پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272137
تقوي: با 3 مربي تراز اول دنيا در حال مذاکره‌ايم/ چه توجيهي داشت به پائز دلاري پول بدهيم؟!
تاریخ انتشار : 1403/03/20 09:12:23
نمایش : 61
رئيس فدراسيون واليبال گفت: با ادامه اين روند نتيجه‌گيري چرا بايد به موريس پائز دلاري حقوق مي‌داديم؟!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدميلاد تقوي، رئيس فدراسيون واليبال با حضور در ويژه‌برنامه ليگ ملت‌هاي واليبال تلويزيون پيرامون انتخاب مائوريسيو موتاپائز به‌عنوان سرمربي تيم ملي اظهار داشت: اول فروردين با راي مجمع آمدم و پنجم فروردين کارم را شروع کردم. وقتي آمدم قرارداد آقاي پائز عقد شده بود و برنامه‌هايش هم در مورد اردوها تنظيم شده بود. وقتي آمدم صحبت‌هايي در مورد دستيارها با او داشتم. برخي فکر مي‌کنند دنبال مقصرسازي هستيم اما مهم مقصر نيست بلکه مردم از وضعيت فعلي تيم ملي ناراحت هستند. اصل آوردن مربي خارجي اين بود که روال سلسله باخت‌هاي گذشته را تغيير بدهيم. با ادامه اين نتايج چه توجيهي داشت دلاري پول بدهيم؟ چيزي که الان شاهدش هستيم ظرفيت واليبال ايران نيست. مي‌گويند چرا بازيکنان را عوض نمي‌کنيد اما طبق قانون، اول بازي‌ها ۳۰ بازيکن را معرفي کرده‌ايم و خارج از آن نمي‌توانيم ببريم. البته تغيير بازيکن در دستور کار جدي ماست.

وي درباره شرايط تيم ملي و برکناري ناگهاني پائز عنوان داشت: تيم را از يک هفته قبل به برزيل و ژاپن فرستاديم تا اعضاي تيم اذيت نشوند. نزديک به ۱۱ ميليارد تومان پول بليت داديم و ۲۰۰ هزار دلار خورد و خوراک و بقيه موارد خرج کرديم. چيزي که ديروز شاهدش بوديد، تغيير نگرش واليبال بود که نشان داديم اگر مي‌خواهيد بمانيد بايد نشان بدهيد موثر هستيد و اگر موثر نباشيد، حتي مربي تيم ملي هم باشيد نمي‌خواهيم که بمانيد. نمي‌گذاريم مثل سال‌هاي گذشته باشد که در ليگ ملت‌ها نتيجه نگرفتيم، بعد به قهرماني آسيا رفتيم و بعد در تورنمت‌هاي مختلف شرکت کرديم و در نهايت مربي عوض شد. اين روند بايد جايي متوقف شود. در مورد آقاي اکبري هم طبق قانون مسابقات بايد از همان ليست يک نفر را انتخاب مي‌کرديم تا پايان مسابقات در خدمت عزيزان هستيم و بعد از آن تعييراتي اساسي خواهيم داشت.

تقوي راجع به انتخاب اين سرمربي برزيلي - فرانسوي بيان داشت: من دبير فدراسيون نبودم و شهريور ماه استعفا دادم اما قرارداد آقاي پائز دي ماه بسته شد. کارمند فدراسيون بودم و بعد از مدتي هم با شکايت برخي از عزيزان توصيه شد که در فدراسيون نباشم. من هم جزو کميته فني بودم و ۱۲ نفر ديگر هم بودند. دنبال مقصر نيستيم. اگر قرار بود تصميمي در کميته فني بگيريم که فقط يک نفر جواب بدهد، چرا اصلا کميته فني تشکيل بدهيم.

وي در رابطه با غيبت امير غفور و سيدمحمد موسوي در تيم ملي تأکيد داشت: هميشه مي‌گويند نسل طلايي. بله يک نسل طلايي بسيار ارزشمند را داشتيم که تمام شد. اگر آن‌ها را مي‌آورديم شايد نتيجه بازي‌ها فرق مي‌کرد اما بالاخره بايد براي بعدش هم فکري کنيم. اعتقاد من اين است که بايد از آنها در عرصه فني استفاده کنيم اما براي ارتقا سطح بازيکنان بايد يک مربي تراز اول خارجي را بکار بگيريم. اگر قرار است از مربي درجه سه و چهار خارجي استفاده کنيم، مربيان خودمان بهتر هستند. بعضي از اين بازيکنان واقعا آسيب‌ديدگي داشتند. برديا سعادت واقعا دوست داشت بازي کند اما نتوانست.

رئيس فدراسيون واليبال در اين باره اذعان داشت: اصغر مجرد هم آسيب‌ديدگي داشت اما برخي بازيکنان هم حاضر نشدند براي مردمشان بازي کنند. معتقدم کسي که براي مردمش دوست ندارد بازي کند اصلا نيازي نيست باشد. واليباليست بزرگي که حاضر نشد براي مردم کشورش بازي کند اصلا چرا بايد واليبال بازي کند. به آقاي منظمي گفتم و قرار است امروز نامه‌اش را بزند. قرار است به همه کساني که نيامدند نامه بزند که مدارک و مستنداتشان را بياورند که چرا نيامدند و اگر مستندات‌شان محکم نباشد طبق قانون، فدراسيون مي‌تواند برخورد کند. به خاطر دردي که ما و مردم امروز کشيديم مطمئن باشيد با بدترين شکل با آنها برخورد مي‌کنيم.

وي در خصوص مذاکره با مربيان خارجي خاطرنشان ساخت: از همين الان با سه مربي بزرگ دنيا مذاکرات را شروع کرده‌ايم و قول مي‌دهم مربي آينده تيم ملي جزو مربيان برتر دنيا خواهد بود. نگاه ما به المپيک ۲۰۲۸ است و بايد فرصت بدهيم.

او با بيان اينکه گاهي يک بازيکن مي‌گويد من اگر براي تيم ملي بازي کنم آسيب مي‌بينم و نمي‌توانم براي تيم باشگاهي بازي کنم،‌ ادامه داد: اين بي‌غيرتي بازيکن است. کسي که پرچم ايران را روي سينه‌اش دارد نبايد بخاطر پول چنين حرفي بزند. کسي که چنين رفتاري مي‌کند بايد به بدترين شکل تنبيه شود و اين را به زودي خواهيد ديد. کوبا را مي‌بينيد و وضعش را مي‌دانيد  اما ستاره‌هايش با افتخار برايش بازي مي‌کنند.

تقوي در پاسخ به اين سوال که آيا در مورد انتقاد پائز به بازيکنان ايران به او گلايه کرده‌ايد، گفت: خيلي منطقي است که از اين رفتار ناراحت شويم که درباره بازيکنان اين مملکت در عرصه عمومي هر جوري صحبت کنيم. اگر ايرادي هست بايد به ما بگويند. اينکه در اذهان عمومي بگوييم بازيکنان ايران اينگونه هستند،‌ درست نيست.

رئيس فدراسيون واليبال در پايان گفت: از مردم ممنون هستم که براي واليبال دلسوز هستند. برخي مي‌گويند مردم در فضاي مجازي حرف‌هاي خارج از چارچوب مي‌زنند اما آن‌ها دلشان مي‌سوزد. صميمانه عذرخواهي مي‌کنم اگر در چند روز گذشته ناراحت‌شان کرده‌ايم. اگر در مورد پائز گفتم مسئوليت با ماست امروز هم اگر ببازيم يا ببريم مسئوليت با ماست. خواهش مي‌کنم کمک کنند و صبور باشند چون نسل جواني مي‌خواهند براي واليبال کار کنند.


منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html