پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272185
امکان استفاده از پساب‌هاي توليدي استان در صنعت وجود دارد
تاریخ انتشار : 1403/04/31 09:21:29
نمایش : 141
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري گفت: استانداردهاي پساب توليد شده در تصفيه‌خانه‌هاي استان براي مصارف کشاورزي و صنعتي مناسب است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد کريمي در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سالانه ۲۶ ميليون و ۷۳۶ هزار و ۲۵۰ مترمکعب پساب در چهارمحال و بختياري توليد مي‌شود، اظهار کرد: پساب توليد شده در تصفيه‌خانه‌هاي سيزده‌گانه فاضلاب استان، مطابق با استانداردهاي سازمان حفاظت محيط‌زيست است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري افزود: در حال حاضر شهرهاي شهرکرد، کيان، هفشجان و طاقانک در شهرستان شهرکرد، فرخشهر در شهرستان فرخشهر، بروجن، نقنه، گندمان، بلداجي و فرادنبه در شهرستان بروجن، بن در شهرستان بن، فارسان و جونقان در شهرستان فارسان، لردگان در شهرستان لردگان، سامان و هوره در شهرستان سامان و روستاهاي سيرک و نوآباد در شهرستان شهرکرد و چم زين در شهرستان سامان از تأسيسات جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وي ادامه داد: استانداردهاي پساب توليد شده در تصفيه‌خانه‌هاي چهارمحال و بختياري براي مصارف کشاورزي و صنعتي مناسب است.

کريمي عنوان کرد: به جز پساب تصفيه‌خانه فاضلاب شهر بروجن که در صنايع فولاد چهارمحال واقع در سفيد دشت استفاده مي‌شود فعلاً بقيه تصفيه‌خانه‌هاي چهارمحال و بختياري پساب توليدي خود را به منابع پذيرنده انتقال مي‌دهند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري از رايزني با استانداري، فرمانداري‌ها، شهرداري‌ها و مشترک‌هاي صنعتي براي فروش پساب انجام شده خبر داد و اضافه کرد: استفاده از پساب براي صنايع، پايدار و مقرون به صرفه است.

وي خاطرنشان کرد: مشکلي در تأمين پساب در چهارمحال و بختياري وجود ندارد و در صورت نياز صنايع استان، آمادگي لازم براي در اختيار قرار دادن پساب مورد نياز آن‌ها وجود دارد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html