پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272129
برخورد با مديراني که دغدغه رشد و پيشرفت کشور را ندارند مطالبه مردم است
تاریخ انتشار : 1403/03/13 08:43:25
نمایش : 122
معاون اول قوه قضاييه گفت: اين مطالبه مردم است که سازمان بازرسي با مديراني که دغدغه رشد و پيشرفت کشور را ندارند و موانع ايجاد مي‌نمايند، برخورد کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سازمان بازرسي کل کشور، حجت الاسلام والمسلمين خليلي معاون اول قوه قضائيه در دومين نشست سراسري مديران سازمان بازرسي کل کشور در سال جاري با تسليت شهادت آيت الله رئيسي و همراهان به نقش ايشان در وحدت و انسجام ملي اشاره کرد و گفت: زندگي و شهادت آيت الله رئيسي، انسجام ملي و بين المللي را رقم زد که سرمايه بزرگي براي نظام فراهم شد.

معاون اول قوه قضائيه ضمن اشاره به گزارش عملکرد سازمان بازرسي کل کشور و با تقدير از تلاش ها و زحمات رئيس اين سازمان، از دکتر خدائيان به عنوان مديري پرتلاش، خلاق و مجرب ياد کرد که تخصص و تجربه ارزنده وي در حوزه‌هاي مختلف، از نکات بارز شخصيتي ايشان است.

وي سابقه حضور رئيس سازمان بازرسي در مناصب مختلف قضايي را نقطه قوت در عملکرد ايشان دانست و افزود: دانش جامع و ارزنده دکتر خدائيان منشأ تحول و تعالي براي زيرمجموعه و نظام مي­‌باشد.

 خليلي با تقدير از همراهي مديران و کارکنان سازمان بازرسي کل کشور در انجام مأموريت­ها و نيل به اهداف سازمان، گفت: اگر همراهي مجموعه نباشد مدير قادر به گشايش گره‌هاي مديريتي نيست؛ لذا اين همراهي براي مجموعه، ارزشمند و مغتنم است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مفهوم عدالت در اقدامات سازمان بازرسي کل کشور، گفت: لازم است از مفاهيم پايه و اساسي جهت تعريف مأموريت‌­هاي مهم سازمان بازرسي کل کشور استفاده نمائيم.

معاون اول قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه مفهوم "عدالت" پايه و اساس همه ارزش‌ها است، افزود: بر مبناي اعتقادات ديني و عقلاني ما، عدالت يک ارزش گسترده و وسيع است که زيربناي همه ارزش هاي ديگر است؛ لذا هدف و آرمان ما براي همه احکام، مفهوم عدالت است، از اين رو زماني که مي­گوييم همه اقدامات بايد پيوست عدالت داشته باشد، بر مبناي اين تفکر است که عدالت بايد سنگ بناي نظام فکري و سياسي قرار گيرد.

خليلي در خصوص مبناي عقلاني عدالت با اشاره به يکي از سخنراني‌هاي شهيد مطهري در سال ۵۸ در مسجد الجواد پيرامون عوامل پايداري يک انقلاب، تصريح کرد: ايشان در آن سخنراني از عدالت به عنوان اولين عاملي که براي يک انقلاب نيازمند است ياد نموده و تأکيد کردند شالوده انقلاب ما، مفهوم عدالت است؛ لذا بايد مسير عدالتخواهي باز باشد تا پايه و اساس نظام بر اساس اين مفهوم پايه ريزي شود.

وي با تاکيد بر ضرورت قرار گرفتن عدالت به عنوان اساس و پايه فکري و ايدئولوژيک جامعه و حرکت در جهت عدالت، توجه مديران سازمان بازرسي را به اصلاح ساختارها معطوف نمود و خاطرنشان کرد: امروزه براي رسيدن به عدالت بيشترين ضرورت به اصلاح ساختار احساس مي­ شود و در واقع مهمتر از تربيت فرد عادل، ايجاد ساختاري است که فرد مورد نظر در آن ساختار انجام وظيفه نمايد.

معاون اول قوه قضاييه تاکيد کرد: اگر ساختاري ناسالم و فسادانگيز وجود داشته باشد، تلاش براي برخورد با کساني که در اين ساختار و بستر فاسد شده‌اند، بي فايده است.

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به ضرورت اصلاح فرآيندها و ساختارها در دستگاه‌هاي اجرايي کشور اشاره‌اي نيز بر گزارش رئيس سازمان بازرسي درخصوص شناسايي ۲۱۳ گلوگاه فسادخيز نمود و از اين اقدام به عنوان دستاوردي بزرگ نام برد.

وي با تاکيد بر استمرار پيگيري‌هاي سازمان بازرسي به منظور اصلاح گلوگاه‌هاي فسادخيز، خاطرنشان کرد: بايد با تعريف مهلت زماني مشخص، مسدودسازي اين گلوگاه‌هاي فسادخيز را پيگيري کرد.

 خليلي پنجره واحد را به مفهوم نهادينه شدن خدمت در يک مرجع و ارائه خدمت واحد توام با نظارت تعريف کرد و با ابراز تاسف نسبت به اينکه امروز برخي افراد، موضوع پنجره واحد را بر نمي‌تابند و مي خواهند امضاهاي طلايي برقرار باشند، تاکيد کرد: حذف امضاءهاي طلايي براي مديري که در يک ساختار ناسالم حرکت مي‌کند، نامأنوس است، زيرا اگر پنجره واحد اصلاح شود، امضاي طلايي نيز طبيعتاً از بين خواهند رفت.

وي با بيان اينکه سازمان بازرسي کل کشور به سمت اصلاح برخي بخشنامه‌ها رفته است، يکي از شاخصه‌هاي سازمان بازرسي در دوره مديريتي جديد را حرکت به سمت ارائه پيشنهاد و مشورت دادن به دستگاه‌هاي اجرايي دانست و تأکيد کرد: دقت و هوشياري  در سازمان بازرسي به خرج داده شده تا امروز به سمتي رفتيم که حتي در تصميماتي که قرار است اتخاذ شود، مشارکت داشته باشيم و طرف مشورت قرار گيريم که در جلوگيري از تصميمات غيرکارشناسي مؤثر است.

معاون اول قوه قضائيه گفت: ساختارهاي اصلي فسادزا بايد اصلاح شوند و نبايد آن ساختار را ناديده بگيريم.

وي با اشاره به سياست پيشگيرانه سازمان بازرسي کل کشور تصريح کرد: مفهوم «پيشگيري»؛ به معناي رفتن به اين سمت است که فضايي را فراهم کنيم که غبارآلود نباشد و فضايي شفاف براي تصميم گيري باشد تا بتوانيم تصميم هاي درستي اتخاذ نموده و وقتي درست و صحيح تصميم بگيريم؛ طبيعتاً مي‌تواند در تمام لايه‌ها موثر باشد و لذا مي توانيم رضايتمندي چشمگيري در سطح جامعه را ايجاد کنيم.

معاون اول قوه قضاييه همچنين تاکيد کرد: کار سازمان بازرسي کل کشور و يکي از اقدامات خوب و ارزنده اي که انجام داده اصلاح اين فرآيند است.

خليلي با بيان اينکه سازمان بازرسي کل کشور هميشه همراه با مديران اجرايي کشور است، افزود: سازمان بازرسي کل کشور هميشه همراهي کرده است تا مدير بتواند از تنگاهاي مديريتي در چارچوب قانون بگذرد.

اين مسئول عالي قضايي خاطرنشان کرد: سازمان بازرسي کل کشور دغدغه همراهي و اجرا دارد، زيرا به توسعه، پيشرفت کشور و رشد توليد عقيده و باور دارد.

وي افزود: سازمان بازرسي کل کشور، سايه امني براي مدير فراهم کرده است تا مدير بتواند خدمت رسان مردم باشد و براي مردم کار و تلاش کند و ضمناً با يک برنامه دقيق و اصولي، کار کند.

معاون اول قوه قضائيه در عين حال تصريح کرد: سازمان بازرسي لازم است همانطور که همراه مديران دستگاه‌هاي اجرايي است، به تناسب با مديري که به فساد آلوده مي شود و هيچگاه بناي اصلاح ندارد و خود فسادانگيز و مشوق فساد مي شود، برخورد سخت و عبرت آموز بنمايد.

وي يادآور شد: اين مطالبه مردم است که سازمان بازرسي اين گونه حرکت کند و با مديراني که دغدغه رشد و پيشرفت کشور را ندارند و موانع ايجاد مي‌نمايند، برخورد کند.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به دغدغه سازمان بازرسي کل کشور در خصوص ترک فعل مديران گفت: اين سازمان در مقوله ترک فعل‌ها دغدغه دارد و با مديري که در طول مديريت خود در سال به راحتي بنشيند و کار نکند و دغدغه امور را نداشته باشد و ارتقاء خود را در گرو عدم انجام کار بداند، برخورد مي‌کند.

خليلي در پايان خاطرنشان کرد: هرکجا پرونده ترک فعلي شکل گرفت و در قالب قضايي در دادسرا مطرح شد، مبداء شکل گيري آن سازمان بازرسي بوده است؛ زيرا سازمان بازرسي هميشه ناظر است و چشمان بينايي دارد و از حقوق ملت دفاع مي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html