پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272156
ما امروز چقدر به افرادي مثل شهيد بهشتي رحمت‌الله عليه احتياج داريم
تاریخ انتشار : 1403/04/01 15:03:23
نمایش : 41
امام‌جمعه فارسان گفت: ما امروز چقدر به افرادي مثل شهيد بهشتي رحمت‌الله عليه احتياج داريم تا با علم، درايت، سعه‌صدر، بصيرت، آينده‌نگري و دشمن‌شناسي به تربيت جوان مؤمن انقلابي پاي‌کار به‌عنوان نيروي تمدن ساز بپردازند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا حق مي‌گويند و بر اساس حق عمل مي‌کنند و ديگران را به‌حق سفارش مي‌کنند. در بحث تواصي به‌حق، بايد حق را بشناسيم و عمل کنيم تا بتوانيم يکديگر را به آن سفارش کنيم نمي‌رساند. مصداق آن امروز توصيه به مشارکت حداکثري و بعد توصيه به انتخاب اصلح مي‌باشد
 
امام‌جمعه فارسان به سالروز شهادت دکتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب اشاره داشت و بيان داشت: يکي از بزرگ‌ترين جنايات آمريکا در حق مردم و انقلاب به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترين فرزندان ايران بود که آقا و سرورشان شهيد بهشتي رحمت‌الله عليه بود؛ که امام فرمود او از ابرار بود؛ و حضرت آقا هم اين شهادت را سند مظلوميت و نشانه اقتدار ايران بيان کردند؛ و ما امروز چقدر به افرادي مثل ايشان احتياج داريم تا با علم و درايت و سعه‌صدر و بصيرت و آينده‌نگري و دشمن‌شناسي به تربيت جوان مؤمن انقلابي پاي‌کار به‌عنوان نيروي تمدن ساز بپردازند.
 
وي تصريح کرد: اين بزرگوار درزماني که اسلام را مورد هدف کينه‌هاي خود قرار داده بودند در مسير دفاع از فرهنگ اهل‌بيت سختي‌هاي فراواني را تحمل کرد. به تعبير آقا او يک انقلابي تمام‌عيار و الگوي انقلابي گري بود. دوستان بايد روي شخصيت و الگوسازي و جلوگيري از تحريف شخصيت ايشان بيشتر کار کنند.
 
وي افزود: به‌درستي بايد مرحوم شهيد بهشتي را معمار قوه قضائيه جمهوري اسلامي دانست. ايام شهادت شهيد بهشتي به قوه قضائيه و عملکرد او توجه بيشتري مي‌شود.
 
وي اظهار داشت: اکنون دستگاه قضا بر اساس سند تحول که حتماً بايد بروز رساني شود در مسير تحولات گسترده قرارگرفته و کارهاي فراوان و اقدامات تحولي زيادي انجام داده‌، ادامه اين مسير با قدرت بيشتر اميدآفرين بوده سرمايه اجتماعي نظام را بيشتر مي‌کند. دستگاه قضائي براي خلأهاي قانوني که دارد بايد با مجلس تعامل بيشتر و در وضع قوانين بيشتر و رهگشا تلاش مضاعف داشته باشد.
 
 وي عنوان داشت: آن چيزي که قوه قضائيه را ملجأ و خانه اميد مردم مي‌کند اين است که ببينند با فساد و مفسد بدون اغماض و با سرعت رسيدگي مي‌شود. ترک فعل‌ها دنبال مي‌شود و با کسي که ترک فعل دارد برخورد مي‌شود و امثال‌ذلک. هر کاري که اميد مردم را زيادتر مي‌کند بايد توسعه پيدا کند.
 
حجت‌الاسلام مالک پور به انتخابات پيش رو هم اشاره داشت و افزود: نکته بعد نظام جمهوري اسلامي، به دليل ذات مردم‌سالارانه‌اش، يک نظام انتخابات محور است؛ و پديده مبارک و البته حساس «انتخابات»، يک رويداد پرتکرار در کشور ماست. ملت ايران از ۱٠ فروردين ۱۳۵۸ (۵٠ روز بعد از پيروزي انقلاب) تاکنون انتخابات داشته‌اند و اکنون نيز در آستانه چهل‌ودومين انتخابات قرار دارد، انتخاباتي زودهنگام و سوگمندانه در غم فقدان رئيس‌جمهور شهيدش.
 
وي گفت: انتخابات حماسه حضور مردم است. معجزه حضور مردم بن‌بست شکن و افق گشا است. رهبر انقلاب، تحقق اين حماسه با دو شرط بارها و بارها بيان کرده‌اند اول؛ مشارکت بالا دوم؛ انتخاب خوب. تمام تلاش اهل سخن و رسانه و منبر بايد متمرکز بر همين دو رکن باشد.
 
وي اظهار داشت: دوستان در انتخابشان و توصيه به ديگران دقت لازم را داشته باشند جوري انتخاب نکنيد که بعد از اتمام کار، ده سال کشور عقب‌مانده باشد و دچار چالش‌هاي جديدي شده باشد. تذکرات رهبري درباره ادب انتخاباتي را همه مدنظر داشته باشد. خلاصه در زمين بيگانه بازي نکنيد.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html