پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272192
سردار سليماني: راهيان نور نرم افزار انقلاب است/ ۵۰ رويداد راهيان نور در سال جاري برگزار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1403/05/01 18:35:43
نمایش : 132
همايش «تجلي اخلاص» امروز دوشنبه اول مرداد 1403 با موضوع تجليل از دست اندرکاران راهيان نور و پيشرفت در سالن 5 آذر بسيج برگزار شد.
 همايش تجلي اخلاص با موضوع تجليل از دست‌اندرکاران راهيان نور و پيشرفت صبح امروز يکم مردادماه در سالن 5 آذر سازمان بسيج مستضعفين و با حضور مسئولان و لشگري و کشوري برگزار شد.

 اين مراسم با حضور مهماناني همچون سردار سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دکتر محمدمهدي طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي و سردار عليرضا تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دست‌اندرکاران و برگزيدگان راهيان نور تجليل خواهد شد.

راهيان نور نرم افزار انقلاب اسلامي است

سردار غلامرضا سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين همايش ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب و به ويژه شهداي خدمت گفت: ما اگر دقيق به جهاد تبيين بپردازيم مي‌بينيم که راهيان نور نرم افزار انقلاب اسلامي است.

وي افزود: جهاد تبيين چتر گسترده‌اي است که فهرستي از نرم افزارها ذيل آن قرار مي‌گيرند که راهيان نور و پيشرفت، يکي از نرم افزارها هستند. در راهيان نور ما با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت آشنا مي‌شويم.

سردار سليماني يادآور شد: در زمان پهلوي دوم کشور ما ۵ سال در اشغال اشغالگران بود و سران متفقين که به تهران آمدند محمدرضا خبر نداشت.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: در ۳۱ شهريور سال ۵۹ که دشمن بعثي بر ما حمله کرد و با اينکه نزديک به ۲ سال از پيروزي انقلاب گذشته بود اما ديديد که کشور در برابر دشمن تسليم نشد و همه ملت در برابر آن ايستادند و رمز اين کار در مديريت حضرت امام (ره) بود.

بخشي از سخنان سردار غلامرضا سليماني فرمانده سازمان بسيج در اين همايش

وي اضافه کرد: حضرت امام خميني (ره) مکتب ارزشمند دفاع عاشورايي مردم پايه را در برابر بيگانگان شکل داد و از دل آن يک نسخه شفا بخشي را براي آزادگان جهان و همه ملت‌هاي مسلمان ارايه داد که از ذيل آن جبهه مقاومت و فرهنگ مقاومت شکل گرفت که البته فرهنگ مقاومت وسيع‌تر از جبهه مقاومت است.

سردار سليماني خاطرنشان کرد: راهيان نور متعالي و شفا بخش، پيروزي بخش است به گونه‌اي که بايد آن را گسترش دهيد؛ لذا بهترين روش تبليغ و جهاد تبيين براي دانشجويان و دانش آموزان راهيان نور و پيشرفت است.

امسال ۵۰ رويداد راهيان نور برگزار مي‌شود

در اين مراسم سردار سوري دبير قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج در آيين تجليل از دست اندرکاران و برگزيدگان راهيان نور و راهيان پيشرفت گفت: در ۳۲ سپاه استاني ستاد پشتيباني از اردوهاي راهيان نور در سراسر کشور شکل گرفت.

وي افزود: سال گذشته ستادهاي پشتيباني بالغ بر ۵۴۰ ميليارد تومان در بخش‌هاي مختلف زيرساختي و اعزام و پشتيباني از اعزام‌ها مساعدت داشتند که اين مساعدت‌ها امسال نيز ادامه دارد.

سردار سوري يادآور شد: بيش از ۱۶۵ هزار نفر سال گذشته خانوادگي در راهيان نور شرکت کردند. امسال ۵۰ رويداد راهيان نور برگزار مي‌شود.

دبير قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج اضافه کرد: سال گذشته اردوهاي راهيان نور خودروهاي شخصي و خانوادگي در دستور کار قرار گرفت؛ اردوهاي راهيان نور رويدادمحور مثل باري دراز در دستور کار قرار دارد.

وي اعلام کرد: امسال بنا داريم بيش از ۵۰ رويداد راهيان نور را مناطق مختلف دفاع مقدس داشته باشيم.

وي اعلام کرد: ۱۴۷۵۰ طلبه به مناطق عملياتي اعزام شدند ضمن اينکه سال گذشته هيچ حادثه‌اي در راهيان نور نداشتيم.

بخشي از سخنان سردار سوري در اين همايش

دبير قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج در آيين تجليل از دست اندرکاران و برگزيدگان راهيان نور و راهيان پيشرفت تصريح کرد: بيش از ۱۲۵۰۰ نفر نيز تحت عنوان مبلغ کاروان، شاهد حضور طلاب در اردوهاي راهيان نور بوديم، سال گذشته شاهد حادثه تلخ سانحه‌اي و امنيتي در اردوهاي راهيان نور نبوديم

اين مقام مسئول افزود: سال گذشته بيش از ۶,۵ ميليون نفر روز اعزام داشتيم و هيچ حادثه‌اي پيش نيامد.

وي اضافه کرد: اطلاعات اين مظاهر پيشرفت تکميل شده و رايزني صورت گرفته و راويان آنها مشخص شدند، در حال توليد براي مظاهر پيشرفت اين هستيم که شاهد اثربخشي اردوهاي پيشرفت باشيم.

راهيان نور يک فناوري است

 سردار تنگسيري هم در اين مراسم ابراز داشت: آشنايي جوانان با دريا و جزاير براي ما بسيار مهم بوده و هست.

  فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، روز دوشنبه در آيين تجليل از دست اندرکاران و برگزيدگان راهيان نور و راهيان پيشرفت اظهار داشت: ۱۳ سال پيش قرارگاه مرکزي راهيان نور دريايي را تشکيل داديم. ذيل اين قرارگاه مرکزي، ۵ قرارگاه تشکيل داديم که شاهد برکات بسيار قابل توجهي در رابطه با راهيان نور دريايي بوديم.

وي با بيان اينکه آشنايي جوانان ما با دريا و جزاير بسيار پر اهميت است، گفت: گفتند در جزيره سيري هرمزگان ۵ شناور انگليسي را گرفته‌اند و وقتي آن‌ها را ديدم مشاهده کردم که يکي از آن‌ها سن بالايي دارد و باقي همگي جوان هستند. وقتي با آن‌ها صحبت کردم يکي از آن‌ها گفت که در انگلستان ۸۰ درصد شنا بلدند و با دريا آشنا هستند لذا جوانان ما هم بايد با دريا آشنا شوند.

بخشي از سخنان سردار تنگسيري در اين همايش

فرمانده نيروي دريايي سپاه، گفت: ما سال گذشته در يادمان والفجر ۸ بيش از ۹۵ هزار زائر را پذيرا بوديم و در راهيان پيشرفت هم بيش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه را در مناطق دريايي پذيرا بوديم.

سردار تنگسيري تأکيد کرد: راهيان نور يک فناوري است و لذا لازم است ما با شهدا آشنا شويم.

اردوهاي راهيان نور و راهيان پيشرفت از عوامل مؤثر در جهاد تبيين است

سردار سرتيپ «سيد قاسم قريشي» جانشين سازمان بسيج مستضعفين و فرمانده قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج صبح امروز (دوشنبه) در همايش «تجلي اخلاص» که در مجتمع فرهنگي پنجم آذر برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بسيج مستضعفين با اجراي دو عمليات بزرگ راهيان نور و پيشرفت سعي کرده است که جوانان و عموم مردم را با تلاش‌هاي رزمندگان در دفاع مقدس و همچنين پيشرفت‌هاي کشور آشنا کند.

سردار قريشي ادامه داد: به همين منظور با اعزام بيش از شش ميليون و ۵۰۰ هزار نفر روز در قالب راهيان نور و راهيان پيشرفت در سال گذشته توانستيم به عزيزاني که مشتاق زيارت سرزمين نور و همچنين اردوهاي پيشرفت کشور بودند، خدمت‌رساني کنيم.

وي اضافه کرد: البته استقبال و علاقه عاشقان سرزمين‌هاي نور بيش از اين ميزان است؛ اما به دليل برخي محدوديت‌ها و مطابق با زيرساخت‌هاي موجود، اعزام‌ها را محدود کرديم که اين باعث شده متأسفانه بخش عظيمي از علاقه‌مندان از حضور در اين اردوها محروم شوند.

جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: بهترين فرمول و نسخه اصلي براي هدايت جامعه، راهيان نور و راهيان پيشرفت است؛ لذا تا جايي که بتوانيم علاقه‌مندان را از اين فرصت ارزشمند بهره‌مند خواهيم ساخت.

سردار قريشي سپس به ايام محرم اشاره و عنوان کرد: اين روزها را که مصادف با ايام شهادت امام حسين (ع) و به اسارت رفتن خاندان پيامبر اسلام (ص) است، متأسفانه با ضعيف‌ترين تعبير حوادث بعد از عاشورا به کار مي‌بريم؛ زيرا اين حوادث را به رفتن اسرا و کاروان اسراي کربلا محدود مي‌کنيم در صورتي که بايد آن را به صورت کامل عنوان کنيم؛ بدين شکل که کاروان اسراي کربلا «کاروان جهاد تبيين» است.

فرمانده قرارگاه مرکزي راهيان نور سپاه و بسيج خاطرنشان کرد: حقيقت اين است که در اين واقعه حتي کوچک‌ترين عضو کاروان اسرا بهترين فرصت را پيدا کردند تا جهاد تبيين را انجام دهند؛ به همين دليل است که عنوان مي‌شود «اگر زينب نبود، کربلا در کربلا مي‌ماند.

محمدمهدي طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در اين مراسم با اشاره به وضعيت کنوني جهان يادآور شد: مقام معظم رهبري راهيان نور را يک فناوري نرم ناميدند که مي‌تواند در تعليم تربيت جوانان موثر باشد.

وي با بيان اينکه غرب نسل‌هاي مختلفي از انقلاب صنعتي را به پيش برده و علم و فناوري در اين مسير در دستان غرب بوده است، تاکيد کرد: آنها سعي کردند که سبک زندگي را بر ديگر کشور‌ها تحميل کنند و اختيار سياست و اقتصاد را در دست خود بگيرند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به با بيان اينکه غرب امروز به دنبال ابزار انسانواره است و اکنون با نسل چهارم انقلاب صنعتي مواجه هستيم که فضاي دوگانه سايبري و فيزيکي را ايجاد کرده تصريح کرد: آنها در پي پيوند دادن جوانان با ماشين هستند تا موارد تربيتي را از طريق ماشين به او القا کنند. در نسل پنجم انقلاب صنعتي نيز تزويج انسان و ماشين از ديگر اهداف غرب است. در اصل پنجم سند ۲۰۳۰ غرب اين موارد اشاره شده است.

طهرانچي سخنان خود را به مقاومت گره زده و اضافه کرد: نهضت مقاومت به رهبري مقام معظم رهبري تنها جايي است که مي‌تواند با اين رويکرد مقابله کند. در راهيان نور ما به واسطه شهدا محبت خدا را در دل جوانان روشن مي‌کنيم و آنها را در مقابل چشمانمان مي‌سازيم. اين است که راهيان نور به عنوان يک اثر تربيتي در جوامعي که جوانان ما تحصيل مي‌کنند به عنوان يک فناوري تربيتي مطرح است.

به گفته وي، به‌رغم اينکه در دانشگاه آزاد هيچ کمکي از سوي دولت براي برگزاري اردو‌هاي راهيان نور نداريم آن را برگزار مي‌کنيم؛ چراکه موجب تربيت جوانان ما مي‌شود.

در پايان اين مراسم از عوامل استاني استان داران و مسئولين سپاه هاي مراکز راهيان نور و پيشرفت در سراسر کشور و همچمنين خانواده شهيد مالک رحمتي تجليل و قدرداني شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html