پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272101
دولت رئيسي فرداي کشور را فداي امروز نکرد
تاریخ انتشار : 1403/03/04 14:50:45
نمایش : 132
امام جمعه فارسان گفت: دولت رئيسي با اولويت دادن اصلاحات بنيادي بر اقدامات مقطعي و کوتاه‌مدت؛ به فرموده رهبر انقلاب، فرداي کشور را فداي امروز نکرد و در ثبات‌بخشي به امروز اقتصاد هم موفقيت نسبي به‌دست آورد که اگر عمر خدمتش ادامه مي‌يافت به موفقيت کامل مي‌رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: پرهيز از محرمات که در زبان دين از آن به تقوا تعبير شده است، مهم‌ترين وسيله در سير و سلوک معنوي و تقرّب به حضرت دوست است. بدون تقوا رسيدن به هيچ مقامي امکان ندارد زيرا تا زماني که نفس آلوده به چرک محرمات و گناهان است و تا مادامي‌که تابع هوس‌ها و لذت‌هاي نفساني است و شيريني آن در کام اوست، اولين مقام کمالات معنوي براي او رخ نداده است و به حيات طيبه‌اي که هدف آفرينش شمرده مي‌شود دست نمي‌يابد. آنچه از بهشت و پاداش‌هاي اخروي، براي انسان‌ها وعده داده‌شده است، همه در سايه تقوا و انجام واجبات الهي و پرهيز از محرّمات است، بهشت برين با تمامي نعمت‌هاي بي‌پايانش براي پارسايان مهيا گرديده است.
 
 امام‌جمعه فارسان افزود: در روزهايي هستيم که همه داغدار از دست دادن مسئولين خدوم به‌ويژه شهيد جمهور -خادم الرضا (ع)-و شهيد خدمت آيت‌الله رئيسي اين خطبه را چندکلمه‌اي در مورد خدمت به مردم صحبت مي‌کنم اصولاً واژه خدمت، دستگيري و توجه به ديگران از زيباترين واژه‌هاست و در اسلام به همه سفارش شده که نسبت به آن توجه داشته باشند. اهل معرفت ارزش خدمت به خلق را خوب درک کرده‌اند از اين رو زحمات فراواني بر خود تحميل کرده‌اند که نکند شبانه‌روزي بگذرد و از خدمت به خلق محروم باشند.
 
وي تصريح کرد: خبر شهادت مجاهد ميدان خدمت به مردم، خادم الرضا عليه‌السلام آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي طاب ثراه و همراهان بزرگوارش غمي سنگين و اندوه‌بار بر دل همه گذاشت. آيت‌الله رئيسي در طول مدت حيات پربار خويش مانند سربازي آماده‌به‌خدمت در عرصه‌هاي مختلف مديريتي، مجاهدانه و پرانگيزه، با اخلاص تمام، صادقانه انجام‌وظيفه کرد.
 
وي بيان داشت: طوبي له و حسن مآب. او را که خادم الرضا عليه‌السلام مي‌دانستيم با دفاعي که از ارزش‌هاي الهي و مکتب اهل‌بيت عليهم‌السلام و قرآن کريم در سازمان ملل انجام داد خادم القرآن هم مي‌دانيم و البته در عرصه خدمت جهادي براي مردم و سخت‌کوشي براي گسترش عدالت و از بين بردن فساد و رساندن ايران به قله‌هاي پيشرفت و ارتباط سازنده با ساير ملل نشان داد که خادم القوم هم هست.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: همه اين توانمندي‌ها از زماني که حضرت امام ره با اعتماد کامل به او مأموريت مي‌داد تا امروز که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود چه در قبول مسئوليت توليت آستان قدس رضوي سلام‌الله‌عليه و چه رياست قوه قضاييه و چه عضويت در هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان و چه عضويت در تشخيص مصلحت نظام، او را از مشي طلبگي و زندگي زاهدانه جدا نکرده بود و باافتخار در بين مردم حضور داشت.
 
وي افزود: تمام تلاش او اولاً کسب رضايت خدا و ثانياً با اعتقاد تمام سعي بر انجام فرامين رهبري بود. او خود را سرباز ولايت مي‌دانست.مجاهد شهيد ديگر اين ضايعه سيد جليل‌القدر و بزرگوار حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمين آل هاشم است. روحاني خدوم و مردم‌دار عضو خبرگان رهبري و نماينده رهبر معظم انقلاب در خطه آذربايجان شرقي و تکيه‌گاه مردم آن منطقه که اندوه را مضاعف کرد.
 
وي اظهار داشت: آنچه غم اين حادثه پر محنت را بيشتر کرد شهادت مجاهد عرصه ديپلماسي که خستگي‌ناپذير و باروحيه انقلابي منويات نظام اسلامي در عرصه سياست خارجي را با شجاعت و صلابت مديريت مي‌کرد جناب دکتر حسين اميرعبداللهيان که همراهي و مصاحبت با حاج قاسم عزيز او را به جد ياور محور مقاومت و دنبال کننده آرمان فلسطين قرار داده بود؛ و شهيدان ديگري که همراه سيد محرومان بودند از استاندار جهادي و مردمي آذربايجان شرقي و تيم حفاظت و تيم پروازي غم را دوچندان مي‌کند.
 
امام‌جمعه فارسان به دو سال و ده ماه جهاد اقتصادي شهيد جمهور هم اشاره داشت و بيان داشت:دولت رئيسي با اولويت دادن اصلاحات بنيادي بر اقدامات مقطعي و کوتاه‌مدت؛ به فرموده رهبر انقلاب، فرداي کشور را فداي امروز نکرد و در ثبات‌بخشي به امروز اقتصاد هم موفقيت نسبي به‌دست آورد که اگر عمر خدمتش ادامه مي‌يافت به موفقيت کامل مي‌رسيد.
 
وي گفت: سفرهاي استاني، شهرستاني و حتي روستايي و محلي و در ديدارهاي عمومي، از نقاط نوراني و درخشان کارنامه شهيد رئيسي بود، ۴۷ سفر استاني در ۳۳ ماه، آمار حيرت‌آوري براي عالي‌ترين مقام اجرايي کشور است خدمت به مردم، گره‌گشايي از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پيش بردن امور مردم، واقعاً دغدغه شبانه‌روز اين سيد آسماني بود. به بيان زيبا و شيواي رهبر معظم انقلاب در پيام تسليتشان «براي او صلاح و رضايت مردم که حاکي از رضايت الهي است بر همه‌چيز ترجيح داشت».
 
وي افزود: شهيد رئيسي، فقط محبوب ملت ايران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود. با خبر شهادت آيت‌الله رئيسي و ساير شهداي خدمت، هفت‌کشور ترکيه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوريه و کوبا در کشورهاي خود عزاي عمومي اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نيمه‌افراشته درآوردند. بعد از اميد، تلاش بي‌وقفه و خستگي‌ناپذيري شهيد رئيسي بسيار برجسته بود. شهيد رئيسي به‌خاطر آن اميد وافري که در قلب امام رضايي خود داشت، هيچ خستگي را نمي‌پذيرفت و نمي‌شناخت. خستگي‌ناپذير بود، روحيه جهادي، بي‌قرار خدمت و در پيگيري امور کشور جدي بودند.
 
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html