پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272103
قطب‌نماي سياست خارجي کشور با تغيير افراد تغيير نمي‌کند
تاریخ انتشار : 1403/03/05 09:15:41
نمایش : 125
سرپرست وزارت خارجه گفت: سياست خارجي نظام بر اساس يک عقلانيت راهبردي ترسيم و تدوين شده و وزارت خارجه بر اساس آن چارچوبي که ترسيم شده و چارچوب کلي آن بايد در شوراي عالي امنيت ملي و توسط رهبر انقلاب تاييد نهايي بشود، عمل مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي باقري  در حاشيه مراسم ترحيم شهيد اميرعبداللهيان در جمع خبرنگاران ادامه داد: چارچوب‌ها و جهت‌گيري‌ها مشخص است و با تغيير افراد دچار تحول و تغيير نخواهد شد.

باقري ادامه داد: هنر و توانايي و هوشمندي و تجربه و بازيگرداني و بازي‌سازي افراد در ميدان ديپلماسي قاعدتا مي‌تواند متفاوت باشد ولي اين به اين معني نيست که قطب‌نماي سياست خارجي کشور دچار تغيير و تحول بشود.

وي افزود: حضرت آقا در ديدار با رهبران برخي کشورها که به تهران آمده بودند تصريح کردند که دولت با قوت، صلابت، اقتدار و مسئوليت کامل همان مسير را ادامه خواهد داد.
لذا مسير ما در عرصه‌هاي مختلف همچنان به قوت ادامه پيدا مي‌کند.

سرپرست وزارت خارجه تاکيد کرد: سياست همسايگي يک سياست مقطعي و تاکتيکي نبوده؛ سياست راهبردي نظام بوده که البته ايده و چارچوب اوليه آن توسط دولت آقاي رئيسي ارائه شده ولي حضرت آقا بارها علنا آن را مورد تاکيد و تاييد قرار دادند. اين در واقع سياست قطعي و راهبردي نظام است و عقلانيت راهبردي اين را حکم مي‌کند که در سطح منطقه بايد تنش‌زدايي با همه همسايگان در دستور کار اول مان باشد. بهترين دليل بر اين که اين نگاه و رويکرد موفق بوده مقايسه امروز با زمان آغاز به کار دولت آيت‌الله رئيسي است.

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html