پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272229
توصيه سازمان جهاني بهداشت درباره نحوه واکسيناسيون «آبله ميموني»
تاریخ انتشار : 1403/05/31 10:29:35
نمایش : 79
سخنگوي سازمان جهاني بهداشت (WHO) در مبارزه با ويروس «ام پاکس» (آبله ميموني) تاکيد کرد بايد واکسيناسيون هدفمند در مکان‌هايي که به ويروس آلوده شده‌اند، انجام شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «مارگارت هريس»، سخنگوي سازمان جهاني بهداشت درباره تدابير مبارزه با ويروس ام پاکس گفت: در حال حاضر واکسيناسيون انبوه پيشنهاد نمي‌شود؛ اين خيلي مهم است. بايد واکسيناسيونِ هدفمند در مکان‌هايي که به ويروس آلوده شده‌اند، انجام شود.

وي افزود: آنچه در حال حاضر دشوار است، تهيه واکسن و تحويل آنها به مکان‌هاي درگير ويروس است.

به گزارش آناتولي، هريس تاکيد کرد: مردم نبايد نگران باشند. با وضعيتي مانند ويروس کوويد-۱۹ مواجه نيستيم. اين يک ويروس بسيار متفاوت است که نحوه شيوع آن متفاوت است. ويروس کرونا از طريق هوا منتقل مي‌شد، آبله به طور عمده از طريق تماس فيزيکي بسيار نزديک منتقل مي‌شود.

از ابتداي سال ۲۰۲۴ ميلادي بيش از ۱۰ کشور آفريقايي مواردي از ابتلا به اين بيماري را گزارش کرده اند که از طريق تماس نزديک منتقل مي شود و جمهوري دموکراتيک کنگو بيش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را تشکيل مي دهد.

به گفته متخصصان بهداشتي، فردي که به ام پاکس آلوده شده است طي ۲ تا ۱۹ روز پس از قرار گرفتن در معرض ويروس، علائم را نشان مي‌ دهد.

به گفته متخصصان سازمان جهاني بهداشت، ام پاکس باعث ايجاد بثورات و علائم شبيه آنفلوآنزا مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html