پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272197
مجلس ابزارهاي لازم براي سنجش دقيق کابينه را آماده کرده است/ فضاي غالب بر مجلس همکاري با آقاي پزشکيان است
تاریخ انتشار : 1403/05/03 10:47:15
نمایش : 111
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: مجلس ابزارهاي لازم براي سنجش دقيق کابينه را آماده کرده است و تصميم دارد با دولت چهاردهم و رئيس‌ جمهور جديد همکاري نزديکي داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس مقتدايي، نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس، در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا، با اشاره به معيار مجلس براي راي دادن به اعضاي کابينه چهاردهم، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي ابزارهاي لازم براي سنجش دقيق کابينه را آماده کرده است و تصميم دارد با دولت چهاردهم و رئيس‌ جمهور جديد همکاري نزديکي داشته باشد و فضاي غالب بر مجلس نيز همکاري با آقاي پزشکيان است.

وي افزود: آقاي پزشکيان نيز با سابقه نمايندگي که دارد قادر خواهد بود تعامل سازنده‌اي با مجلس داشته باشد و اين رويکرد تعاملي کمک خواهد کرد تا فرآيند تعيين کابينه را با سهولت و سرعت بيشتري پيش ببرد.

کميسيون امنيت ملي بايد در سياست خارجي و تحولات بين‌المللي نقش‌آفريني ويژه‌اي داشته باشد

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آنچه اکنون اهميت دارد، اين است که الگوي قانون اقدام راهبردي مصوب مجلس يازدهم نه يک‌ بار بلکه چندين بار ديگر در مجلس دوازدهم نيز به عنوان مبناي حضور فعال مجلس در حوزه سياست خارجي مورد توجه قرار گيرد.

وي تصريح کرد: بر همين اساس، آنچه اکنون بر آن اصرار داريم، اين است که کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بايد نقش‌آفريني‌هاي ويژه‌اي در تحولات بين‌المللي، منطقه‌اي و سياست خارجي ايران داشته باشد.

مقتدايي گفت: روز گذشته، قبل از شروع جلسه مجلس شوراي اسلامي، جلسه ويژه هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تشکيل شد و مقرر گرديد بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با توجه به وظايف ذاتي اين کميسيون، اقداماتي که مي‌تواند به عنوان حرکت‌هاي پيش‌دستانه اين کميسيون بر حوزه سياست خارجي و روابط بين‌الملل ايران اثرگذار باشد، شناسايي و در روزهاي آينده تحت عنوان مجموعه‌اي با تأکيد بر نگاشت نهادي که صفر تا صد موضوع را برنامه‌ريزي و بر اساس يک جدول خواست پيش برد، مطرح و سپس به رأي اعضاي کميسيون گذاشته شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html