پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272106
بيشترين سهم بازگشت منابع به صندوق توسعه ملي در دولت سيزدهم بود
تاریخ انتشار : 1403/03/05 09:29:33
نمایش : 102
رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي ضمن تشريح موضع شهيد آيت‌الله رئيسي نسبت به اين صندوق گفت: بيشترين سهم بازگشت منابع به صندوق توسعه ملي در خلال دو سال اخير بود.

به گزارش پايگاه خبر تحليلي پيرغار،  از صندوق توسعه ملي، «مهدي غضنفري» با اشاره به شهادت آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي اظهار کرد: شهادت رئيس جمهور باعث ناراحتي همگان شد، آقاي رئيسي خود را در يادها جاودانه کرد؛ صحبت کردن در مورد ابعاد شخصيت رئيس جمهور کار سختي است، اما به نظرم ويژگي برجسته شخصيت آقاي رئيسي اخلاق و مرام انساني او بود که حتي نسبت به وجهه سياسي ايشان برجسته‌تر بود.

وي با تاکيد بر اينکه رئيس جمهور شخصيتي متعالي داشت، اظهار کرد: او هم در مقابل ناملايمتي‌ها ايستادگي مي‌کرد هم طرفدار حق بود. آقاي رئيسي دشمن فساد بود و طمع دنيوي نداشت. با توجه به اين ويژگي‌هاي آقاي رئيسي زماني که هرکدام از اعضاي دولت انتقاد يا پيشنهادي را مطرح مي‌کرد به اين موضوع آگاه بوديم که پيشنهاد يا انتقادي بدون دليل از سوي رئيس جمهور رد يا قبول نمي‌شود.

بلکه منافع ملي به طور عام مبناي تصميم قرار مي‌داد

رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي ادامه داد: آقاي رئيسي در هيات امناي صندوق توسعه ملي تحت عنوان رئيس هيات امنا تشريف داشتند و جلساتي را در محضرشان تشکيل داديم؛ در مقايسه به دوره‌هاي قبل، آقاي دکتر رئيسي به صندوق توسعه ملي اجازه مي‌دادند سخن خود را جاري و مصوبات خود را اخذ کند و هميشه جانب حق را مي‌گرفت؛ حتي منافع دولت را به صورت خاص مبنا قرار نمي‌داد، بلکه منافع ملي به طور عام مبناي تصميم قرار مي‌داد.

غضنفري با اشاره به دو مصوبه مهم براي صندوق توسعه ملي عنوان کرد: اين مصوبات از پشتيباني شهيد رئيسي برخوردار بود. ايشان اين فرصت را به صندوق داد تا بتواند طلب‌ها و منابع خود را در برخي حوزه‌ها وصول و احيا کند. البته اين يک جنبه کوچکي از اقدامات رئيس جمهور بود. اقدامات ايشان نشان مي‌دهد آقاي رئيسي به بازسازي، نوسازي و توسعه کشور همچنين به بهبود معيشت مردم توجه خاصي داشت؛ البته تحقق اين موضوعات فقط به شخص رئيس جمهور بستگي ندارد و ساير قوا و بخش‌ها نيز سهم دارند.

وي ادامه داد: زماني که صندوق توسعه ملي را تحويل گرفتيم دو مشکل بزرگ داشتيم؛ نخست مطالباتي که از بخش خصوصي داشتيم و بانک‌ها قرار بود اين مطالبات را وصول کنند؛ اما ناتوان بودند؛ آقاي رئيس جمهور شيوه‌نامه‌اي تحت عنوان تملک دارايي از افراد و شرکت‌ها و بانک‌هايي که به صندوق بدهکار بودند به ما دادند و از اين طريق توانستيم بيشترين سهم بازگشت منابع به صندوق را در خلال اين دو سال داشته باشيم.

غضنفري تاکيد کرد: از سوي ديگر از آنجايي که در ۱۰ سال گذشته تسهيلاتي داده شده بود و بازپرداخت تسهيلات به دليل بالا رفتن نرخ ارز با مشکل مواجه شد و آسيب شناسي گذشته نشان داد که صندوق بايد کمي هم به دنبال مشارکت در پروژه‌ها برود و ريسک بيشتري را بردارد؛ اما بالاسر منابع خود نيز باشد که اين نيز منجر به صدور يک شيوه‌نامه جديد شد که به آن شيوه‌نامه سرمايه‌گذاري مي‌گوييم.

اين هم نوعي تأمين مالي جديد بود با عنوان تأمين مالي مشارکتي که از ميراث‌هاي ماندگار و ميراث ارزشمند اين دوره براي صندوق بين نسلي بود و جناب رئيس جمهور رئيسي بسيار کمک کردند که صندوق توسعه ملي به اين موضوع مهم دست پيدا کند.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html