پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272149
صحنه‌ي انتخابات، صحنه‌ي رقابت براي خدمت است
تاریخ انتشار : 1403/03/24 09:38:33
نمایش : 50
امام‌جمعه فارسان: صحنه‌ي انتخابات در جمهوري اسلامي که بر مدار آموزه‌هاي وحياني و ثقليني مشي مي‌کند، صحنه‌ي رقابت براي خدمت است. ايام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفايي اين منطق نوراني حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام است.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرامون انتخابات پيش رو گفت: رهبر انقلاب در آخرين بخش از بيانات مهم خود در سالگرد ارتحال امام راحل (ره)، فرمودند: «در اين حرکت عظيم انتخابات پيش‌رو که انجام مي‌گيرد، در رقابت‌هاي بين نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگويي کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکني‌کردن، کمکي به پيشرفت کارها نمي‌کند، به آبروي ملّي هم لطمه مي‌زند. صحنه‌ي انتخابات صحنه‌ي عزّت و حماسه است، صحنه‌ي رقابت براي خدمت است، صحنه‌ي کش‌وواکش [بگومگو، نزاع] براي به‌دست آوردن قدرت نيست.»
 
وي تصريح کرد: در اين بيانات، سه موضوع بسيار برجسته وجود دارد: واژه «آبروي ملي»؛ تبيين ماهيت حقيقي رقابت‌هاي انتخاباتي در جمهوري اسلامي؛ حاکميت اخلاق در رقابت‌ها. نامزدهاي انتخاباتي بدانند که در موقفي خطرناک و محدوده حساس آبروي ملي وارد شده‌اند و بايد به ياد داشته باشند حفظ عزت و آبروي ملي، در گروه انتخاباتي اخلاق محور است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: صحنه‌ي انتخابات در جمهوري اسلامي که بر مدار آموزه‌هاي وحياني و ثقليني مشي مي‌کند، صحنه‌ي رقابت براي خدمت است. ايام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفايي اين منطق نوراني حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام است.
 
وي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد بهترين الگو در اخلاق سياسي، رئيس‌جمهور شهيدمان، شهيد رئيسي عزيز باشد که رهبر معظم انقلاب تصريح کردند که وي «براي سياستمداران ما، براي رؤساي جمهور آينده‌ي ما، براي کساني که در يک‌بخشي مورد اعتماد ملّت قرار مي‌گيرند، يک سرمشق است»

امام‌جمعه فارسان به انتخابات چهاردهم رياست جمهوري ويژگي‌هاي آن‌هم اشاره داشت و گفت: جبهه انقلابي رياست جمهوري شهيد رييسي را تا سال ۱۴۰۸ پذيرفته بود و از سوي ديگر جبهه موسوم به اصلاح‌طلبي نيز به بهار ۱۴۰۴ چشم دوخته بود و با بيم و اميد بدان مي‌نگريست. پرواز تلخ ارديبهشت گويا همه محاسبات را درهم ريخت و شرايط جديدي را همراه با تحيّر و بهت پديد آورد که هنوز هم ادامه دارد.
 
وي عنوان داشت: بنابراين بسياري از دستپاچگي‌ها و کاستي‌ها و ايرداها به تعداد کانديداها و آرايش انتخاباتي جريان‌ها به همين تحير درهم‌ريختگي دستگاه محاسباتي برمي‌گردد که تا حدودي طبيعي است. اين دومين تجربه، براي نسل اول و دوم پس از ۴۳ سال و يک تجربه کاملاً جديد براي نسل سوم و چهارم است.
 
ملک پور افزود: اکنون سؤال اين است که آيا ميزان مشارکت مردم در انتخابات ۸ تيرماه، از ميزان ۴۸ درصد مشارکت در سال ۱۴۰۰ بيشتر خواهد بود؟ با اين نگاه نبايد ترديد داشت که تمام تلاش‌هاي مسئولان کشور خصوصاً مجريان و ناظران انتخابات و پس از آن دولتمردان و سپس اهالي رسانه و سخنگاه‌هاي متنوع و نخبگان جامعه اسلامي، بايد و بايد و بايد، معطوف به افزايش مشارکت مردم عزيزمان در بالاترين ميزان ممکن و مورد انتظار- بين ۵۰ تا ۶۰ درصد-باشد.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html