پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272142
عضويت در معاهدات منطقه‌اي نتيجه گسترش روابط نفتي در دولت سيزدهم بود
تاریخ انتشار : 1403/03/22 09:01:54
نمایش : 57
منتخب مجلس دوازدهم به بيان توضيحاتي درباره تأثير توجه به ديپلماسي انرژي در دولت سيزدهم پرداخت و عضويت ايران در معاهدات منطقه‌اي را نتيجه روابط گسترده نفتي ايران در راستاي توسعه ديپلماسي انرژي با کشورهاي همسايه معرفي کرد.

عليرضا عباسي عضو فراکسيون دانش‌بنيان مجلس يازدهم و منتخب مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع‌رساني راه دانا؛ درباره تأثير توجه به ديپلماسي انرژي در دولت سيزدهم گفت: در دولت سيزدهم تلاش بسياري شد تا محصولات توليدي اين شرکت‌ها را در حوزه استخراج و فراوري نفت استفاده کنند که نبايد در دولت‌هاي بعدي مورد بي‌مهري قرار بگيرد.

دشمن ديگر اميدي به تحريم‌ها ندارد

منتخب مجلس دوازدهم توضيح داد: مي‌توانيم با اين اقدامات و زير ساخت‌هاي فراهم شده براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه نفت و انرژي استفاده کنيم و به سمت اين برويم که تحريم‌هايي که دشمن بر عليه ما برنامه‌ريزي کرده را دور بزنيم تا دشمن ديگر اميدي به اين اقدامات نداشته باشد.

رئيس‌جمهور فقيد با تعامل و مذاکره ديپلماسي انرژي را با کشورهاي همسايه توسعه داد

عباسي بيان کرد: در اين دولت با اينکه دولتي بود که منتقدان معتقد بودند که زبان دنيا را بلد نيست و اهل مذاکره نيست، رئيس‌جمهور فقيد نشان داد که مي‌توان با تعامل و مذاکره ديپلماسي انرژي را با کشورهاي همسايه توسعه داد و با وجود تمام اين تفکرات فروش نفت در دولت رئيسي افزايش‌يافته بود.

عباسي افزود: اگر دشمن به اين نتيجه برسد که با وجود تحريم‌ها براي خنثي‌کردن آنها، زمينه کار را عوض مي‌کنيم مطمئناً خودش کم، کم تحريم‌ها را برمي‌دارد. اين دولت با اعتقاد به ظرفيت داخل و توان مردمي، ديپلماسي انرژي را تقويت کرد. بعدازاين هم بايد دولتي روي کار بيايد که اين مسير را استمرار دهد تا اين مسير قطع نشود؛ زيرا برخي از جريان‌ها در کشور ما هستند که تمام نگاهشان به بيرون است و هيچ نگاهي به ظرفيت‌هاي داخلي ندارند.

با اتکا به توان داخلي ديپلماسي خارجي نفتي توسعه يافت

عضو فراکسيون دانش‌بنيان مجلس گفت: رئيس‌جمهور فقيد با اتکا به توان داخلي ديپلماسي خارجي نفتي را توسعه داد و راه را هموار کرده است و اميدواريم نتايج آن را در آينده ببينيم.

وي خاطرنشان کرد: در واقع دولت سيزدهم اقدام به طراحي تجارت انرژي با اتکا به شرکت‌هاي دانش‌بنيان کرده است، اما اين بازطراحي در مرحله اوليه است و نيازمند اين هستيم که استمرار داشته باشد تا اين اتفاقات هميشه در کشور وجود داشته باشد و مسير توليدات صنعت نفت و گاز با ارزش‌افزوده بالاتر و بازدارندگي بيشتر براي کشور عملياتي شود.

وي در ادامه افزود: از سوي ديگر مذاکرات مختلف فراسرزميني با بعضي از کشورهاي دوست و هم‌پيمان هم در دولت سيزدهم انجام شد. ايران به برخي از معاهدات منطقه‌اي مثل بريکس و شانگهاي و اوراسيا نيز ورود کرد که نشان‌دهنده بالابودن سطح ديپلماسي انرژي در دولت سيزدهم است.

وي خاطرنشان کرد: علاوه بر اين مسئله بحراني بين ايران و ترکمنستان و بدهي ۱.۶ ميليون‌دلاري خيلي تشديد شده بود اين بدهي بالا و عجيب‌وغريب به ترکمنستان پرداخت شد و قرارداد سواپ گازي بين ايران و ترکمنستان منعقد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html