پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272080
امسال به مدد الهي، حج برائت، نقطه عطف بيداري اسلامي و جهاني خواهد شد
تاریخ انتشار : 1403/02/22 13:19:45
نمایش : 155
امام جمعه فارسان گفت: حج صرفاً يک آيين نيست، بلکه داراي روح و فلسفه‌اي عظيم است. خميرمايه حج ابراهيمي چيزي جز تبيين، آگاهي و هم‌افزايي بندگان خدا در مسير حل مشکلات جوامع اسلامي نيست. امسال به مدد الهي، حج برائت، نقطه عطف بيداري اسلامي و جهاني خواهد شد.
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: از امروز روزهاي پر خير و پر معنايي را داريم. دهه کرامت؛ از ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليه تا ولادت حضرت علي بن موسي‌الرضا عليه آلاف التحيه و الثنا و در بينش تعدادي از امامزادگان قرار گرفتند مثل احمد بن موسي و روزهاي تکريم امامزادگان هم هست؛ و همچنين روزهاي مقاومت هم است. وي افزود: اولين روز ماه ذي‌قعده در سال ۱۷۳ قمري زادروز کريمه اهل‌بيت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها است. سراسر زندگي اين بانو در کنار امامت و ولايت سپري‌شده و از او فرد نمونه يک جامعه اسلامي درست کرده است اهل تقوا از همه فرصت‌ها استفاده مي‌کنند. از اول ماه ذي‌القعده تا آخر دهه ذي‌الحجه، بين اهل معني به اربعين موسوي يا اربعين کليمي مشهور است که بزرگان به استفاده از اين فرصت مبارک، تأکيد داشته‌اند.

امام‌جمعه فارسان به لغو امتياز تنباکو اشاره داشت و بيان داشت: 24 ارديبهشت لغو امتياز تنباکو در سال ۱۲۷۰ شمسي که به فتواي هوشمندانه و از روي بصيرت يک عالم شيعي مرحوم ميرزاي شيرازي بزرگ اتفاق افتاد. خدمت علماء وارسته و خيانت عناصر وابسته چگونه بوده است. اول بيان حضرت امام (ره) فرمودند: قريب صدسال سابق، پيرمردى در يکى از دهات عراق، سامره، وقتى ديد ايران در معرض فشار خارجى‌ها هست و آن قرارداد ننگين را در آن زمان بسته بودند، اين پيرمرد که در کنج يک ده بود، يک سطر نوشت و همه قواى خارج و داخل نتوانستند در مقابل اين يک سطر استقامت کنند. آن، مرحوم ميرزاى بزرگ قدس سره بود که در سامره تنباکو را تحريم کرد، براى اين‌که تقريباً ايران را به‌واسطه قرارداد تنباکو در اسارت گرفته بودند و ايشان يک سطر نوشت که «تنباکو حرام است». (در اين موقع) حتى بستگان خود آن جائر و حرم‌سراي خود آن جائر هم به آن فتوا ترتيب اثر دادند و قليان‌ها را شکستند و در بعضى جاها تنباکوهايى که قيمت زياد داشت، (به) ميدان آوردند و آتش زدند و آن قرارداد را شکست دادند و (آن) قرارداد لغو شد. آن را تبديل به قدرت کردند.

وي اظهار داشت: يادمان باشد بزرگان دين، امام رضوان‌الله‌عليه، حضرت آقا، اين‌ها وقتي نکته‌اي را مي‌گويند اين نکته بيان مطلب است؛ اما اين بيان مطلب وقتي ارزشمند مي‌شود، وقتي تبديل به قدرت مي‌شود و قدرت‌نمايي مي‌کند که افراد انجام بدهند. ميرزاي شيرازي يک فتوا داد اما آن کي تبديل به قدرت شد؟ وقتي در حرم‌سراي ناصرالدين‌شاه قليان‌ها را شکستند. وقتي قليان‌ها شکسته شد قدرت خودش را نشان داد.

وي عنوان داشت: لذا توجه داشته باشيد بعضي وقت‌ها فراميني که داده مي‌شود و افراد توجه نمي‌کنند که مثلاً آقا گلايه مي‌کند که از سال ۹۰ تا امروز از اقتصاد مقاومتي مطلب گفته‌ام و ميگويم؛ اگر عمل مي‌کردند اين‌گونه نبود. کساني که مي‌توانستند عمل کنند و نکردند خيلي گرفتارند. اينجا خوب است توضيح داده شود آن دين‌داري مردم هميشه موجب مقاومت و بعد ايجاد اقتدار بوده است. اگر مردم تدين لازم را نداشتند نمي‌توانستند در مقابل حملات سهمگين دشمنان در عرصه‌هاي مختلف مقاومت کنند. ريشه اين مقاومت هم‌مکتب اهل‌بيت و روش امام صادق عليه‌السلام بوده که روحانيت اصيل بااقتدار تا امروز دنبال کرده است.

وي تصريح کرد: حالا روحانيت را تخريب مي‌کنند؛ روحانيت را تضعيف مي‌کنند باي نحو. براي اين‌که مي‌دانند او است که جلودار است. اوست که در عرصه‌هاي مختلف موردنياز کشور در خط مقدم بوده. تا امروز اين‌گونه بوده. آن روزي که شد روز دوهزارم جنگ، دو هزار طلبه شهيد شده بودند؛ يعني روزي يک شهيد از طلاب که نسبتش به نسبت تمام اقشار فاصله زيادي است؛ بايد او را تخريب کنند چون او جلودار است و حرکت آفرين است و افراد را به ميدان مي‌آورد.

حجت‌الاسلام ملک پور به ماهيت و جايگاه مراسم حج امسال اشاره داشت و گفت: مطلب ديگر رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان، کارگزاران حج و جمعي از زائران بيت‌الله الحرام کشورمان به نکات کليدي و ارزنده‌اي در خصوص ماهيت و جايگاه مراسم حج امسال اشاره فرمودند. مهم‌ترين فراز بيانات ايشان اين بخش بود: «حج امسال، حج برائت است. آنچه امروز در غزه اتفاق مي‌افتد، شاخص عظيمي است که در تاريخ مي‌ماند و راه را نشان خواهد داد.»

وي مراد از حج برائت رو بيان داشت و افزود: در منظومه فکري امامين انقلاب اسلامي، حج صرفاً يک آيين نيست، بلکه داراي روح و فلسفه‌اي عظيم است. خميرمايه حج ابراهيمي چيزي جز تبيين، آگاهي و هم‌افزايي بندگان خدا در مسير حل مشکلات جوامع اسلامي نيست. يکي از اصلي‌ترين مصائب ضد فرهنگي در جريان حج، ممانعت از تبديل خروش جمعي مسلمانان در مکه مکرمه و مدينه منوره به يک حرکت جمعي در برابر جريان ظلم است. اين در حالي است که دين مبين اسلام، مناسک حج را بستري براي نمايش اتحاد عميق پيروان دين مبين اسلام و هم‌صدايي آن‌ها در برابر جريان کفر و الحاد قلمداد مي‌کند.

وي اظهار داشت:بيش از ۷ ماه است که وقايع تلخي در هفته‌ها و روزهاي اخير در نوار غزه رخ مي‌دهد. درحالي‌که ماشين کشتار و نسل‌کشي صهيونيست‌ها و حاميان غربي آن‌ها لحظه‌اي متوقف نمي‌شود، مسئوليت و رسالت مسلمانان بيش از هرزماني بر دوش‌شان سنگيني مي‌کند. مناسک حج امسال، فرصتي براي تجميع دغدغه‌ها و تبديل آن‌ها به يک جريان کارآمد و تأثيرگذار در مهار دشمنان انسانيت، عدالت و آزادي خواهد بود. در شرايطي که خيزش‌هاي ضد صهيونيستي و ضدآمريکايي (ازجمله جنبش‌هاي دانشجويي در جهان) که برخاسته از فطرت ظلم‌ستيز انسان‌ها و بازگشت آنان به فطرت و درون‌مايه الهي خويش است، هر روز چهره‌اي جديد به خود مي‌گيرد، مسلمانان مسئوليت مضاعفي در اين آوردگاه احساس مي‌کنند؛ اولاً مسئوليتي ذاتي که ناظر بر دستورات و احکام دين اسلام بوده و ثانياً، مسئوليتي مضاعف که جهاد تبيين در سطح جهاني نام دارد.

وي تصريح کرد: به جايگاه برائت از دشمنان در اين مناسک مقدس مربوط مي‌شود. مصداق کامل دشمن متجاوز و شيطان مجسم در برهه کنوني رژيم اشغالگر صهيونيستي و حاميان آن است و طبيعي است که آنان از حج برائت بيمناک باشند، زيرا نه‌فقط اين برائت گسترده مسلمانان موجب آگاهي بيشتر و مسئوليت‌پذيري آنان خواهد شد، بلکه مولد خيزش‌هاي جديدي در سراسر دنيا عليه اين رژيم جعلي و نامشروع خواهد بود. ميليون‌ها زائر بيت ا... الحرام امسال در حالي راهي سرزمين وحي مي‌شوند که نقاب تزوير از چهره رسانه‌ها و ابزار تبليغاتي رژيم منحوس صهيونيستي فرو افتاده و کارکرد و کار ويژه هميشگي خود را از دست داده و تصويرهاي وارونه و کاذبي که در طول دهه‌هاي اخير در قبال بحران فلسطين خلق کرده بودند، رنگ‌باخته است. امسال به مدد الهي، حج برائت، نقطه عطف بيداري اسلامي و جهاني در مواجهه با رژيمي تبديل خواهد شد که روزبه‌روز به مرگ و زوال نهايي خود نزديک‌تر و حاميان آن هرلحظه نسبت به قبل، رسواتر مي‌شوند. اين مسئوليت تاريخي و خيزش مقدس، فقط به عهده حجاج بيت‌ا... الحرام نيست و شامل همه مسلمانان آزاده و حق‌طلب در دنيا خواهد بود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html