پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272075
حجاب رعايت نشود، بنيان خانواده‌ها از هم مي‌پاشد
تاریخ انتشار : 1403/02/18 09:24:14
نمایش : 35
عدم رعايت حجاب بنيان خانواده‌ها را هدف قرار داده و علاوه‌بر خود فرد ساير اعضاي جامعه را متضرر کرده و به آن‌ها آسيب مي‌رساند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجاب در ايران همچون ساير تمدن‌هاي باستاني تا هزاران سال قبل از ميلاد حضرت مسيح قدمت دارد و از دوران باستان در ميان زنان رايج بوده است.
 
تجلي حجاب در آثار باستاني ايران تا حدي است که برخي از تاريخ‌نگاران مانند ويل دورانت معتقد است حجاب از ايران به کشورهاي ديگر راه يافته است، همچنين در کتاب پوشاک اقوام ايراني در توصيف پوشيدگي ايرانيان آمده است که مردم ايران اگر بخشي از بدنشان برهنه باشد آن را بي‌شرمي مي‌دانند و هميشه از لباس‌هاي بلند استفاده مي‌کنند.
 
از دوران قبل از اسلام  داشتن پوشش بر روي سر به شکل امامه، دستار، کلاه و تاج در بين مردان و روسري، چارقد، چادر، مقنعه و لچک در بين زنان متداول بود، اما در هر دوره شکل اين سرپوش تغيير مي‌کرد.
 
يک زن به‌عنوان مادر نقش اساسي  در خانواده داشته و در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تاثير گذار مي‌باشد بنابراين مي‌تواند فرزندانش را براي فردايي بهتر و حضور در جامعه تربيت کند.
 
 حجاب مصونيتي است که امنيت خانواده‌ها را تامين مي‌کند
 
اکرم محمودي يک بانوي شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: از ابتدا حجاب را با عشق و علاقه انتخاب کردم.
 
وي بيان داشت: حجاب نوعي مصونيت است و رعايت آن در وهله اول تامين‌کننده امنيت خودم و خانواده‌ام است، بنابراين تا انتها نيز همين پوشش را ادامه خواهم داد.
 
اين بانوي شهرکردي با اشاره به اينکه حجاب نوعي حق الناس بوده که به گردن انسان است افزود: خانواده اهميت بالايي در تشويق فرزندان به رعايت حجاب دارد و مي‌تواند از گرفتاري فرزندشان در اين حق‌الناس جلوگيري کند.
 
محمودي افزود: من به‌عنوان يک مادر همواره سعي مي‌کنم اهميت رعايت حجاب را براي فرزندانم بيان کنم و بعد انتخاب نوع پوشش را به عهده خودش مي‌گذارم تا با توجه به اين توصيه‌ها درخصوص حجاب خود انتخاب کند چه بپوشد.
 
وي تاکيد کرد: همه واقف هستند که حجاب مساله‌اي است که در قرآن به آن تاکيد شده است و مي‌تواند مانعي باشد در مقابل بسياري از آسيب‌ها.
 
حجاب، پيشگيري که بهتر از درمان است
 
مرتضوي‌فر مشاور خانواده و روان‌شناس در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه هميشه تاکيد بر اين است که پيشگيري بهتر از درمان است اظهار کرد: اما متاسفانه در برخي از موارد که بايد پيشگيري براي جلوگيري از بروز مشکل صورت گيرد کوتاهي شده و موضوع جدي گرفته نمي‌شود.
 
وي تصريح کرد: يکي از مواردي که نياز به حفاظت و حراست دارد خانواده که شامل زن، مرد و فرزندان مي‌باشد و روابط خانوادگي است.
 
اين مشاور خانواده افزود: درخصوص پوشش در خانواده خيلي از موارد جدي گرفته نمي‌شود و تصور همه بر اين است که اگر ديگران کاري انجام دهند و ما نيز دناله‌رو آن‌ها شويم، درست است.
 
مرتضوي‌فر بيان داشت: روابط خانواده، روابطي است که بايد از همه جوانب آن حفاظت و حراست شود تا مشکلي پيش نيايد، يکي از مواردي که باعث مي‌شود استحکام خانواده‌ها کاهش يابد عدم رعايت پوشش و حجاب در همه زمينه‌ها است.
 
رعايت حجاب در همه زمينه‌ها اهميت بالايي دارد
 
وي با بيان اينکه ايجاد استحکام در روابط خانوادگي با رعايت حجاب اهميت بالايي دارد، اگر پژوهشي در اين زمينه صورت گيرد خواهيم ديد عدم پوشش چشم، مغز، روح و... مشکلات بسياري در خانواده‌ها ايجاد کرده و عدم آرامش را رقم زده است، بنابراين رعايت حجاب در همه زمينه‌ها اهميت بالايي دارد.
 
اين روانشناس رعايت حجاب را عامل موثري در سلامت جنسي عنوان و خاطرنشان کرد: در بسياري از موارد که افراد به مسائل فرازناشويي روي مي‌آورند عدم تمکين نيست بلکه عدم حفاظت‌ها و رعايت پوششي است که زنان و مردان ديگر در جامعه استفاده مي‌کنند.
 
مرتضوي‌فر تاکيد کرد: در نتيجه اين عدم تعهد افراد در رعايت پوشش بسياري از زندگي‌ها را از هم مي‌پاشد، هيچ فردي نبايد در جامعه اين موضوع را مطرح کند که من لباسي که دوست دارم، مي‌پوشم و نابودي زندگي ديگران هم برايم اهميت ندارد.
 
اين مشاور خانواده ادامه داد: مدگرايي‌هايي که امروز در جامعه شاهد آن هستيم و خريد لوازم بسيار در اين زمينه و انجام جراحي‌هاي زيبايي بي‌رويه سبب ايجاد مشکلات اقتصادي در اين راستا شده است و اين نيز انحطاط خانواده‌ها را در پي دارد.
                                                                                                    
به گزارش جهانبين نيوز؛ حفظ عفاف و حجاب از سوي زن و مرد به امنيت جامعه کمک مي‌کند و بايد از سوي همگان مورد توجه قرار گيرد، چراکه عدم رعايت حجاب بنيان خانواده‌ها را هدف قرار داده و علاوه‌بر خود فرد ساير اعضاي جامعه را متضرر کرده و به آن‌ها آسيب مي‌رساند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html