پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272151
مواظب باشيم با انتخاب غلط در دام غرب نيفتيم
تاریخ انتشار : 1403/03/25 15:35:21
نمایش : 48
امام‌جمعه فارسان گفت: مردم بصير و هوشيار ايران اسلامي نشان خواهند داد در مسير مستقيمي که انتخاب کرده‌اند بدون هيچ ترديدي محکم‌تر از گذشته قدم بر خواهند داشت و درست انتخاب مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا از کارهاي سخت و دشوار فراري نيستند و به استقبال مشکلات مي‌روند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۴۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: بهترين کارها آن است که نفس خود را بر انجام آن مجبور کنى؛ يعني در جايي که براي انسان سخت است کاري را انجام دهد. بايد با تمرين و رياضت او را رام کنيم تا به‌راحتي اقدام داشته باشد. اين کار اجر و پاداش خودش را دارد و هر چه اعمال صالحي که انسان اقدام بر انجام آن دارد سودمند‌تر باشد، پاداش بيشتري دارد و البته در تزکيه نفس و تربيت انسان نقش اساسي دارد. دربياني رسول خدا فرمودند: برترين اعمال، دشوارترين آن‌هاست. خداوند همه ما را موفق بگرداند در انجام اعمال نيک و صالح بدون منت و ريا.
 
امام‌جمعه فارسان به روز عرفه اشاره داشت و افزود: روز يکشنبه نهم روز عرفان است و عرفه، روز توحيد است و پرورش روحيه توحيدي، در دعاي عرفه هم مرور مي‌کنيم توحيد و موحد بودن را، کي غايب شدي و غايب بودي که من بخواهم با استدلال تو را ثابت کنم، خدا غائب نبود تا بخواهيم او را ظاهر کنيم.
 
وي تصريح کرد: همه عالم را نشانه‌هاي وجود تو پرکرده ولي خدايا مرا به اين نشانه‌ها حواله نده که از آن‌ها به تو برسم که جز دوري براي من ثمري ندارد خدايا خودت را به من طوري نشان بده که بدون واسطه و با قلبم تو را ببينم، کور باد چشمي که تو را نديد و نمي‌بيند؛ و زيانکار باد تجارت بنده‌اي که از محبت خودت براي او سهمي قرار نداده‌اي. خلاصه روز عرفه همان روزي است که اگر شب قدر هم کم‌کاري شده باشد، جبران مي‌کند. ان شاالله يکشنبه ساعت 4 بعدازظهر دعاي عرفه در همين مکان برگزار مي شود.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به عيد قربان هم اشاره داشت و بيان داشت: عيد قربان. روز تسليم و تعبد. بايد مثل ابراهيم همه اسماعيل‌هاي خود را قرباني کنيم تا معلوم شود چقدر گفته و عمل ما يکي است. چقدر تسليم هستيم. در قربان بايد همه خواسته‌هايي که مانع راه رسيدن به هستيِ مطلق است را، سر ببريم. بايد اين ديو نفس را سر ببريم تا آزاد شويم. بايد از تعلقات رها شد.
 
امام‌جمعه فارسان به انتخابات پيش رو هم اشاره داشت و گفت: نکته انتخاباتي؛ بايد در اين چند روز تا برگزاري انتخابات به همه جوانب، حرف‌ها و موضع‌گيري‌هاي داخلي و خارجي خوب دقت کنيد. مثلاً عرض کردم اينکه مي‌بينيد، بااينکه ايران تمام تعهدات خودش را در چهارچوب معاهده ان‌پي‌تي و توافقنامه پادمان پايبند بوده و اجازه راستي آزمائي‌ و بازرسي‌هاي لازم را به آژانس داده، اما يک‌مرتبه سه کشور اروپائي فرانسه و انگليس و آلمان تلاش مي‌کنند تا در شوراي حکام آژانس انرژي اتمي عليه ايران قطعنامه‌اي صادر شود که ايران به تعهداتش عمل‌نکرده است. وصله نا چسبي است که اهداف خاصي را ازجمله تأثيرگذاري بر انتخابات رياست جمهوري و موفقيت تفکر غرب‌گراها را دنبال مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: اين هشدار است که مواظب باشيم با انتخاب غلط در دام غرب نيفتيم. البته ايران اسلامي از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي طبق تعهدات استفاده مي‌کند و اجازه سنگ‌اندازي و مداخله به کشوري نمي‌دهد؛ و اين‌ بار هم مردم بصير و هوشيار ايران اسلامي نشان خواهند داد در مسير مستقيمي که انتخاب کرده‌اند بدون هيچ ترديدي محکم‌تر از گذشته قدم بر خواهند داشت و درست انتخاب مي‌کنند.
 
وي اظهار داشت: نکته ديگر اينکه مواظب تعريف‌هاي هدفمند کساني که تا ديروز مطلبي از شهيد رئيسي نمي‌گفتند و دل آقا را سوزاندند ولي اين روزها از فضائل اخلاقي او مي‌گويند باشيد. آن‌ها اين را القاء مي‌کنند که کشور مشکلات زيادي داشته و دارد و شهيد بااينکه شخصيت خالص و خوبي بود و انگيزه فراواني داشت اما نتوانست اين کار را به مقصد برساند؛ و ما بايد الان وارد شويم و کمبودها را جبران کنيم. اين دروغ و انحراف در گفتمان است.
 
وي افزود: بايد کسي که بعد از شهيد رئيسي مي‌آيد راه او و مديريت جهادي و انقلابي و ميداني و فساد ستيزي او را ادامه دهد؛ و اين را در منش و رفتار و گفتار افراد به‌خوبي مي‌توان دنبال کرد و به نتيجه براي انتخاب رسيد؛ يعني افرادي که توسط شوراي نگهبان تائيد شده‌اند -که شوراي نگهبان کف کار را در نظر مي‌گيرد و انتخاب را به خود مردم واگذار مي‌کند- شما بايد رفتار گذشته او گفتار او و موضع‌گيري‌ها و منش او و سابقه اين چندساله او و رابطه‌اش با دولت رئيس‌جمهور شهيد و امثال اين‌ها را ببينيد که چگونه بوده.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html