پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272064
رقيب حسن يزداني در آستانه از دست دادن المپيک پاريس/ باخت تيلور در فينال ايکس
تاریخ انتشار : 1403/02/02 09:10:54
نمایش : 49
جادوگر آمريکايي با شکست در فينال ايکس در يک‌قدمي حذف از المپيک پاريس قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛تيم ملي کشتي امريکا براي حضور در المپيک نفرات اصلي خود را در مسابقات انتخابي خواهد شناخت. امريکايي ها که يکي از مدعيان جدي کشتي المپيک هستند، ستاره هاي ريز و درشت خود در مبارزه انتخابي محک مي زنند تا نفر برتر راهي پاريس شود.

دور اول مسابقات فينال ايکس به عنوان مرحله نهايي گزينشي تيم ملي کشتي آمريکا براي حضور در بازي‌هاي المپيک توکيو شنبه شب به وقت ايران برگزار شد.

پيش از فينال اين رقابت‌ها، دو ستاره نامدار و کهنه کار کشتي امريکا با کوهي از مدال با شکست برابر حريفان خود از دور رقابت کنار رفتند. جيدن کاکس قهرمان جهان و جردن باروز قهرمان جهان و المپيک با شکست برابر رقيبان خود شانس رسيدن به دوبنده تيم ملي را از دست دادند.
نکته غم انگيز براي دوستداران کشتي خداحافظي جيدن کاکس بود. کاکس بعد از باخت در مراحل اوليه رقابت هاي انتخابي تيم ملي، از دنياي قهرماني خداحافظي کرد

يکي از اتفاقات مهم مسابقات فينال ايکس آمريکا شکست توماس گيلمان در وزن ۵۷ کيلوگرم بود. دراين وزن اسپنسر لي موفق شد در ۲ ديدار متوالي گيلمان را شکست دهد و به دوبنده تيم ملي کشتي آزاد آمريکا رسيد.

اگرچه در اين وزن امريکا هنوز سهميه را کسب نکرده و اسپنسر لي براي اوکي کردن بليت پاريس بايد در رقابت‌هاي گزينشي استانبول سهميه بگيرد.
در وزن ۶۵ کيلوگرم زين رترفورد نيز به عنوان نفر اصلي تيم کشتي آزاد آمريکا انتخاب شد وي براي رسيدن به دوبنده تيم ملي نيک لي را در ۲ ديدار متوالي شکست داد. در اين وزن نيز آمريکا هنوز به سهميه المپيک نرسيده.

اما مهمترين اتفاق فينال ايکس باخت ديويد تيلور قهرمان بزرگ جهان و المپيک بود جادوگر امريکايي در ديدار نخست فينال ايکس برابر آرون بروکس با نتيجه 4 بر يک شکست خورد تا در خطر از دست دادن المپيک پاريس قرار بگيرد.

تيلور با اين شکست در يکقدمي از دست دادن دوبنده امريکا در المپيک پاريس است اگدچه يک فرصت ديگر دارد تا بتواند با برد برابر بروکس رقابت بر سر دوبنده اين وزن را به ديدار سوم کشيده و در صورت برد دوم برابر بروکس بليت پاريس را اوکي کند.

اين دومين باخت تيلور طي سال‌هاي اخير است. او در فينال جهاني ۲۰۲۱ اسلو نيز مغلوب يزداني شده بود.

همچنين در پايان دور نخست فينال ايکس کايل دايک در وزن ۷۴ کيلوگرم، کايل اسنايدر در وزن ۹۷ کيلوکرم و ميسون پاريس در وزن ۱۲۵ کيلوگرم برابر حريفان خود به برتري رسيدند و در آستانه المپيکي شدن قرار دارند.

تيم کشتي آزاد آمريکا در اوزان ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کيلوگرم سهميه المپيک را کسب کرده و براي کسب سهميه کامل ۶ وزن بايد در گزينشي المپيک در استانبول شرکت کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html