پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272127
پيش‌بيني ثبت‌نام 19 هزار کلاس‌اولي
تاریخ انتشار : 1403/03/13 08:39:09
نمایش : 91
دبير ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختياري گفت: پيش‌بيني مي‌شود 19 هزار دانش‌آموز در سطح استان براي سال تحصيلي پيشِ رو ثبت‌نام مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الله شريفي در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعي پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پايه اول از نوزدهم ارديبهشت‌ماه به‌صورت رسمي آغاز شده است و پيش‌بيني مي‌شود 19 هزار دانش‌آموز در سطح استان براي سال تحصيلي پيشِ رو ثبت‌نام مي‌کنند.

وي تصريح کرد: اوليا هم مي‌توانند در سامانه خدمات الکترونيکي آموزش و پرورش ورود کرده و اقدام به پيش‌ثبت‌نام کنند و بعد با مراجعه حضوري به مدرسه محل سکونت ثبت‌نام را به‌صورت قطعي به پايان برسانند.

شريفي اضافه کرد: براي دانش‌آموزان ميان‌پايه يعني کلاس‌هاي دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هشتم و نهم و... نيازي به مراجعه اوليا به مدارس براي ثبت‌نام نيست و مدير بايد به‌صورت خودکار ثبت‌نام را انجام دهد.

دبير ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختياري عنوان کرد: اولويت ما براي ثبت‌نام دانش‌آموزان نزديک‌ترين مدرسه به محل سکونت مي‌باشد، اولويت بعدي ثبت‌نام در مدارس نزديک به محل کار والدين کارمند است و در مرحله سوم افراد مي‌توانند از مدارس هيئت امنايي درصورت عدم تکميل ظرفيت استفاده کنند.

شريفي يادآور شد: اگر بخواهيم بر اساس خواسته افراد اجازه دهيم هر مدرسه‌اي دوست دارند بچه خود را ثبت‌نام کنند در يک مدرسه بيش از ظرفيت وارد مي‌شود و يک مدرسه خالي مي‌ماند.

وي خاطرنشان کرد: معلمان در مدارس براساس امتياز در مدارس تقسيم مي‌شوند و نمي‌توان گفت معلم يک مدرسه بهتر از بقيه مدارس است.

دبير ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختياري عنوان کرد: مدارس دولتي و هيئت‌امنايي حق دريافت وجوه مجاز که شامل هزينه خريد کتاب و بيمه هستند را دارند و حدودا 100 هزار تومان است.

شريفي با اشاره به اينکه برخي از مدارس مانند تيزهوشان، شاهد و... بر اساس ابلاغيه مربوط به شهريه، مبالغي را موقع ثبت‌نام از خانواده‌ها دريافت مي‌کنند.

وي افزود: نظارت بر روند ثبت‌نام و عدم دريافت وجه غيرمجاز در مدارس آغاز شده و تيم‌هاي بازديد ما از نوزدهم کار خود را آغاز کرده‌اند، اما مردم مي‌توانند درصورت مشاهده تخلف با شماره 32221040 تماس حاصل کنند و موارد را گزارش دهند.

دبير ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختياري يادآور شد: مدارس هيئت امنايي از اول مهرماه بر اساس مصوبه شوراي آموزش و پرورش مبلغي طبق برنامه‌هايي که دارند، دريافت مي‌کنند.

شريفي با اشاره به مبلغي که بايد براي لباس فرم پرداخت شود تاکيد کرد: براي اين منظور بايد براساس قراردادي که بسته مي‌شود از طريق امور صنفي و آموزش و پرورش اقدام شود و رئيس انجمن اوليا و مربيان دعوت شده و توجيه مي‌شود، مدل فرم مدارس توسط مدرسه تعيين مي‌شود و لازم نيست از يک توليدي واحد تهيه شود.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html