پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272141
پاستور در انتظار رئيس جديد!/ چه کسي قباي رياست جمهوري را بر تن خواهد کرد؟
تاریخ انتشار : 1403/03/22 09:00:47
نمایش : 96
با توجه به شرايط ويژه و فضاي سياسي فعلي کشور، همه چشم‌ها به روز انتخابات دوخته شده تا ببينند چه کسي موفق خواهد شد قباي رياست جمهوري را بر تن کرده و راهي پاستور شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کمتر از سه هفته به چهاردهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران باقي مانده است. اين دوره از انتخابات به دلايل مختلف ويژگي‌هاي خاصي دارد و با دوره‌هاي قبلي تفاوت‌هايي دارد. يکي از مهم‌ترين اين تفاوت‌ها، زودهنگام و غيرمنتظره بودن زمان برگزاري آن است که باعث شده تا فضاي انتخاباتي متفاوتي شکل بگيرد.

شوراي نگهبان پس از بررسي‌هاي دقيق، صلاحيت شش نفر را براي شرکت در اين انتخابات تاييد کرده است. اين افراد عبارتند از: مسعود پزشکيان، مصطفي پورمحمدي، سعيد جليلي، عليرضا زاکاني، سيدامير حسين قاضي‌زاده هاشمي و محمدباقر قاليباف. 

نکته جالب توجه اين است که نام افرادي نظير​​​​​ محمود احمدي‌نژاد، علي اردشير لاريجاني، اسحاق جهانگيري، محمد شريعتمداري، محمد مهدي اسماعيلي، مهرداد بذرپاش، سيد صولت مرتضوي، عباس آخوندي، وحيد حقانيان، عبدالناصر همتي، سيد شمس‌الدين حسيني، علي و اکبر نيکزاد و مصطفي کواکبيان و چند تن از داوطلبان ديگر در ليست تاييد صلاحيت شدگان ديده نمي‌شود.

با اعلام رسمي وزارت کشور و تاييد صلاحيت اين شش نفر توسط شوراي نگهبان، اکنون نامزدها فرصت دارند تا در مدت باقي مانده، برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي خود را به مردم ارائه دهند و حمايت آن‌ها را جلب کنند. رقابت ميان اين افراد که هر يک سوابق و تجربيات مختلفي در عرصه‌هاي سياسي و اجرايي دارند، مي‌تواند انتخابات امسال را به يکي از حساس‌ترين و مهم‌ترين انتخابات‌هاي رياست جمهوري تبديل کند.

 

مسعود پزشکيان

مسعود پزشکيان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳)  در مهاباد آذربايجان غربي است. او معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در کابينه اول سيد محمد خاتمي در دوره وزارت محمد فرهادي بوده و در کابينه دوم خاتمي، به عنوان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از مجلس رأي اعتماد گرفت. همچنين پزشکيان نماينده مردم تبريز در در دوره‌هاي هشتم، نهم، دهم، يازدهم و دوازدهم مجلس شوراي اسلامي نيز بوده است. در دوره دهم به عنوان نايب‌رئيس اول مجلس شوراي اسلامي انتخاب شده است.

پزشکيان در سال 1392 و در آخرين روز ثبت‌نام انتخابات رياست‌جمهوري با حضور در وزارت کشور در اين انتخابات نام‌نويسي کرد اما از نامزدي انصراف داد. در سال 1400 نيز مجدد اقدام به ثبت‌نام در سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري کرد اما توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت شد. 

مسعود پزشکيان نماينده فعلي و ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: براي اينکه بتوانيم به مشارکت پرشور کمک کنيم، وارد صحنه رقابت شدم. بايد براي اهداف سياستهاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري تلاش کنيم. قرار بوده ايران جايگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمي و فناوري با هويت اسلامي و انقلاب داشته باشد.

وي افزود: سلامت، رفاه، امنيت غذايي، تامين اجتماعي، فرصتهاي برابر، توزيع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعيض جزو بندهاي سياستهاي ابلاغي رهبري بوده است. ما بايد در منطقه جايگاه برتري ميداشتيم و بايد کاري مي‌کرديم مردم از سلامت کامل و آموزش از عدالت برخوردار مي‌بود. تنظيم رابطه دولت و مردم و همچنين افزايش سهم مردم در امور کشور و ايجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعيض در مناظق مختلف از جمله اين موارد ابلاغي است. آيا مناطق مختلف کشور دسترسي عادلانه به منابع دارند؟

پزشکيان عنوان کرد: قانون برنامه بايد اجرا مي‌شده و بايد ارتباط منطقي با دنيا مي‌داشتيم. بايد قبول کنيم کساني که در اين کشور هستند بر اساس توانايي‌هايشان بايد جايگاه‌ها را به دست بگيرند نه بر اساس گروه و جناح. ما بايد بدنبال کساني برويم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است اين افراد دوست ما هم نباشند ولي در جهت سياستهاي کلي بايد عمل کنيم.

داوطلب رياست جمهوري تصريح کرد: فرد مسئول بايد اين کار را انجام دهد و اگر نکند، بايد پاسخگو باشد. ما بايد در داخل کشور وحدت و انسجام بين گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ايجاد کنيم. تقوا از نظر اعتقادي يعني حرکت بدون خطا؛ اين حرکت بايد در عرصه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اينکه برخي افراد ناتوان قدرت را بدست بگيرند و مشکلات متعدد ايجاد شود و پاسخگو هم نباشد.اگر مي‌خواهيم مشکل کشور حل شود بايد به افراد توانمند متکي شده و با وحدت و انسجام در جهت سياستهاي کلي حرکت کنيم.

 

مصطفي پورمحمدي

مصطفي پورمحمدي در سال ۱۳۳۸ در قم به دنيا آمد. وي روحاني و سياستمدار ايراني و دبيرکل جامعه روحانيت مبارز از سال ۱۳۹۷ است، همچنين مدرس دانشگاه امام صادق و از سال ۱۳۷۵ رئيس هيئت امناي مرکز اسناد انقلاب اسلامي است.

پورمحمدي فعاليت خود را از سال ۱۳۵۸ به‌عنوان دادستان انقلاب اسلامي آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۵ به‌عنوان دادستان خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و خراسان فعاليت نمود. وي از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ رئيس اطلاعات خارجي وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ قائم‌ مقام وزير اطلاعات بود.

وي در تاريخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوي محمود احمدي‌نژاد براي تصدي وزارت کشور به مجلس معرفي و در ارديبهشت ۱۳۸۷ از اين مقام برکنار شد.

او در فاصله سالهاي ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ رياست سازمان بازرسي کل کشور را برعهده داشت و در تاريخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ نيز از مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد گرفت و وزير دادگستري دولت يازدهم شد.

پورمحمدي در سال ۱۳۹۴ براي انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کانديدا شده بود که صلاحيت وي مورد تأييد شوراي نگهبان قرار نگرفت. در سال ۱۴۰۲ نيز در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نامزد شد که صلاحيت وي از سوي شوراي نگهبان در ابتدا رد شد و سپس مورد تأييد قرار گرفت.

حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري دولت يازدهم بعد از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: من فراز و فرودهاي سياستگذاري کشور را مي‌شناسم و مي‌توانم بگويم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پيدا و رازهاي پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلي و خارجي آشنا هستم.

وي با بيان اينکه من صرفا از دور دستي بر آتش نداشته‌ام و بي‌خبر از ظرفيت‌هاي اين سرزمين نيستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنين هوش مصنوعي باور عميق دارم. نگراني‌هاي مردم را نبايد ناديده گرفت. يقين دارم مي‌توانستيم در شرايطي بسيار بهتر از اين باشيم از اين رو اندوهگينم.

وزير اسبق دادگستري گفت: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولويت‌هاي آن عدالت ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق اين سه اولويت کليدي است.

 

سعيد جليلي

سعيد جليلي متولد ۱۵ شهريور ماه سال ۱۳۴۴ در شهر مقدس مشهد است. جليلي در دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت، او ديده بان تيپ ۲۱ امام رضا (عليه السلام) خراسان بود، که در دي ماه سال ۱۳۶۵ زخمي شد، و به دليل نبود امکانات کافي در بيمارستان صحرايي منطقه شلمچه پاي راست خود را از دست داد، پس از آن در تدارکات لشکر حاضر شد.

سعيد جليلي سابقه‌اي ۱۸ ساله در وزارت امور خارجه دارد و از سال ۱۳۶۸ وارد آنجا شده است. وي در ۲۶ سالگي به رياست ادارهٔ بازرسي وزارت امور خارجه برگزيده شده تا سال ۱۳۷۵ در رياست اين اداره باقي ماند. در سال ۱۳۷۶ در دولت سيد محمد خاتمي، وي معاون ادارهٔ اول آمريکا شد. پس از کنار رفتن از اين سمت، مدير بررسي‌هاي جاري دفتر رهبري گرديد تا اينکه در دولت محمود احمدي‌نژاد به وزارت خارجه بازگشت و به‌عنوان معاون اروپا و آمريکا به فعاليت پرداخت و در اين مدت، به‌همراه علي لاريجاني دبير وقت شوراي عالي امنيت ملي، در برخي مذاکرات با خاوير سولانا حضور داشت.

از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس گروه مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران با کشورهاي غربي بود. در سال ۱۳۹۲ در يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري نامزد شد، و بيش از ۴ ميليون رأي کسب کرد و نفر سوم شد. جليلي از همان سال عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

سعي جليلي در سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سال ۱۴۰۰ به عنوان کانديدا ثبت نام کرد، و دو روز پيش از برگزاري انتخابات به نفع شهيد سيد ابراهيم رئيسي از شرکت در انتخابات انصراف داد.

او هم‌اکنون به‌عنوان عضو شوراي راهبردي روابط خارجي، عضو حقيقي مجمع تشخيص مصلحت نظام و نمايندهٔ رهبر جمهوري اسلامي ايران در شوراي عالي امنيت ملي از تير سال ۱۳۸۷ فعاليت مي‌کند.

سعيد جليلي پس بعد از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: اکنون، نوبت عدالت براي نقش‌آفريني تک‌تک مردم ايران جهت مشارکت در پيشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبير براي يک تصميم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ براي جهش ايران است. رئيس‌جمهور شهيد اين سرمايۀ مردمي را مي‌شناخت و قدر آن را مي‌دانست.

وي افزود: کسي که پا به عرصۀ انتخابات رياست جمهوري مي‌گذارد، بايد هم‌چون رئيس جمهور شهيد اين سرمايۀ مردمي را بشناسد و قدر بداند. امروز به دولتي نياز داريم که با همۀ وجود، عزم و اراده و برنامه داشته باشد تا اين سرمايه را ارتقا دهد. رئيس‌جمهوري بايد بداند چه فرصت‌هايي وجود دارد و چگونه از اين فرصت‌ها به نفع ملت ايران استفاده حداکثري کند.

جليلي گفت: رئيس‌جمهوري آينده بايد به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضي نشود و به قله‌ها نگاه کند. پيشرفت‌هاي مردم ما و روندهاي جهاني به ما نشان مي‌دهد، ما امروز در يک فرصت تاريخي هستيم. هر ملتي که از فرصت‌هاي تاريخي غفلت کرد، از مسير پيشرفت عقب ماند.

 

عليرضا زاکاني

عليرضا زاکاني زادهٔ ۱۲ اسفند ۱۳۴۴) مدير ارشد اجرايي ايراني است وي از مرداد ۱۴۰۰، توسط شوراي شهر تهران به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

وي همچنين جز هفت نامزد انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ بود و به نفع سيدابراهيم رئيسي کنار کشيد.

عليرضا زاکاني شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: بر اساس وظيفه و دعوت فعالان دانشگاهي و حوزوي و فعالان سياسي و مردم آمدم تا با مشارکت مردم خط اصلي انقلاب و گفتمان خدمت را در دولت خدمت محور قرار دهم. قرار نيست از درد مردم بي خبر باشيم و مردم در فشار اقتصادي بيپناه بمانند؛ قرار نيست از آمدن ميان مردم واهمه داشته باشيم و سختي ها براي قشر خاصي از مردم باشد.

وي افزود: قرار نيست در برابر دشمنان منفعل و تابع باشيم. بلکه قرار است به مدد الهي، ياري شهيدان و در تبعيت از مقام معظم رهبري و به پشتوانه ملت با حرکتي جهادي و با شناخت شرايط کشور و با برنامه جامعه و دقيق با تحول مادي و معنوي جهش بزرگي در تکميل سريعتر اين مسير رقم بزنيم. قرار است با برنامه و کارنامه براي پيشرفت ايران عزيز و حل مشکلات مردم با محوريت عدالت، رفع فساد و تبعيض تا آخر پايکار مردم بمانيم. قرار است با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمينه رفع چالشها را فراهم کرده و گره از اقتصاد و سفره مردم باز شود.

زاکاني گفت: نمي‌گذاريم جريان تحريف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاريخ را برنامه ي تحول جا زنند و خاطرات سياسي شان را به آرزوي مردم تبديل کنند. قرار است با مشارکت مردم در ۸ محور اصلي، دولت خدمت را در راه جمهور براي تعالي ايران عزيز تشکيل دهم.

 

سيدامير حسين قاضي‌زاده هاشمي

سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي زادهٔ ۲۵ فروردين ۱۳۵۰ است. وي دانش‌آموخته دکتري پزشکي (جراح گوش، حلق و بيني) است و پيش از نمايندگي، رياست دانشگاه علوم پزشکي سمنان را بر عهده داشت. وي در فاصله سال‌هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوي جبهه پايداري بود.

وي همچنين نماينده مشهد و کلات در دوره هشتم، نهم، دهم و يازدهم مجلس شوراي اسلامي بوده و در دوره‌هاي نهم و دهم به عنوان دبير و عضو هيئت رئيسه مجلس بوده و در دوره يازدهم تا خرداد ماه ۱۴۰۰، نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي بوده است.

سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي جز هفت نامزد انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ بود و با کسب ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ راي، نفر چهارم انتخابات شد.

قاضي‌زاده هاشمي از سال ۱۴۰۰ به عنوان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران منصوب شد.

قاضي‌ زاده هاشمي پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: امروز اينجا هستم تا بيان کنم، مؤلفه‌هاي قدرت، اعم از نظامي و سياسي، امنيت کشور، تماميت ارضي، زيرساختها، پيشرفت در فناوري هاي مهم از قبيل هسته‌اي، نانو و هوا و فضا، نيروي انساني جوان، جهادي و با دانش و بسياري از موارد ديگر، همگي محصول انقلاب اسلامي و حرکت جهادي و مکتبي بوده است.

وي افزود: با افتخار به مسير طي شده، بايد بررسي کرد چرا عليرغم داشتن مولفه هاي متعدد قدرت و پيشرفت، امروز خانواده عزيز ايراني با مسائل و چالش هاي مزمن شده‌اي مواجه است که دستاويز تلاش بدخواهان براي القاي ياس در آنها گرديده است؟! مردم عزيز ايران، مي دانيد که دعواها و بي‌اخلاقي‌هاي سياسي بيهوده، دوقطبي‌هاي کاذب هر چند پرهياهو، کلي گويي، رويکردهاي قيم‌مآبانه، تزريق مُسَکِن‌هاي موقت، پافشاري بر آزمودن مسيرهاي شکست خورده و راهکارهاي تک عاملي پاسخي مناسب در جهت حل آن چالش ها نمي باشد.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: حرکت در مسير برداشتن ديوارهاي ميان دولت و مردم را ادامه مي دهم تا خانواده بزرگ ايران محقق شود و با نقش آفريني حلقه‌هاي مياني زمينه را براي ورود فرزندان شما عزيزان و لشگر عظيم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمراني فراهم نمايم تا دولتي مکتبي و عملگرا تشکيل شود. تاکيد مي کنم که نسخه هاي مختلفي در برخي دولت هاي گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زيان ما خانواده بزرگ ايران تمام خواهد شد. در گام دوم انقلاب اسلامي و در اين دولت ضمن حفظ آرمان هاي انقلاب از طريق به ميدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسي آنان تمرکز خواهم کرد.

قاضي‌زاده هاشمي بيان کرد: سه سال قبل به مطالبي اشاره کردم. همچنان؛ رقيب خود را ديوان سالاري صد ساله دولت محور، حلقه هاي بسته مديريتي، ناديده گرفتن تمامي ظرفيت هاي کشور، شخص محوري به جاي گفتمان محوري و برنامه محوري، عدم اعتماد به بخش خصوصي، مديريت نشسته، قانون گريزي و تمرکزگرايي مي دانم. دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظيم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معيشت؛ مادر خانوادهدغدغه آينده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازي و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفريني اجتماعي نداشته باشد.

قاضي زاده هاشمي

 

محمدباقر قاليباف

محمدباقر قاليباف زادهٔ ۱ شهريور ۱۳۴۰ در شهر ييلاقي طرقبه است، وي نماينده دوره‌هاي يازدهم و دوازدهم مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس است. وي از خرداد سال ۱۳۹۹ ششمين رئيس مجلس شوراي اسلامي است.

او از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و به مدت سه دوره در فاصله سال‌هاي ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ شهردار تهران بود و پيش از آن نيز در قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا، نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي سمت فرماندهي داشته‌است. وي همچنين در دوران فرماندهي نيروي انتظامي، رئيس و نماينده ويژه رئيس‌جمهور ايران، سيد محمد خاتمي در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

قاليباف در سال ۱۳۶۱ فرمانده تيپ ۲۱ امام رضا شد و سپس به فرماندهي لشکر ۵ نصر خراسان در جنگ ايران و عراق ارتقاء يافت. او از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۳۸۴ بود که در آن انتخابات نفر چهارم شد. در شهريور ۱۳۸۴ با اجماع شوراي شهر به سمت شهردار تهران انتخاب شد. او در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ ميلادي) از طرف سايت شهرداري‌هاي جهان، با رأي مردم، به عنوان هشتمين شهردار برتر دنيا معرفي شد.

قاليباف با شعار ايران سربلند در انتخابات رياست جمهوري سال ۱۳۹۲ نامزد شد. وي اين انتخابات را با کسب حدود شش ميليون رأي در برابر هجده ميليون رأي حسن روحاني و قرار گرفتن در جايگاه دوم واگذار کرد.

او در شهريور ۱۳۹۲ با اکثريت آرا در شوراي شهر تهران براي سومين بار شهردار تهران شد و همچنين از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري ۱۳۹۶ بود که در هفته منتهي به رأي‌گيري به نفع سيد ابراهيم رئيسي از نامزدي انصراف داد.

محمد باقر قاليباف از خرداد ماه ۱۳۹۹ به عنوان نماينده مردم تهران به مجلس شوراي اسلامي راه يافت و به عنوان ششمين رئيس مجلس شوراي اسلامي اين مسئوليت را برعهده گرفت. ايشان در دوره دوازدهم مجلس نيز به عنوان نماينده مردم تهران و همچنين رئيس مجلس دوازدهم انتخاب شد.

قاليباف پس از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتي خود اظهار کرد: مشاهده صحنۀ انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدي و راهکارهاي حل مشکلات  و همچنين، دعوت اکثريت نمايندگان محترم و تکليف کردن جمعي از فرزندان و خانواده‌هاي شهدا که آن‌ها را امين و ياور خود و کشور مي‌دانم و همچنين دعوت گسترده چهره هاي سياسي برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع‌بندي جديدي رساند که اگر داوطلب اين انتخابات نشوم کاري که در چند سال گذشته براي حل مسائل اقتصادي مردم در دولت مردمي و مجلس انقلابي شروع کرده ايم و به زمان ثمردهي رسيده است ناتمام مي ماند.

وي افزود: با توکل به خداوند متعال و اميد به اعتماد شما  و تکيه بر سوابق سياسي و اجرايي خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا براي حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره ديگري از رکود و سوء مديريت همانند وضعيت دهه 90 در کشور حاکم نشود.

قاليباف گفت: در عرصۀ مديريت کشور، اين رئيس جمهور است که بايد بي عذر و بهانه، در نهايت، کار را تمام کند و تلاش‌هاي بقيه را با مسئوليت‌پذيري و راهبري درست به ثمر برساند. لذا، فتح قله، علاوه ‌بر انگيزه و احساس وظيفه، تجربه و مهارت هم مي‌خواهد.

کانديداي رياست جمهوري با بيان اينکه اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معيشت، کاهش قدرت خريد، محروميت‌، فقر و تبعيض و نابرابري، هزينه هاي کمرشکن مسکن، گراني ها و بازار نابه سامان خودرو، يا وضعيت اينترنت و عبور از تحريم ها  قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت‌ نمي‌گذاشتم، گفت: من هم مانند همه بدون اشکال نيستم، تنها ديکته نانوشته است که غلط ندارد. ولي با درس گرفتن از گذشته و شناختي که از امکانات کشور و توانايي‌هاي موجود دارم، مي‌دانم که مي‌توانيم به کمک هم، با يک مديريت مسئوليت‌پذير و انقلابي دولتي کارآمد را ايجاد کنيم تا شما در دنيا احساس سربلندي کنيد و براي اين امر با برنامه‌اي مشخص مبتني بر برنامه هفتم پيشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده‌ام.

قاليباف

 

حال با توجه به شرايط ويژه و فضاي سياسي فعلي کشور، بايد منتظر بود و ديد از بين گزينه هاي تاييد صلاحيت شده چه کسي موفق خواهد شد تا اعتماد و راي مردم را به دست آورده و بر کرسي رياست جمهوري تکيه بزند.

گفتني است؛ براساس اعلام وزارت کشور، پس از اعلام اسامي کانديداهاي احراز صلاحيت شده، نامزدها به مدت ۱۵ روز فرصت تبليغات دارند و در نهايت رأي گيري براي انتخابات رياست جمهوري ۸ تيرماه انجام خواهد شد.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html