پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272147
خودمان انتخاب نکنيم؛ ديگران برايمان تصميم مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1403/03/24 08:01:09
نمایش : 45
کارشناس مسائل سياسي گفت: اگر فردي در انتخابات شرکت نکند قطعا سرنوشتش را ديگران تعيين مي‌کنند، بنابراين در کم و کاستي‌ها حق اعتراض و انتقاد نخواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محمد دهقان کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: هر انساني در طول زندگي خود هر ساعت و مي‌توان گفت هر لحظه در معرض يک انتخاب قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه هر فردي صبح که از خواب بيدار مي‌شود انتخاب مي‌کند چه لباسي بپوشد، چه صبحانه‌اي بخورد، براي حضور در محل کار از چه مسيري حرکت کند و... افزود: به اين ترتيب هر لحظه در معرض يک انتخاب قرار مي‌گيريم و هر کدام از اين انتخاب‌ها آثار مثبت و منفي دارد و جهت‌دهنده به زندگي افراد است.

مراقب از دست رفتن فرصت انتخاب‌هاي غيرقابل تکرار باشيم

دهقان بيان داشت: برخي از انتخاب‌هايي که ما در طول روز با آن سر و کار داريم در عين حال که بسيار ساده هستند اما شرايط خاصي داشته و ما را در موقعيتي خاص قرار مي‌دهند و همين شرايط سبب شود که برخي قيد انتخاب را زده و در خانه ماندن را ترجيح دهند، اما بايد گفت همين تصميم هم به‌نوعي انتخاب است.

اين کارشناس سياسي انتخاب را نوعي تصميم‌گيري براي سرنوشت عنوان و ادامه داد: وقتي فرد خود در تعيين سرنوشت خود نقشي نداشته باشد ديگران اين کار را انجام داده، بنابراين هر فرد خودش بايد در اين مسير گام برداشته و همواره سعي کند بهترين انتخاب را که انسان را به مقصد و هدف مي‌رساند و مشکلات و موانع سر راه را برمي‌دارد، داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه برخي انتخاب‌ها هستند که اگر از سوي افراد کنار گذاشته شوند، در آينده فرصتي براي دوباره برگزيدن آن‌ها وجود دارد، اما در برخي موارد اگر انتخابي انجام نشود فرصتي براي جبران آن وجود نخواهد داشت و نمي‌توان بازگشت و تکرار کرد، گفت: بنابراين بايد دقت کرد زمان انتخاب‌هاي غيرقابل تکرار را از دست ندهيم.

خودمان انتخاب نکنيم، ديگران برايمان تصميم‌گيري مي‌گيرند

دهقان ملت ايران را امروز در معرض يکي از اين انتخاب‌ها دانست و بيان داشت: اگر در اين انتخاب مهم کوتاهي کنيم و وارد نشويم، ديگران برايمان تصميم‌گيري مي‌کنند و اگر نتيجه اين تصميم به نفعمان نبود حق اعتراض نخواهيم داشت.

اين کارشناس سياسي عنوان داشت: حضور در انتخابات‌هايي چون انتخابات رياست جمهوري بسيار مهم است و اگر ما نتوانيم انتخاب درستي داشته باشيم ديگر فرصتي براي جبران وجود ندارد و فرد، ديگر در سرنوشتي که برايش رقم مي‌خورد دخيل نبوده و ديگران براساس خواست و سليقه خودشان اين انتخاب را انجام مي‌دهند.

کنار گذاشتن ولي و امام خسارت جبران‌ناپذيري به‌همراه دارد

وي کنار گذاشتن ولي و امام و عدم حمايت از ولي امر را يکي از مواردي عنوان کرد که ديگر قابل جبران نيست و افزود: اگر نگاهي به تاريخ بياندازيم خواهيم ديد گذشته پر از تنها گذاشتن ولي است که در همه آن‌ها شاهد خسارت به اسلام و مسلمانان حتي تا به امروز هستيم.

دهقان ادامه داد: در حادثه کربلا برخي آن‌گونه که بايد به تکليف خود عمل نکرده و کوتاهي کردند، بعد از آن با وجود شکل‌گيري توابين، قيام مختار و... ديگر ان کوتاهي‌ها جبران نشد و اگر هزاران بار ديگر هم وارد ميدان مي‌شدند کوتاهي در حمايت از ولي قابل جبران نبود، امروز هم اگر حرف ولي را زمين بگذاريم و در حمايت از ايشان کوتاهي کنيم، مطمئنا اتفاقي خواهد افتاد که شايد هرگز قابل جبران نخواهد بود.

اين کارشناس سياسي با اشاره به حادثه کربلا يادآور شد: کساني در کربلا کنار امام حسين (ع) ماندند که پيش از آن مسلم ابن عقيل يعني فرستاده امام را ياري کردند و آن‌هايي که در کنار نظر مسلم براي خود نظر قائل شدند و خود را صاحب نظر دانستند در کربلا هم حاضر نشده و امام را تنها گذاشتند گرچه شايد مقابل ايشان قد علم نکردند.

تبعيت از ولي‌فقيه، همراهي با امام زمان (عج) را به دنبال دارد

وي عنوان داشت: مسلم زمان ما ولي‌فقيه ما است، اگر کسي از مقام معظم رهبري تبعيت کند، مطمئن باشد در زمان ظهور امام زمان (عج) هم کنار ايشان خواهد بود، امروز مقام معظم رهبري اصل حضور در انتخابات را از انتخاب اصلح مهم‌تر دانستند، بنابراين بايد به امر ايشان همه پاي صندوق‌هاي راي حاضر شويم.

دهقان انتخاب اصلح را بعد از حضور پاي صندوق‌هاي راي بسيار مهم عنوان و تاکيد کرد: بايد بررسي شود که چه کسي توان مقابله با دشمن، مبارزه با مشکلات، دست رد زدن به سينه افرادي که به دنبال استفاده از رانت و پارتي هستند و... را دارد، لازم است به اين نکته توجه شود که ما امروز انسان باتقوا و دلسوز مردم نياز داريم تا به‌عنوان رئيس جمهور انتخاب شود و اگر انتخاب درستي داشته باشيم قطعا مشکلات رفع و زندگي مردم بهتر خواهد شد.

انتهاي خبر/۱۰۲۰ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html