پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272153
يوان چين جايگزين دلار در روسيه شد
تاریخ انتشار : 1403/03/27 10:06:07
نمایش : 46
بانک مرکزي روسيه (CBR) در بيانيه‌اي اعلام کرد که يوان چين به ارز خارجي اصلي اين کشور تبديل و جايگزين يورو و دلار شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راشاتودي، بانک مرکزي روسيه (CBR) روز پنجشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد که يوان چين به ارز خارجي اصلي اين کشور تبديل و جايگزين يورو و دلار شده است.

به‌گفته اين بانک، نرخ مبادله يوان ـ روبل اکنون مسير ساير جفت‌ارزها را در بورس مسکو (MOEX) از جمله يورو و دلار تعيين مي‌کند.

اين بيانيه در حالي منتشر مي‌شود که آخرين دور تحريم‌هاي ايالات متحده باعث شد بورس مسکو در روز چهارشنبه معاملات دلار و يورو را متوقف کند. بريتانيا روز پنجشنبه از آمريکا پيروي کرد و محدوديت‌هايي را عليه سيستم مالي روسيه اعمال کرد.

معاملات دلار آمريکا و يورو در بازار خارج از بورس (OTC) ادامه خواهد داشت.

در بيانيه بانک مرکزي روسيه آمده است: نرخ مبادله يوان/روبل… به يک نقطه مرجع براي فعالان بازار تبديل خواهد شد. سهم يوان در معاملات بورس مسکو در ماه مي 54 درصد بود، بنابراين، يوان در حال حاضر به ارز اصلي در مبادلات تبديل شده است.

به‌گفته اين سازمان نظارتي، طي دو سال گذشته در نتيجه تغيير مسير جريان‌هاي تجاري روسيه به شرق و تغيير واحد پول تسويه حساب‌ها به روبل، يوان و ساير ارزهاي متعلق به کشورهاي دوست، سهم دلار و يورو در بازار روسيه به‌طور مداوم کاهش يافته است.

بر اساس اين گزارش، در بحبوحه تحريم‌هاي غرب عليه روسيه پس ازجنگ اوکراين، مسکو فعالانه شروع به جايگزين کردن دلار و يورو در تجارت خارجي کرده است.

از آن زمان تاکنون تعداد حساب‌هاي بانکي و تراکنش هاي بين شرکت‌ها و مؤسسات مالي مربوط به ارزهاي غربي به‌طرز چشمگيري کاهش يافته است. قبل از اين تنش‌ها، سهم دلار و يورو در تسويه حساب‌هاي روسيه حدود 90 درصد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html