پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272183
عمليات احداث پنج مرکز درماني تامين اجتماعي در چهارمحال و بختياري آغاز شد
تاریخ انتشار : 1403/04/30 08:53:45
نمایش : 169
عمليات احداث پنج مرکز درماني تامين اجتماعي در چهارمحال و بختياري به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با سرمايه‌گذاري حدود پنج هزار ميليارد ريال روز پنجشنبه با حضور جمعي از مسوولان آغاز شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در اين آيين اظهار داشت: براي اجراي اين پنج مرکز درماني که در شهرهاي شهرکرد، بروجن، سامان، شلمزار و اردل احداث مي‌شود به بيش از چهار هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است که اعتباري معادل يک سوم اعتبارات عمراني سالانه استان است.

علي حيدري افزود: براي دريافت مجوز اين پنج مرکز درماني تلاش ويژه‌اي به کار گرفته شد و با وجود اينکه براي تامين زمين در شهرستان‌ها با چالش‌هاي زيادي روبرو بوديم و در برخي شهرها از جمله اردل بارها مراسم کلنگ‌زني انجام شده بود اما هيچ يک از اين مراکز وارد عمليات اجرا نشد تا به همت دولت سيزدهم اين مهم محقق و اجرايي شد.

وي تصريح کرد: تنها مطالبه عمراني در بخش تامين اجتماعي استان که هنوز بر زمين مانده است ورودي بيمارستان امام علي(ع) فرخشهر است که اميد مي‌رود اين موضوع نيز به زودي حل و فصل شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تحويل به موقع درمانگاه‌هاي جديد استان، اظهار داشت: با توجه به نياز مبرم استان به اين مراکز درماني انتظار مي‌رود اين پنج مرکز در مهلت ۱۸ ماهه که براي آن تعيين شده است تکميل و واگذار شود.

رشد ۱۰۰ درصدي تعداد مراکز درماني تامين اجتماعي در دولت سيزدهم

مدير درمان تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين گفت: از حدود يک ميليون نفر جمعيت استان، ۵۲ درصد آن زير پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند.

مصطفي فلاحي افزود: تامين اجتماعي يک بيمارستان و پنج مرکز درماني در شهرهاي بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان دارد که با احتساب پنج مرکز درماني جديد که عمليات اجرايي آن از امروز آغاز شد مي‌توان گفت که تعداد مراکز درماني تامين اجتماعي در استان در دولت سيزدهم از رشد ۱۰۰ درصدي برخوردار شده است.

وي با بيان اينکه براي تکميل پنج مرکز درماني تامين اجتماعي استان مهلت ۱۸ ماهه تعيين شده است، تصريح کرد: تمام توان خود را به کار گرفته که تا پايان سال آينده اين مراکز افتتاح شود.

مدير درمان تامين اجتماعي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اين استان از مناطق محروم کشور در حوزه درمان است، اظهار داشت: با اين وجود بخشي از اين محروميت در دولت سيزدهم برطرف شد و طي ۲ سال اخير يک هزار ميليارد ريال در حوزه ساخت‌وساز، ۳۰۰ ميليارد ريال براي هزينه خريد تجهيزات بيمارستاني و پنج هزار ميليارد ريال براي تامين زمين اختصاص داده شد.

به گزارش ايرنا، امروز همچنين در بيمارستان امام علي(ع) فرخشهر بخش‌هاي انبار عمومي، آشپزخانه و واحد تغذيه، سيستم تهويه تاسيسات و موتورخانه و کلينيک دندانپزشکي افتتاح و بهره‌برداري شد.

چهارمحال و بختياري در بخش درمان مستقيم تامين اجتماعي يک بيمارستان و پنج مرکز درماني در شهرهاي شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان دارد.

بيمارستان تامين اجتماعي امام علي (ع) فرخشهر ۷۶ درصد اشغال تخت دارد و از بيمارستان‌هاي مطرح کشور در بخش‌هاي مختلف به‌شمار مي‌رود.

منبع:ايرنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html