پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272146
تاکيد مخبر بر اطلاع‌رساني شايسته از دستاوردهاي دولت به خصوص در حوزه ديپلماسي
تاریخ انتشار : 1403/03/24 07:58:49
نمایش : 58
سرپرست رياست جمهوري با تاکيد بر اهميت جمع‌بندي دستاوردهاي دولت و اطلاع‌رساني شايسته نسبت به آنها، عرصه ديپلماسي را از موفق‌ترين حوزه‌هاي کاري دولت مردمي با محوريت شخص شهيد رئيسي و همراهي شهيد اميرعبداللهيان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه ماموريت داد، براي روايت هنرمندانه دستاوردهاي دولت در عرصه ديپلماسي و تاثيرات آن بر بخش‌هاي اقتصادي، سياسي و امنيتي کشور اقدام کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد مخبر سرپرست رياست جمهوري چهارشنبه در جلسه هيئت دولت با اشاره به پرکاري، تلاش‌هاي موثر و دستاوردهاي ارزشمند مديريت شهيد رئيسي، تيزبيني و اشراف ايشان در تشخيص اهم و مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلي پيشرفت در انجام کارها و به نتيجه رسيدن اقدامات اساسي و مهم بر زمين مانده دانست و افزود: اگر چه اين موفقيت‌هاي بزرگ دولت مردمي در زمان حيات رئيس جمهور شهيد کمتر گفته مي‌شد، اما امروز بسياري از افراد با سلايق سياسي گوناگون لب به اعتراف گشوده و به موفقيت‌ها و اقدامات ثمربخش دولت اشاره مي‌کنند.

سرپرست رياست جمهوري در ادامه با تاکيد بر اهميت جمع‌بندي اقدامات و دستاوردهاي دولت و اطلاع‌رساني شايسته نسبت به آنها، عرصه ديپلماسي را از موفق‌ترين حوزه‌هاي کاري دولت مردمي با محوريت شخص شهيد رئيسي و همراهي شهيد اميرعبداللهيان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه ماموريت داد، براي مستندسازي و روايت هنرمندانه موفقيت‌ها و دستاوردهاي دولت در عرصه ديپلماسي و تاثيرات آن بر بخش‌هاي اقتصادي، سياسي و امنيتي کشور اقدام کند.

مخبر در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه فعاليت‌هاي کشور در عرصه فضايي به نوعي در دولت سيزدهم مجددا احيا شد، به دستاوردهاي ارزشمند حاصل شده در اين بخش با مديريت و حمايت‌هاي رئيس جمهور شهيد و همت و تلاش دست‌اندرکاران و دانشمندان جوان کشور اشاره کرد و به رئيس سازمان برنامه و بودجه دستور داد، در زمينه تامين منابع لازم سازمان فضايي کشور مساعدت لازم را به عمل آورد.

تامين منابع لازم براي تکميل برنامه در حال اجراي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه توسعه کتابخانه‌هاي عمومي در سراسر کشور، به منظور ايجاد عدالت فرهنگي، دستور ديگر دکتر مخبر به رئيس سازمان برنامه و بودجه بود.

سرپرست رياست جمهوري همچنين با قدرداني از رئيس سازمان اداري و استخدامي براي برگزاري چهار آزمون استخدامي در دو ماه و نيم گذشته در کشور، برگزاري آزمون اختصاصي افراد داراي معلوليت براي اولين بار در کشور را از اقدامات ماندگار دولت شهيد آيت‌الله رئيسي براي يکي از محروم‌ترين اقشار جامعه و گامي در راستاي اجراي عدالت عنوان کرد.

در جلسه امروز هيئت دولت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گزارشي از عملکرد نهاد کتابخانه‌هاي عمومي در دولت مردمي، با بيان اينکه نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور در دولت سيزدهم با حمايت‌هاي مستمر شخص رئيس جمهور شهيد گام‌هاي مهمي در جهت توسعه عدالت فرهنگي برداشته است، از آماده راه‌اندازي بودن ۴۰ کتابخانه بزرگ زير نظر اين نهاد در استان‌هاي مختلف کشور خبر داد و حمايت سازمان برنامه و بودجه در اين زمينه را خواستار شد.

وزير نفت نيز در اين جلسه با اشاره به توقف عمليات تکميل سکوي فاز ۱۳ آلفا در ميدان گازي پارس جنوبي در دوره‌هاي گذشته گفت: خوشبختانه در دولت مردمي وضعيت اين فاز تعيين تکليف و با انعقاد قراردادها عمليات بازسازي و نوسازي آن انجام شد و امروز فاز ۱۳ آلفا با همان عظمت فاز ۱۱ در ميدان مشترک گازي آماده بهره‌برداري است.

اوجي همچنين از آماده بهره‌برداري بودن پروژه جمع‌آوري ۴.۵ ميليون مترمکعب از گازهاي مشعل در ميادين شرق و غرب کارون که مي‌تواند به عنوان خوراک به پتروشيمي‌هاي ماهشهر تزريق شود، خبر داد و خاطرنشان کرد: اجراي پروژه‌هاي جمع‌آوري گازهاي مشعل که در دوره‌هاي گذشته مغفول و بدون اقدام باقي مانده بودند، در اين دولت پيشرفت خوبي داشته و تا پايان امسال ظرفيت جمع‌آوري گازهاي مشعل به ۱۶ ميليون مترمکعب خواهد رسيد.

وزير نفت تمهيد مقدمات آغاز عمليات اجرايي فاز ۲ ميدان مشترک يادآوران و ميدان نفتي چنگوله در استان ايلام را نيز از ديگر اقدامات انجام شده در دولت مردمي دانست که با رويکرد استفاده از توان فني و مهندسي متخصصان داخلي پيگيري شده و به ثمر رسيده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي نيز با اشاره به آغاز بهره‌برداري از ۴۰ دستگاه ايکس‌ري چمداني که ديروز در فرودگاه‌ها و مبادي مختلف کشور انجام شد، گفت: مجموع دستگاه‌هاي ايکس‌ري چمداني که تا سال ۱۴۰۰ در کشور نصب شده بود، ۱۰۰ دستگاه بود که ديروز ۴۰ دستگاه به اين ظرفيت اضافه شد و بخشي از آنها نيز در مبادي ورودي و خروجي غرب کشور نصب شد، تا معطلي زائرين اربعين امسال به کمترين حد ممکن برسد.

افتتاح بزرگترين گمرک اختصاصي کشور در اصفهان خبر ديگر وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه امروز هيئت دولت بود که به گفته آقاي خاندوزي، تسريع مبادلات شرکت‌هاي توليدي بزرگ مستقر در اين استان از جمله مجموعه‌هاي توليد آهن و فولاد و کاهش هزينه‌هاي توليد آنها را در پي خواهد داشت.

رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور نيز در گزارشي، برگزاري ۴ آزمون استخدامي از ابتداي امسال تا کنون را از افتخارات دولت مردمي در راستاي اجراي عدالت در جذب نيرو برشمرد و اظهار کرد: از ابتداي امسال ۲ آزمون براي جذب نيرو در وزارت آموزش و پرورش، يک آزمون مختص ايثارگران و براي اولين بار يک آزمون اختصاصي نيز براي افراد داراي معلوليت در مشاغل مناسب شرايط جسمي آنها برگزار شده است و جمعه اين هفته نيز پنجمين آزمون استخدامي در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html