پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272034
مسئله فقرزدائي از مسائل مهمي بود که اميرالمؤمنين عليه‌السلام دنبال مي‌کرد
تاریخ انتشار : 1403/01/10 14:06:56
نمایش : 143
امام‌جمعه فارسان گفت: اگر اهل سياست و حکمراني بخواهند از اميرالمؤمنين عليه‌السلام روش مديريتي خود را الگو بگيرند و عمل کنند جامعه گلستان خواهد شد. مثلاً حضرت به‌شدت در انتخاب مديران به شايسته‌سالاري اهميت مي‌داد. مسئله فقرزدائي از مسائل مهمي بود که اميرالمؤمنين عليه‌السلام دنبال مي‌کرد.
يه گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا از نعم دنيا بهره‌مند هستند ولي وابستگي به دنيا ندارند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۲۹ از حکم نهج‌البلاغه در مذمت دنيا فرمودند: جمعى خدا را از روى ميل بندگى مى‏کنند که اين عبادت بازرگانان است و گروهى خدا را از ترس بندگى مى‏کنند و اين عبادت غلامان است و دسته‏اى از روى سپاسگزارى بندگى مى‏کنند که اين عبادت آزاد مردان است.
 
امام‌جمعه فارسان به شب‌هاي قدر اشاره داشت و گفت:‏از امشب و هفته پيش رو روزها و شب‌هاي قدر را داريم. حواستان باشد که روز قدر هم مثل شب قدر، قدر دارد. همه آنچه براي شب قدر گفتند روز قدر هم دارد. ضربت خوردن و شهادت اميرالمؤمنين عليه‌السلام هم در همان ايام است.
 
وي بيان داشت: راجع به اميرالمؤمنين عليه‌السلام مگر مي‌شود در چند دقيقه در خطبه چيزي گفت؟ وجود بي‌نظير و مبارک اميرالمؤمنين را هرکس به هر مقدار که نزديک شد به همان مقدار شناخته است. هرچه فاصله کمتر، شناخت بيشتر. رسول خدا فرمودند: يا على، تو را جز خدا و من کسى نشناخته است. در زمان اميرالمؤمنين عده‌اي آن‌قدر دور بودند که سؤال مي‌کردند: علي حق است يا معاويه؟ يا همان‌طور که حضرت گلايه فرمودند که من را با معاويه مقايسه مي‌کنند. حالا ما که خود را شيعه مي‌دانيم چقدر به حضرت نزديکيم و از چه مقدار شناخت برخورداريم؟ شيعه علي بن ابيطالب خودمان را مي‌دانيم ولي با آن حضرت نکند فاصله زياد داشته باشيم.
 
 
وي گفت: اگر اهل سياست و حکمراني بخواهند از اميرالمؤمنين عليه‌السلام روش مديريتي خود را الگو بگيرند و عمل کنند جامعه گلستان خواهد شد. مثلاً حضرت به‌شدت در انتخاب مديران به شايسته‌سالاري اهميت مي‌داد. نهج‌البلاغه گواه اين مطلب است و بر شايسته گزيني تأکيد دارد. رسيدگي به حقوق عامه و اجراي عدالت براي حضرت زمان و مکان نداشت. مسئله فقرزدائي از مسائل مهمي بود که اميرالمؤمنين عليه‌السلام دنبال مي‌کرد.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور به الزامات جهش توليد با مشارکت مردم هم اشاره داشت و بيان داشت: مقام معظم رهبري بعد از گذشت ۴ سال دوباره موضوع جهش در توليد را به‌عنوان شعار سال برگزيدند اما اين بار تأکيد ويژه‌اي نسبت به مشارکت مردم در تحقق اين جهش داشتند. مقام معظم رهبري وقتي نسبت به حضور مردم در تحقق اين امر تأکيد دارند به اين معنا است که نمي‌توان از بخش دولتي توقع خاصي داشت به اين مفهوم که نمي‌تواند آستين را بالا زند و در امر توليد در عالي‌ترين درجه بپردازد بلکه تنها بايد شرايط را براي ورود بخش مردمي در قالب تعاوني‌ها و اجراي درست اصل ۴۴ قانون اساسي فراهم کند؛ اما الزامات تحقق اين شعار براي ۳۶۳ روز آينده چيست و دولت بايد چه فعاليتي را در اين سال انجام دهد تا در نهايت بگوييم سال ۱۴۰۳ سال موفقي در تحقق اين شعار بوده که جاي صحبت دارد.
 
امام‌جمعه فارسان به بازگشت ترامپ و تأثيري بر زندگي مردم ايران هم اشاره داشت و عنوان کرد: برخي تحليلگران واداده يا غرب‌گرا، درصددند با توجه به تجربه سال ۹۷ خروج ترامپ از برجام و سال ۹۸ شهادت سردار سليماني، تصوير نگران‌کننده‌اي از ترامپ را در افکار عمومي ايرانيان تثبيت کنند و براي اهداف و آرزوهاي خود و اربابانشان زمينه‌سازي کنند.
 
وي تصريح کرد: از سال ۹۸ اوج کارزار فشار حداکثري تا اکنون، تحريم‌ها به‌صورت حداکثري عليه ايران اعمال‌شده است و بايدن نيز به‌طور کامل سياست ترامپ را دنبال کرده است. جعبه‌ابزار تحريم آمريکا عليه ايران ابزار جديدي ندارد. ترامپ ۲۰۲۴ هم نمي‌تواند چيز جديدي به آن اضافه کند و رفتاري متفاوت از بايدن داشته باشد.
 
وي افزود: ترامپ بدون همکاري بازيگران ديگر نمي‌تواند عليه ايران فشاري ايجاد بکند؛ اما اين بازيگران همچون چين و روسيه به دليل تنش‌هاي افزايش‌يافته در سال‌هاي اخير با آمريکا براي اعمال فشار بر ايران همراهي نخواهند کرد.
وضعيت نابسامان آمريکا و غرب در جنگ اوکراين و غزه و دست برتر مقاومت در منطقه نيز متغير مهم ديگري است که اوضاع را با سال ۹۷ متفاوت کرده است ترامپ يا غير ترامپ نمي‌تواند چندان تأثيرگذار باشد.
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html