پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272093
معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي:
پيش‌بيني يک محصول هويت بنيان براي هر استان
تاریخ انتشار : 1403/02/29 11:23:18
نمایش : 151
معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي گفت: براي هر استاني يک محصول هويت بنيان در زنجيره اقتصادي در نظر گرفته شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، مريم جلالي صبح امروز در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: توجه ويژه به صنايع دستي که هويت بومي جامعه ايراني را شکل مي‌دهد، باعث شده است که در کل بحث زنجيره ارزش به اين مهم توجه ويژه داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه شهرها و روستاهاي ملي و جهاني بسيار زيادي در کشور وجود دارد، افزود: مصوبه هيات دولت مبني بر واسپاري ارز حاصل از صادرات به خود صادرکنندگان صنايع دستي و برداشتن لزوم پيمان‌سپاري ارزي، از مشوق‌هاي اساسي براي آن بود که بتوانيم صادرات را به عنوان موتور محرکه رونق بازار صنايع دستي به پيش ببريم.

معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي ادامه داد: اميد است صادرکنندگان و سرمايه‌گذاران در هر نقطه‌اي که هستند به محصولات صنايع دستي که مشتري‌هاي مشتاق در آن سوي مرزها دارند، توجه کنند تا بتوانيم شاهد يک جهش فوق‌العاده در صنايع دستي و صادرات آن باشيم.

جلالي عنوان کرد: توليدکنندگان و صادرکنندگان بايد محصولات صنايع دستي و بازارهاي فروش را احصا و اقدام به بازاريابي کنند.

وي خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختياري استاني با ظرفيت عظيم در توليد انواع و اقسام محصولات صنايع دستي است، بنابراين اميد است بتواند از اين ظرفيت در بسته‌بندي صنايع دستي و همچنين استفاده از آن‌ها براي بسته‌بندي ساير محصولات استفاده کنيم.

معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي اضافه کرد: براي هر استاني يک محصول هويت بنيان در زنجيره اقتصادي در نظر گرفته شده است، همچنين وزارت کشور نيز به موازات، يک زنجيره اقتصادي را براي هر استان تعريف کرده است که با همکاري و تعامل اين وزارتخانه يک زنجيره اقتصادي هويت پايه تعريف شده است.

جلالي بيان کرد: اگر در استان چهارمحال و بختياري زنجيره اقتصادي مثل ماهيان سردابي و بادام است در کنار آن بايد بتوانيم عناصر هويت‌سازي مثل نمد، گيوه، بافته‌هاي داري و غيرداري، دست‌دوزها و لباس‌ها سنتي، چوقابافي و... را نيز مطرح کنيم.
وي تاکيد کرد: براي اجرايي شدن اين برنامه‌ها به گام‌هاي ازجمله طراحي، آموزش، توليد، بسته‌بندي، بازاريابي، توليد محتوي و ايجاد مشتري باوفا نياز است.

معاون صنايع ‌دستي وزارت ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع ‌دستي تصريح کرد: در استاني مثل چهارمحال و بختياري که نزديک به 30 هزار کارت صنعتگري صادر شده است بايد بتوانيم يک همگرايي بين ارزش‌هاي اقتصادي و فرهنگي ايجاد کنيم.
 
 انتهاي خبر/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html