پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272082
کاهش زندانيان با اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس
تاریخ انتشار : 1403/02/25 11:57:44
نمایش : 167
رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري گفت: اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها و اصلاح و بازپروري هرچه بهتر مجرمان را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از «جهانبين نيوز»، محمد رزم ظهر امروز در نشست مشترک قضات دادگاه‌هاي تجديد نظر چهارمحال و بختياري با رئيس کل دادگستري استان و اعضاء شوراي معاونين دادگستري در منطقه چغاخور بخش بلداجي، با اشاره به روند کار دستگاه قضايي استان در سال 1402 اظهار کرد: سال گذشته براي کاستن از حجم پرونده‌هاي وارده به محاکم سعي شد شعب جديدي تأسيس و نيروهاي قضايي تازه نفس به دادگستري استان تزريق شود.

وي افزود: بدين منظور چهار شعبه جديد تجديد نظر در دادگستري کل چهارمحال و بختياري تشکيل شد و ضمن جذب تعدادي نيروي قضايي جديد، قضاتي را که داراي سنوات خدمتي بالا بودند براي ارتقاء رتبه و انتقال به دادگاه‌هاي تجديد نظر به کميسيون نقل و انتقالات معرفي شد.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري ادامه داد: عملکرد و اقدامات قضات تلاشگر و پاکدست ما موجب شده که استان در موضوع سلامت قضايي رتبه اول را در کشور داشته باشد و اين جاي افتخار و مباهات است.
رزم در بخشي از سخنان خود با بيان اينکه در سند تحول قوه قضائيه توجه زيادي به بحث اعمال ارفاقات و مجازات‌هاي جايگزين حبس شده است عنوان کرد: استفاده قضات محاکم از نهادها و تأسيسات ارفاقي از سياست‌هاي راهبردي دستگاه قضايي است و جزء اصول مهم در ارزيابي عملکرد استان‌ها محسوب مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها و اصلاح و بازپروري هرچه بهتر مجرمان را به دنبال خواهد داشت و لذا ما از قضات محترم خواهشمنديم در روند کار خود توجه لازم را به اين نکات داشته باشند.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري اضافه کرد: يکي از رسالت‌هاي مهم سند تحول قوۀ قضاييه، کاهش زندانيان و ساماندهي زندانها است به همين منظور مسئولان قضايي بايد توجه خاصي به ظرفيت‌هاي موجود در قانون و همچنين دستورالعمل کاهش جمعيت کيفري داشته باشند.

رزم بيان کرد: در اجراي ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهي زندانيان و کاهش جمعيت کيفري زندان‌ها حضور قضات در محيط زندان و آشنايي با وضعيت زندانيان، تأثير زيادي در نحوه صدور آراء متناسب و يا اعطاء تسهيلات قضايي به مددجويان زنداني دارد.

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري با اشاره به ضرورت تسريع در رسيدگي به پرونده‌ها و توجه به اتقان آرا تاکيد کرد: فرآيند احقاق حق مردم و اجراي عدالت موضوعي نيست که بتوان آن را به تراکم کار و يا کمبود نيرو گره زد؛ به خصوص در استان چهارمحال و بختياري که داراي مردمي شهيد پرور، ولايتمدار و ايثارگر است.

 رزم عنوان داشت: مجموعه دستگاه قضايي چهارمحال و بختياري شبانه‌روز براي صيانت از حقوق عامه و کسب رضايتمندي خداوند متعال و مردم در تلاش هستند.

انتهاي خبر/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html