم ايران چنان سيلي به صدام خواهند زد که ديگر از جاي خود بلند نخواهد شد.

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه اگر مردم آن زمان در صحنه دفاع حضور پيدا نمي‌کردند، موفقيتي به دست نمي‌آمد، يادآور شد: در دفاع مقدس ۹۲ هزار شهيد بسيجي داريم که ۴۶ هزار تن از آن‌ها عضو بسيج دانش‌آموزي هستند.

 وي خاطرنشان کرد: دفاع مردم پايه به واسطه موفقيت‌هايي که در دفاع مقدس کسب کرد، الگويي است که جهان هنوز نتوانسته ظرفيت‌هاي آن را بشناسد.

 سردار سليماني گفت: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس تمام مردم براي پشتيباني از رزمندگان حاضر شدند، اکنون نيز در عرصه اقتصاد نياز به چنين حضوري داريم؛ يعني براي اينکه مشکلات اقتصادي در جامعه کاهش يابد، بايد مردم همچون دوران دفاع مقدس در حوزه‌هاي اقتصادي حضور پيدا کنند که در اين رابطه ظرفيت‌هاي سپاه و بسيج هم در کمک به رفع مسائل و نيازهاي اقتصادي کشور آماده است.

بخشي از سخنان سرتيپ پاسدار «غلامرضا سليماني» رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين رويداد

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان کرد: امروز ايران در مسير بازيابي عظمت تمدن ايراني اسلامي است تا همچون گذشته زبان فارسي زبان بين‌المللي محسوب شود؛ البته تحقق اين موضوع نياز به اقتصاد سالم و شکوفا دارد که در اين ميان، بسيج اصناف نقش مهمي در به ميدان آوردن مردم دارد.

 وي ادامه داد: همچنان که در دفاع مقدس با بهره‌گيري از رهنمودهاي امام (ره) به پيروزي دست يافتيم، امروز هم بايد رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي را شاخص راه قرار دهيم و اين رهنمودها چنانچه در عمل مورد استفاده قرار گيرد، موفقيت‌هاي بسياري را به دست خواهيم آورد؛ بنابراين جهاد اقتصادي با تکيه بر نيروي مردمي و با استفاده از الگوي دفاع مقدس، ما را به پيروزي عزت‌آفرين خواهد رساند.

 سردار سليماني اضافه کرد: براي تحقق اين موضوع، تمام موانع قابل رفع است؛ به عنوان مثال ناترازي انرژي همچون برق با استفاده از مولدهاي انرژي خورشيدي که مي‌توان در بام تمام خانه‌ها هم نصب کرد، قابل رفع است.

 

 سردار غلامرضا حسن‌پور، رئيس سازمان بسيج اصناف نيز در اين رويداد با تبريک فرا رسيدن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس گفت: امروز افتخار برگزاري اولين رويداد بسيج اصناف را داريم. بيش از هزار گروه جهادي بسيج اصناف در سراسر کشور حضور دارند و اينها متشکل از بازاريان هستند و در روستاها و حاشيه شهرها حضور دارند.
 
 وي افزود: گروه‌هاي جهادي مشکلات محلات را احصا مي‌کنند و به بسيجيان اصناف مراجعه مي‌کنند و نياز محلات را اعلام و تأمين مي‌کنند و روز جمعه به همان محلات مراجعه مي‌کنند و نيازها را برطرف مي‌کنند.
 
 رئيس سازمان بسيج اصناف با بيان اينکه بسيج اصناف در حال تبديل شده به يک گروه جهاني است، اظهار کرد: به عنوان مثال در پياده‌روي اربعين به موکب‌ها خدمات فني ارائه مي‌کردند و از سوي ديگر در تلاش هستيم تا هر اتحاديه يک بسيج اصناف باشد و تعداد گروه‌هاي جهادي را از هزار نفر به هشت هزار نفر افزايش دهيم.
 
 سردار حسن‌پور با بيان اينکه گروه‌هاي جهادي نقش مهمي در تحقق شعار سال دارند، گفت: به همين منظور گروه جهادي بازاريان را تشکيل خواهيم داد تا کسب و کارهاي مختلف به ويژه کسب و کارهاي روستايي را شناسايي و تجاري‌سازي کنند.
 
 وي بيان کرد: ما بايد اردوهاي جهادي خيرين را راه‌اندازي کنيم و لازم است در اين زمينه اتحاديه‌ها به گروه‌هاي جهادي کمک کنند تا اين خيرين بتوانند در مناطق محروم حضور پررنگي داشته باشند. اگر امروز همه کشور درگير کار جهادي شود قطعاً اثرات مثبتي در پي خواهد داشت.
 
 رئيس سازمان بسيج اصناف با اعلام تشکيل انديشکده‌اي به منظور گروه‌هاي جهادي اصناف گفت: در اين انديشکده تلاش مي‌شود تا خيرين و گروه‌هاي جهادي را با پديده‌هاي نوين فناوري مانند هوش مصنوعي آشنا سازد تا در مسير کاري خود کارآمدتر ظاهر شوند.
 
 سردار حسن‌پور در پايان با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه اظهار کرد: امروز همه ما داغدار غزه هستيم و بايد اعلام کنم گروه‌هاي جهادي آمادگي دارند هرگاه درخواست شد براي ارائه خدمات فني و مهندسي در غزه حضور پيدا کنند.

 

 سردار محمد زهرايي، رئيس سازمان بسيج سازندگي نيز به عنوان آخرين سخنران اين رويداد با بيان اينکه امروز جريان حرکت‌هاي جهادي خيلي قوي و قدرتمند خودش را به رخ دشمنان کشيده و به يک عامل اثرگذار براي توسعه انقلاب اسلامي تبديل شده است، گفت: هر چيزي که مولود انقلاب اسلامي است مورد طمع و حمله دشمنان قرار مي‌گيرد و متأسفانه برخي هم در داخل که به بلوغ فکري نرسيده‌اند به جريانات جهادي حمله مي‌کنند.
 
 رئيس سازمان بسيج سازندگي بيان کرد: واقعيت اين است که گروه‌هاي جهادي قدرتي نرم براي ايران اسلامي ايجاد کرده‌اند و به شبکه‌اي جبهه ساز در ديگر بلاد اسلامي تبديل شده‌اند.
 
 سردار زهرايي در پايان تأکيد کرد: امروز گروه‌هاي جهادي ما از تخصص بالايي برخوردارند و گواهي‌هاي صلاحيت فني هم دارند و اميد مي‌رود کاروان‌هاي جهادي به قرارگاه جهادي تبديل شوند تا در مناطق مختلف حضور پيدا کنند. امسال تقريباً ۱۰ و نيم همت از مجلس کمک گرفته‌ايم و لذا مشکل نقدينگي وجود ندارد.
 

 
 در پايان اين رويداد تعدادي از برگزيدگان گروه‌هاي جهادي، کارآفرينان و اصناف و بازاريان توسط سردار سليماني، سردار حسن‌پور، سردار زهرايي و سردار فضلي تجليل شدند.

 گفتني است، ۱۰۰۰ گروه جهادي در حوزه اصناف در کشور فعاليت دارند که امسال نخستين نمايشگاه خود را برگزار کردند.

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html