پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272124
آمادگي کامل تهران براي همکاري با عربستان براي برگزاري هرچه موفق‌تر مناسک حج
تاریخ انتشار : 1403/03/12 10:10:41
نمایش : 114
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با قدرداني از اقدامات عربستان در ارائه تسهيلات به حجاج کشورمان در مکه و مدينه و تشکر از همکاري خوب و سازنده وزارت حج عربستان سعودي با سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران، بر آمادگي کامل تهران براي همکاري با عربستان سعودي براي برگزاري هر چه موفق‌تر مناسک حج امسال تاکيد کرد و لزوم استمرار همکاري‌هاي خوب کنسولي ميان دو کشور را يادآور شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي باقري در گفت‌وگوي تلفني با فيصل بن فرحان، وزير امور خارجه عربستان سعودي، از پيام‌هاي تسلي بخش مقامات عالي عربستان سعودي به ويژه تماس تلفني وليعهد اين کشور با دکتر مخبر، سرپرست رياست جمهوري کشورمان و حضور دو هيات عالي رتبه از عربستان سعودي در آيين بزرگداشت رئيس جمهور و وزير امور خارجه شهيد کشورمان تشکر کرد.

سرپرست دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با قدرداني از اقدامات عربستان در ارائه تسهيلات به حجاج کشورمان در مکه و مدينه و تشکر از همکاري خوب و سازنده وزارت حج عربستان سعودي با سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران، بر آمادگي کامل جمهوري اسلامي ايران براي همکاري با عربستان سعودي براي برگزاري هرچه موفق‌تر مناسک حج امسال تاکيد کرد و لزوم استمرار همکاري‌هاي خوب کنسولي ميان دو کشور را يادآور شد.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه به ويژه در رفح افزود: طي روزهاي اخير شاهد حوادث تلخ و فاجعه باري عليه آوارگان فلسطيني در منطقه رفح بوديم که طي آن ده‌ها زن و کودک بي‌گناه، بي‌دفاع و مظلوم به شهادت رسيدند.

باقري افزود: اين حملات وحشيانه برگ ننگين ديگري بر پرونده قطور جنايات رژيم خبيث و سفاک صهيونيستي افزود و رژيم اشغالگر قدس در تمامي عرصه‌هاي بين‌المللي از جمله عرصه سياسي، حقوقي‌ بين‌المللي و ديپلماسي عمومي دچار شکست‌هاي بي‌سابقه‌اي گرديده است. در عين حال تلاش مي‌کند تا از طريق جنايت در رفح آن را جبران کند.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکيد کرد: امروز حمايت از مردم مظلوم فلسطين در غزه و به طور خاص در رفح، وظيفه ديني و اسلامي همه ماست و لازم است کشورهاي اسلامي و منطقه با همکاري يکديگر به اقدامات عملي در اين خصوص بپردازند.

فيصل بن فرحان، وزير امور خارجه عربستان سعودي نيز در اين گفتگوي تلفني با ابراز خرسندي از حضور حجاج ايراني در مناسک حج امسال تاکيد کرد: تلاش مي‌کنيم همه تسهيلات لازم را براي حجاج ايراني فراهم کنيم.

وزير امور خارجه عربستان سعودي با اشاره به حوادث تلخ در غزه و منطقه رفح بيان کرد: اسرائيل براي اقدامات جنايت بارش هيچ حد و مرزي را نمي‌شناسد.

طرفين در پايان گفتگو بر استمرار رايزني‌ها بين دو کشور  تاکيد کردند.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html