پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272256
عشاير نقش مهمي در دفاع مقدس داشت
تاریخ انتشار : 1403/06/25 09:41:20
نمایش : 154
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اقوام ايراني و عشاير نقش مهمي در دوران دفاع مقدس داشتند، شجاعت و غيرت آنها به ياد ماندني است.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامعلي حيدري در همايش ملي شهداي عشاير و اقوام فارسان اظهار کرد: اين يادواره مقدمه برگزاري دومين کنگره شهداي چهارمحال و بختياري ميباشد که حقيقتا رزمندگان در دفاع مقدس خوش درخشيدند.
 
وي بيان داشت: انقلاب اسلامي و کشور ما سخت‌ترين شرايط و طوفان‌هاي سياسي، اجتماعي، امنيتي و نظامي را پشت سر گذاشته است؛ اين پايداري و اقتدار به برکت ايستادگي مردم در هشت سال دفاع مقدس و در طول سال‌هاي متمادي با از خودگذشتگي اين کار انجام شد.
 
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: دشمن با تلاش استکبار جهاني مي‌خواست کشور را بعد از دفاع مقدس دچار چالش کند، اما با رشادت رزمندگان و برنامه ريزي و تدبير، تمام تلاش دشمن را خنثي کردند و دشمن را از حالت نظامي به سياسي تبديل کردند.
 
وي يادآور شد: رزمندگان براي هم فداکاري مي‌کردند و حاضر بودند جان خود را فدا کنند تا هم‌ رزمانشان اسير دشمن نشوند.
 
حيدري خاطر نشان کرد: عبور از طوفان‌ها به برکت هدايت امامين انقلاب و رهبر معظم انقلاب، حضور شجاعانه مردم بود؛ رهبر معظم انقلاب يکي از مصداق کار جهادي را دفاع مقدس ناميدند و فرمودند اگر رزمندگان موفق شدند دشمن را شکست دهند و يک وجب از خاک کشور دست دشمن نيفتد با رشادتها و مقاومت رزمندگان و شهدا بود.
 
وي افزود: کار جهادي باعث شد در دوران دفاع مقدس بحران‌ها را پشت سر بگذاريم.
 
استاندار چهارمحال و بختياري به خدمات شهيد رئيسي اشاره و مطرح کرد: رئيس جمهور شهيد در سه سال کارهاي ارزشمندي انجام دادند و اين شهيد عزيز در اين سه سال کلام حضرت آقاست که شهيد را با اميرکبير مثال زدند و فرمودند شهيد رئيسي مدت خدماتش کوتاه اما ارزشمند بود.
 
وي تصريح کرد: ريل گذاريهاي شهيد رئيسي برخي در کوتاه مدت و برخي بلند مدت خود را نشان مي‌دهند.
 
استاندار چهارمحال و بختياري درباره خدمات شهيد رئيسي که رکورد داري کرد، اذعان داشت: خدمات شامل پايين آوردن نرخ بيکاري، بالاترين حجم ترانزيت در دو دهه آخر در اين سه سال اتفاق افتاد، افزايش صادرات و تبادل کالاها، رکورد داري سرعت ساخت نيروگاه‌هاي برق که ما در قطعي برق خانگي را کمتر داريم.
 
وي با بيان اينکه با خدمات شهيد رئيسي صادرات غير نفتي در استان ۲۰۰ برابر افزايش يافته است، گفت: پروژه‌هاي معطل مانده در کشور را شهيد رئيسي به سرانجام رساند؛ رکورد داري بيشترين حمايت از جواني جمعيت، بيشترين سطح بيمه و بالاترين پوشش سطح بيمه در اين دولت انجام شد.
 
حيدري با بيان اينکه خدمات شهيد رئيسي نتيجه کار جهادي است، اظهار کرد: دفاع مقدس الگويي براي تاريخ و سالهاي متمادي مي‌باشد و در حوزه‌هاي مختلف مردم با کار جهادي سربلند و سرافراز مي‌شوند.
 
وي به بيانات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبيين اشاره و گفت: هر کجا را دشمن نشانه گرفت، همان جا را خنثي کنيد؛ دشمن مسائل فرهنگي و اجتماعي کشور و جوانان را نشانه گرفته است يکي از راه‌هاي خنثي کردن تهاجم دشمن يادواره‌ها مي‌باشد، يادواره‌ها توطئه‌هاي دشمن را خنثي مي کند.
 
استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: کنگره و يادواره ها تا مدت ها کشور استان و شهر را با نفس شهدا بيمه ميکند.
 
وي بيان داشت: اقوام ايراني و عشاير نقش مهمي در دوران دفاع مقدس داشتند، شجاعت و غيرت آنها به ياد ماندني است.
 
حيدري گفت: دشمن تلاش ميکند بين اقوام و عشاير شکاف ايجاد کند اما اين جشنواره و يادوارهها فرصت خوبي براي پيوند عشاير و اقوام است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html