پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272111
ظرف ۴۸ ساعت آينده استان ها سقف افزايش اجاره بها را اعلام کنند
تاریخ انتشار : 1403/03/06 08:44:31
نمایش : 105
وزير راه وشهرسازي از افتتاح حدود ۶۰ هزار واحد مسکوني در هفته جاري در سه استان تهران، يزد و سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت: قانون ساماندهي بازار اجاره و مسکن براي نظارت و دخالت در بازار مسکن ابلاغ و به شوراي مسکن استان‌ها اين اختيار اعطا شده که ميزان سقف اجاره بها را طي ۴۸ ساعت آينده و مطابق قانون ساماندهي بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبيرخانه شوراي عالي مسکن کشور اسال کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد بذرپاش در يک برنامه تلويزيوني گفت:‌ حدود ۶۰ هزار واحد مسکوني هفته جاري در سه استان تهران، يزد و سيستان و بلوچستان، به بهره برداري مي‌رسد و به متقاضيان و مردم تقديم مي‌شود.  

وي افزود: يکي از موضوعاتي که مطرح شد، توليد مسکن در حوزه بافت فرسوده است. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در حوزه بافت فرسوده شکسته و بيش از ۹۲ هزار پروانه در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ صادر شد و ميزان صدور پروانه در بافت فرسوده در دولت سيزدهم را به بيش از ۲۷۷ هزار رسيد.

وزير راه وشهرسازي خاطرنشان کرد: موضوع ديگري که بسيار مهم است، قانون ساماندهي بازار اجاره و مسکن است که در روزهاي گذشته از سوي مجلس شوراي اسلامي به دولت ابلاغ شد و در دستورکار دولت قرار دارد و به شوراي مسکن استان‌ها اين اختيار اعطا شده که ميزان سقف اجاره بها را طي ۴۸ ساعت آينده و مطابق قانون ساماندهي بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبيرخانه شوراي عالي مسکن کشور اسال کنند تا طي يک هفته پاسخ مربوطه به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوانند يک نظارت و دخالت منظم و قانوني را در بازار مسکن شاهد باشيم.


منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html