پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272225
ثبت رکود ماندگاري گرما در چهارمحال‌وبختياري
تاریخ انتشار : 1403/05/30 08:46:09
نمایش : 72
رئيس گروه پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: امسال ماندگاري هواي گرم در اين استان بالا بوده و ما در اين زمينه رکورد داشتيم
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد قطره در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادي پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، با اشاره به گرماي هوا در تابستان اظهار کرد: يکي از علل وقوع چنين گرمايي در استان وقوع گرمايش جهاني و تغيير اقليم است.
 
وي تصريح کرد: علاوه‌بر اين امسال شاهد بالا آمدن بيش از حد ارتفاع جنب حاره‌اي بوديم و علت آن همين تغيير اقليم است.
 
رئيس گروه پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري افزود: امسال ماندگاري هواي گرم در اين استان بالا بوده و ما در اين زمينه رکورد داشتيم به اين ترتيب که در سامان حداکثر مطلق از 38 به 39 رسيد و در اردل از 40 به 41 رسيده، اما رکوردي در خصوص افزايش دما در استان به ثبت نرسيده است.
 
قطره يادآور شد: در نواحي خشک و نيمه‌خشک تغييرات اقليمي بالا است و يکي از مشکلات در اين مناطق در بحث تغيير اقليم، ناهنجاري‌هاي زياد است، از همين‌رو شاهد بارش برف در مناطقي هستيم که قبلا هيچ بارشي به اين شکل نداشتند و يا گرم شدن بي‌سابقه هوا در برخي از مناطق.
 
وي اضافه کرد: به اين ترتيب نمي‌توان پيش‌بيني قطعي درخصوص تغييرات دما در سال آينده داشت، يا در خصوص گرم يا سرد شدن هوا به‌صورت قطعي نظر داد.
 
رئيس گروه پيش‌بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در سال‌هاي گذشته دماي هوا تا اواسط مردادماه کاهش داشت اما براي امسال 15 روز اضافه شده است و گرما تا سه روز آينده ادامه دارد و انتظار مي‌رود تا پايان هفته شاهد کاهش دما و برگشت به حالت عادي باشيم.
 
وي اضافه کرد: در گذشته از ساعت 11 يا 12 دماي هوا به بالاي 30 درجه سانتي‌گراد مي‌رسيد و تا عصر دما کاهش مي‌يافت، اما امسال از اوايل صبح دما بالا رفته و تا ساعات پاياني شب دامه مي‌يابد.
 
قطره افزود: براي پاييز امسال بارش‌هايي پيش‌بيني شده است، اما با توجه به پيش‌بيني‌هاي پژوهشکده ملي اقليم‌شناسي، نسبت به ميانگين بلندمدت کمتر از نرمال خواهند بود، که اين پيش‌بيني تغييرپذير است.
 
وي عنوان داشت: گرد و غبار در استان در برخي از مناطق ديد را به هفت تا هشت کيلومتر رسانده است، فردا از ميزان گرد و غبار کاسته مي‌شود، همچنين در بعدازظهرها احتمال وقوع رگبار پراکنده براي نيمه جنوبي و غربي، شهرستان‌هاي فلارد، خانميرزا، لردگان، اردل و کوهرنگ وجود دارد، که بارش‌هاي قابل ملاحظه‌اي نخواهند بود.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html