پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272108
ايدئولوژي «مقاومت» بر مدار اشخاص نمي چرخد/سرداراني که مسير رويارويي با صهيونيست ها را هموار کردند
تاریخ انتشار : 1403/03/06 08:39:14
نمایش : 92
شهدايي همچون شهيد سليماني و شهيد اميرعبداللهيان سرداراني بودند که مسير رويارويي مستقيم با رژيم صهيونيستي را هموار کردند تا ثابت شود که ايدئولوژي جبهه مقاومت بر مدار اشخاص نمي چرخد تا محو کامل رژيم صهيونيستي ادامه خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حمايت از قضيه فلسطين، مقاومت و مبارزات رهايي بخش ملت فلسطين، همواره سياستي تغييرناپذير و جوهره سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران به شمار رفته است.

امام خميني از همان آغاز مبارزات ضد پهلوي به افشاگري درخصوص روابط پنهان و پشت پرده رژيم پهلوي با رژيم صهيونيستي پرداخت و در پيامي تاريخي عنوان کرد: «يکي از جهاتي که ما را در مقابل شاه قرار داده است، کمک او به اسرائيل است. من هميشه در مطالبم گفته ام که شاه از همان اول که اسرائيل به وجود آمد با او همکاري کرده است و وقتي که جنگ بين اسرائيل و مسلمانان به اوج خود رسيده بود، شاه همچنان نفت مسلمين را غصب کرده و به اسرائيل مي داد و اين امر، خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است»

اگرچه در دوران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، رژيم پهلوي از متحدان اصلي رژيم صهيونيستي به شمار مي رفت، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بنيانگذار انقلاب اسلامي  در دفاع از حقوق مظلومين فلسطين و در مسير بسيج ملل اسلامي در حمايت از قيام فلسطينيان معتقد بود که بايد از متن ايدئولوژي اسلام و قابليتهاي آموزه هاي اسلامي براي آزادي فلسطين و رهايي قدس بهره گرفت از اين رو آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهاني قدس» نام گذاري کرد تا نمونه اي از اين رويکرد آگاهانه بنيان گذار انقلاب اسلامي باشد.

در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره امام خميني (ره ) و پس از ايشان حضرت آيت الله خامنه اي بر سياست تغيير ناپذير جمهوري اسلامي ايران يعني مبارزه با اشغالگران قدس تاکيد کردند. رهبر انقلاب همواره درطول دهه هاي اخير تاکيد کردند که ايران بدون هيچ اباعي پشتيبان جبهه مقاومت است و هر کجا جرياني با رژيم صهيونيستي به مبارزه برخيزد از آن دفاع خواهد کرد.

در قضاياي ضديت با رژيم صهيونيست دخالت کرديم

در جريان جنگ 33 روزه لبنان با رژيم صهيونيستي و جنگ 22 روزه حماس با اشغالگران قدس رهبر انقلاب در سخناني فرمودند: صريح ميگوئيم. ما در قضاياي ضديت با اسرائيل دخالت کرديم؛ نتيجه‌اش هم پيروزي جنگ سي و سه روزه و پيروزي جنگ بيست و دو روزه بود. بعد از اين هم هر جا هر ملتي، هر گروهي با رژيم صهيونيستي مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستيم و کمکش ميکنيم و هيچ ابائي هم از گفتن اين حرف نداريم. اين حقيقت و واقعيت است.

در طول سالهاي گذشته، حمايت همه جانبه نظام جمهوري اسلامي ايران از جبهه مقاومت همواره مورد انتقاد کشورهاي غربي حامي رژيم صهيونيستي بوده است. سياست رژيم صهيونيستي خبيث حذف بسياري از عناصر مهم جمهوري اسلامي از جمله دانشمندان هسته اي کشور بود، انجام عمليات هاي انتحاري در کشور، بمب گذاري، خرابکاري و ترور دانشمندان هسته اي نشانه آشکاري از دشمني و خباثت غاصبان قدس اشغالي با نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک حامي هميشگي از آرمان آزادي فلسطين به شمار مي رود.

اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد

در سال 94 در حالي که دولت وقت به رياست حسن روحاني در حال مذاکرات فشرده با گروه 1+5  بود، توافقي با عنوان برجام در خصوص چگونگي ادامه برنامه هسته اي ايران صورت گرفت توافقي که البته عمر درازي نداشت و چندي بعد از سوي آمريکا به صورت يک طرفه لغو شد.

پس از اين توافق اسرائيل که از برنامه هاي هسته اي ايران نگران بود و تلاش کرد تا مانع هرگونه توافقي باشد اعلام کرد که هيچ نگراني در مورد جنگ بين ايران و اسرائيل نخواهد بود و امنيت کشور اسرائيل براي ۲۵ سال آينده تضمين است.

رهبر انقلاب اما چندي بعد در اظهاراتي در ديدار اقشار مردم فرمودند: «من به شما اول مي‌گويم اسرائيل ۲۵ سال آينده را نخواهد ديد؛ دوم اينکه در اين دوره ايران روح مبارزه و جديت و جهاد را حفظ خواهد کرد شما هر لحظه نگران خواهيد بود.»

يک سال بعد در آذر 95 نيز رهبر انقلاب در ديدار رمضان عبدالله، دبير کل وقت جهاد اسلامي تاکيد کردند: «رژيم صهيونيستي همچنانکه قبلاً گفته‌ايم به شرط مبارزهٔ همگاني و متحد فلسطيني‌ها و مسلمانان با صهيونيست‌ها در ۲۵ سال آينده وجود خارجي نخواهد داشت.»

مبارزات سردار سليماني زمينه ساز رويارويي مستقيم جبهه مقاومت با رژيم صهيونيستي

مبارزات ضد صهيونيستي سردار شهيد حاج قاسم سليماني، به عنوان يکي از مهمترين بازوان تقويت جبهه مقاومت در سالهاي اخير، نقش مهمي و پيشرو در تحقق سياست هاي ضد صهيونيستي جمهوري اسلامي ايران داشت.

نقش بي بديلي که تمام توان دنياي استکبار را براي حذف وي متحد کرد و سرانجام سردار دلها را در يک عمليات تروريستي به شهادت رساندند.

سردار سليماني توانست در مدت ماموريت هاي سنگين نظامي بساط گروهک تروريستي داعش که دست نشانده آمريکا و اسرائيل در منطقه بود را برچيند و زمينه را براي حذف موانع رويارويي مستقيم با رژيم کودک کش صهيونيستي را فراهم کند.

حضور فعال سردار سليماني در جبهه مقاومت توانست زمينه ساز مسيري باشد که در ادامه آن جبهه مقاومت در اقدامي هماهنگ حيثيت رژيم صهيونيستي را به چالش بکشد.

اميرعبداللهيان برجسته ترين ديپلمات جبهه مقاومت پس از رکن آبادي

با روي کار آمدن دولت سيزدهم، شهيد سيد ابراهيم رئيسي، حسن اميرعبداللهيان را به عنوان سکاندار وزارت امور خارجه انتخاب کرد. چهره اي که از وي بعد از شهيد رکن آبادي بعنوان برجسته ترين ديپلمات جبهه مقاومت ياد شد.

در دوران تصدي وي در وزارت امور خارجه يکي از مهمترين وقايع تاريخ مبارزات جبهه مقاومت در رويارويي با رژيم صهيونيستي رقم خورد.

در 15 مهر سال 1402 حماس در يک عمليات تمام عيار عليه رژيم صهيونيستي، اشغالگران را با شکست بزرگ نظامي و اطلاعاتي مواجه کرد.

شکستي که براي رژيم صهيونيستي و متحدان غربي آن به ويژه ايالات متحده آمريکا تبعات گسترده اي را به دنبال داشت.

اميرعبداللهيان بارها در ديدارهاي منطقه اي و گفتگوهاي رسانه اي تاکيد کرد که اين اقدام بدون نقش آفريني جمهوري اسلامي ايران بوده و يک ابتکار عملي از سوي گردان هاي القسام بوده است با اين حال اما ايران از هر اقدامي در جبهه مقاومت حمايت خواهد کرد.

عصبانيت رژيم صهيونيستي از به چالش کشيده شدن توسط جبهه مقاومت اما موجب شد در چند عمليات تروريستي مستشاران ايران را به شهادت برسانند.

شهيد سيد رضي موسوي و همراهانش را در عمليات پهپادي در لبنان به شهادت رساندند اين اقدام آنها اما بي پاسخ نماند و مواضع رژيم صهيونيستي در اربيل، پاکستان و سوريه مورد حمله موشکي قرار گرفت.

صهيونيست ها اما اين بار به ساختمان کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دمشق حمله کرده و سردار زاهدي و همراهانش را به شهادت رساندند.

سردار ديپلماسي کشورمان اعلام کرد که جمهوري اسلامي ايران بر خود حق مسلم مي داند که اين نقض آشکار قوانين بين الملل را پاسخ دهد و اين امر موجب شد تا در اقدامي بي سابقه قلب رژيم صهيونيستي در حمله موشکي و پهپادي جمهوري اسلامي ايران مورد هدف قرار گيرد.

مبارزه تا محو کامل رژيم صهيونيستي

حالا اما حسين اميرعبداللهيان که به خوبي ميدان و ديپلماسي را پيوند داده بود در مسير خدمت به درجه شهادت نائل شد تا او هم به ياران اين مسير بپيوندد.

اما مسير مبارزه با رژيم صهيونيستي همچنان باز است. شهدايي همچون شهيد سليماني و شهيد اميرعبداللهيان سرداراني بودند که مسير رويارويي مستقيم با رژيم صهيونيستي را هموار کردند تا ثابت شود که ايدئولوژي جبهه مقاومت بر مدار اشخاص نمي چرخد بلکه جوهره سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است و تا محو کامل رژيم صهيونيستي ادامه خواهد داشت.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html