پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272060
حماسه وعده صادق؛ تجلي هنر هماهنگي ديپلماسي و ميدان بود
تاریخ انتشار : 1403/01/31 14:09:43
نمایش : 45
امام‌جمعه فارسان گفت: در حماسه وعده صادق، در اولين عمليات نظامي مستقيم و پيروزمندانه سپاهيان اسلام عليه رژيم سفاک و نسل‌کُش صهيونيستي، تحقق اصل هماهنگي‌هاي ميدان و ديپلماسي، جلوه اين پيروزي را صدچندان کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل بهانه‌جوئي و امروز و فردا کردن در کار خير نيستند. اميرالمؤمنين ‌عليه‌السلام ‌در حکمت ۲۷۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: هر که شتاب و تعجيل دارد، مهلت خواهد و هر که را مهلت دهند، با امروز و فردا کردن بهانه‌جويي مى‏کند.
 
وي افزود: چون کساني که بااينکه به آنان فرصت هم داده مي‌شود باز در انجام اعمال صالحه فاصله مي‌گيرند و کم‌کاري دارند را سرزنش کرده است. اساساً تسويف و امروز و فردا کردن در کارها پسنديده نيست يا بايد انجام داد و يا بايد رها کرد. خداي تعالي بر توفيق کسب تقواي ما افزوده بگرداند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به وعده صادق اشاره داشت و بيان داشت: رايج‌ترين تعابير درباره عمليات وعده صادق در روزهاي اخير تعبير بزرگ‌ترين عمليات پهپادي تاريخ تاکنون باشد. حقيقت هم همين است؛ اما گويا ابعاد عظمت اين رويداد تاريخي بيش از اين‌هاست. براي فهم ابعاد بزرگي اين عمليات که با توجه به دارايي‌هاي ايران بخش کوچکي از توان تهران بود، چند سنجه نياز است.
 
وي اظهار داشت: تاکنون بزرگ‌ترين عمليات پهپادي روسيه عليه دولت غرب‌گراي اوکراين با استفاده از ۷۰ پهپاد انجام‌شده اما ايران به گفته ارتش رژيم صهيونيستي از ۱۷۰ پهپاد بهره گرفت. بنا بر آمارهاي ارتش اوکراين روسيه در سال ۲۰۲۳ در حوزه بالستيک‌ها از ۱۰۸ موشک تاکتيکي اسکندر و ۴۵ موشک هايپرسونيک کينژال بهره برده که در مجموع ۱۵۳ موشک مي‌شود. بنا بر اعلام صهيونيست‌ها ايران در عمليات شبانه خود از ۱۲۰ موشک بالستيک استفاده کرد که در کمتر از نيم ساعت پرتاب شدند.
 
وي عنوان داشت: توانمندي ايران را در مقايسه با توانمندي چين نيز مي‌توان تخمين زد. بنا بر گزارش نيروي هوايي آمريکا چين داراي ۴۰ تيپ موشکي به شمول موشک‌هاي قاره‌پيما، موشک‌هاي بالستيک ميان برد و موشک‌هاي کروز است. هر تيپ ميان برد ارتش چين داراي ۳۶ پرتابگر است. اگر نيمي از تيپ‌هاي موشکي چين متعلق به موشک‌هاي بالستيک ميان برد اين کشور تعلق داشته باشند کل قدرت آتش لحظه‌اي در دسترس چين ۷۲۰ پرتابگر است که نمي‌توان از آن‌ها به دليل نياز به آمادگي و هم‌چنين دشواري‌هاي فني به‌طور همزمان استفاده کرد. ايران اما در يک‌شب و مدتي کمتر از نيم ساعت با پرتاب ۱۲۰ موشک بالستيک ميان برد معادل يک‌ششم کل توان چين به‌عنوان يکي از قدرتمندترين کشورهاي جهان، موشک پرتاب کرد! اين ميزان به غير از موشک‌هايي بودند که قرار بود در صورت واکنش رژيم صهيونيستي يا مداخله کشورهاي غربي عليه مواضع آن‌ها به‌سرعت استفاده شوند.
 
وي تصريح کرد: ايران با طراحي ابعادي بزرگ براي پاسخ خود به صهيونيست‌ها از سياست جديد خود رونمايي کرد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: در علم سياست، صيانت از سه‌گانه «کيان»، «حريم» و «منافع» از مهم‌ترين دستور کار‌هاي نظام و حاکميت هر کشوري است. کشورها براي موفقيت در حفظ و حراست از اين سه، از تمام ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل خود استفاده مي‌کنند که مهم‌ترين اين ظرفيت‌ها، دو ظرفيت قدرت سخت «ميدان» (عرصه عمليات نظامي) و قدرت نرم «ديپلماسي» است.
 
وي بيان داشت: در حماسه وعده صادق، در اولين عمليات نظامي مستقيم و پيروزمندانه سپاهيان اسلام عليه رژيم سفاک و نسل‌کُش صهيونيستي، تحقق اصل هماهنگي‌هاي ميدان و ديپلماسي، جلوه اين پيروزي را صدچندان کرد. همکاري نيروهاي مسلح و دستگاه ديپلماسي به افتخار ملي براي همه ايرانيان منجر شد و شکستي فضاحت‌بار براي آمريکا و اسرائيل در نشست اضطراري شوراي امنيت به بار آورد.
 
وي تصريح کرد: در اين حماسه، هماهنگي ميدان و ديپلماسي، به عنايت امام زمان عليه‌السلام، ضلع سومي هم داشت و آن اقدامات خوب و به‌موقع رسانه ملي در همراهي با اين عمليات ظفرمندانه بود. پوشش سراسري و بهنگام اخبار اين حماسه توسط رسانه ملي، قرار گرفتن در جايگاه مرجعيت خبري براي دنيا و تسلط و غلبه در ميدان تصاحب روايت اول، انصافاً جاي تقدير و سپاس دارد.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور به بحران‌هاي سه‌گانه صهيونيست‌ها هم اشاره داشت و افزود: ناکارآمدي از مهم‌ترين چالش‌هاي دروني کابينه است. کابينه نتانياهو که پيش از جنگ غزه کودتاي قضايي عليه دستگاه قضا انجام داده و با اعتراض‌هاي گسترده و بي‌سابقه مردمي مواجه بود، اکنون ضمن اين‌که با اين بحران‌ها مواجه است، شاهد نبود انسجام و اجماع در کابينه نيز است.
 
وي گفت: به خاطر ناامني و ناکارآمدي، اينک نااميدي به آينده و بي‌اعتمادي به رژيم در تأمين نياز اوليه شهروندان (امنيت) از يک‌سو و تشديد اختلافات و بي‌اعتمادي بين مهاجران متنوع و با اقوام و مليت‌هاي مختلف از سوي ديگر، انسجام اجتماعي ساکنان فلسطين اشغالي را دچار مخاطره جدي کرده است که مهاجرت معکوس از مهم‌ترين نمودهاي آن است.
 
وي بيان داشت: در سطح خارجي، دو بحران مهم مشهود است: ناکامي در دستيابي به اهداف نظامي در جنگ غزه و افزايش انزجار جهاني عليه رژيم صهيونيستي که از تبعات نسل‌کشي در غزه محسوب مي‌شود. صهيونيست‌ها اکنون اگرچه سعي مي‌کنند بيان نکنند، اما در درون خود باور دارند که نبرد را به جمهوري اسلامي ايران واگذار کرده‌اند. لذا از مرگ پيش از رسيدن به ۸۰ سالگي هراس دارند.
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html