پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272187
تصميمي که به ضرر دولت بعدي باشد گرفته نشده است/ تلاش شده تصميمات در راستاي کمک به رئيس جمهور منتخب باشد
تاریخ انتشار : 1403/04/31 09:26:57
نمایش : 88
سرپرست رياست جمهوري، ضمن قدرداني از خدمات و زحمات اعضاي شوراي مشورتي طي سه سال گذشته، مشاوره‌هاي دقيق و صادقانه و تصحيح، تاييد و پشتيباني جمع مشاوران را پشتوانه و فرصتي مغتم براي دولت مردمي در غلبه بر مشکلات کشور به ويژه در شرايط سخت و بحراني ابتداي کار دولت دانست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد مخبر در شصت و سومين جلسه هسته مشاوران خود، ضمن قدرداني از خدمات و زحمات اعضاي شوراي مشورتي در طي سه سال گذشته، مشاوره‌هاي دقيق و صادقانه و تصحيح، تاييد و پشتيباني جمع مشاوران را پشتوانه و فرصتي مغتنم براي دولت مردمي در غلبه بر مشکلات کشور به ويژه در شرايط سخت و بحراني ابتداي کار دولت دانست.

سرپرست رياست جمهوري، وجود نگرش‌ها و سليقه‌هاي مختلف در شوراي مشاورين و نظارت صادقانه، علمي و فارغ از جهت‌گيري‌هاي سياسي بر عملکرد و تصميمات دولت را از جمله دلايل عملکرد موفق اين شورا در دولت مردمي عنوان کرد و افزود: اعضاي شوراي مشورتي به جهت پشتيباني از دولت در عبور از چالش‌ها و گردنه‌هاي سخت، در خدماتي که از سوي دولت سيزدهم براي رفاه مردم و پيشرفت کشور صورت گرفته سهيم هستند.

وي در ادامه با اعلام آمادگي اعضاي دولت و شوراي مشاورين براي کمک به دولت جديد افزود: در دولت مردمي طي چند هفته اخير و پس از انتخاب رئيس جمهور جديد، نه تنها تصميمي که به ضرر دولت بعدي باشد گرفته نشده، بلکه تلاش شده است حتما تصميمات اتخاذ شده در راستاي کمک به رئيس جمهور منتخب و دولت آينده باشد.


طبق گزارش ارائه شده در اين جلسه توسط بانک مرکزي، برآورد ضريب جيني از ۰.۳۹۱۲ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۰.۳۶۱۴ در سال ۱۴۰۲ کاهش يافته که بيانگر بهبود قابل توجه در توزيع درآمد در اين مقطع مي‌باشد.


علاوه بر اين، بيشترين ميزان کاهش نرخ رشد نقدينگي در تاريخ اقتصاد کشور به ميزان ۱۳.۷ واحد طي سه سال گذشته رخ داده به طوري که رشد نقدينگي از ۴۰.۵ درصد در شهريور ۱۴۰۰ به ۲۶.۸ درصد در خرداد ۱۴۰۳ کاهش يافته است.


در ابتداي اين جلسه حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم، حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد، شمس‌الدين حسيني،  دانش‌جعفري، مهندس باهنر، آل‌اسحاق و  آيت ابراهيمي طي سخناني ضمن مرور اقدامات و دستاورد هاي دولت مردمي در مدت کوتاه سه سال گذشته، از نقش برجسته مخبر در کارنامه درخشان دولت سيزدهم تجليل کردند.


منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html