پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272265
تصويب قطعنامه پايان اشغالگري اسرائيل در سازمان ملل
تاریخ انتشار : 1403/06/29 11:27:29
نمایش : 9
مجمع عمومي سازمان ملل امروز (چهارشنبه) قطعنامه ارائه شده توسط فلسطين براي ملزم‌کردن رژيم صهيونيستي به اجراي قوانين بين‌المللي را تصويب کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  مجمع عمومي سازمان ملل با تصويب قطعنامه‌اي از رژيم صهيونيستي خواست به «حضور غيرقانوني خود در قلمروهاي فلسطيني در عرض يک سال پايان دهد».

اين قطعنامه با ۱۲۴ رأي مثبت در مقابل ۱۴ رأي منفي و ۴۳ رأي ممتنع تصويب شد.

اين قطعنامه به شدت ناديده گرفتن تعهدات بين‌المللي از سوي رژيم صهيونيستي را محکوم و تأکيد مي‌کند که چنين اقدامات تجاوزکارانه‌اي صلح و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي را تهديد مي‌کند.

فلسطيني‌ها از کشورهاي عضو سازمان ملل مي‌خواهند از آزادي‌شان از طريق صدور قطعنامه‌اي براي پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني ظرف يک سال حمايت کنند.
اين قطعنامه به رأي مشورتي ديوان بين‌المللي دادگستري استناد کرده که با درخواست مجمع عمومي صادر و در آن تأکيد شد اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطين از سال ۱۹۶۷ غيرقانوني است.

بالاترين هيأت قضايي وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: اسرائيل ملزم است که هرچه‌سريع‌تر به حضور غيرقانوني خود در اراضي اشغالي فلسطين پايان دهد.

در اين قطعنامه همچنين از کشورهاي عضو خواسته شده تدابيري را براي تحريم و توقف صادرات سلاح به اراضي اشغالي اتخاذ کنند.

کشورهاي عربي اخيرا خواهان جلسه ويژه مجمع عمومي چند روز قبل از حضور ده‌ها رئيس‌جمهور و نخست‌وزير در نيويورک براي شرکت در افتتاحيه دوره سالانه مجمع عمومي شدند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html