پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272033
در شهرستان فضاي مناسب براي مسافران و معذورين در نظر گرفته شود
تاریخ انتشار : 1402/12/25 14:00:00
نمایش : 185
امام جمعه فارسان گفت: روزه‌خواري حرام است و نبايد انجام داد. کسي که عمداً و متعمداً روزه مي‌خورد خودش مي‌داند و خدا؛ اما اگر درملأعام انجام داد اين بي‌احترامي کردن به حريم ديگران است و جرم است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: تقوا داشته باشيد زيرا مهار است و تکيه‌گاه؛ پس بندهاي محکم آن را بچسبيد و به حقايق آن چنگ بزنيد. قرآن کريم در ماه مبارک رمضان نزول دفعي داشت و کتابي است که با تأسي به او به سعادت دنيا و آخرت انسان نزديک مي‌شود و سعادت دنيا و آخرت او تأمين مي‌شود.
 
وي تصريح کرد: تقوا يعني مواظب خود بودن؛ يعني خودپايي؛ يعني خودت را مواظبت کن که در خطرهايي که در کمين است نيفتي؛ يعني مراقب خودت باش. يکي از خطرهاي پيش روي انسان عذاب جهنم است. يکي از خطرها از بين رفتن کمالات و فضايل الهي است که انسان مي‌توانست آن‌ها را براي خودش کسب کند. اين خطرها هرکدام براي انسان ايجاد ترس مي‌کند. لذا گاهي در تعريف تقوا گفتند ترس از خدا.
 
امام‌جمعه فارسان بيان داشت: روزهاي پاياني سال را داريم سپري مي‌کنيم پيشاپيش سال جديد را تبريک عرض مي‌کنيم و يک نکته عرض کنم و آن اينکه ما همان‌طور که وارد فصل بهار مي‌شويم و ماه رمضان که بهار قرآن است را هم درک مي‌کنيم، خوب است توجه جدي ما به بهار انسان‌ها يعني ربيع الانام حضرت ولي‌عصر ارواحنا فداه باشد. امام را تشبيه به بهار کردند. خوب در بهار چه اتفاقي مي‌افتد؟ بهار حياتِ دوباره است، زندگيِ جديد است، شکفتن است، نشاط است، طراوت و سرزندگي است، اميد به آينده است. در يک کلمه، بهار نياز بشر است. وجود ولي‌عصر ارواحنا فداه اين بهار انسان‌ها نياز بشر است...
 
وي تصريح کرد: نيمه رمضان و ولادت کريم اهل‌بيت را اهميت بدهيد. دهم رمضان و وفات حضرت خديجه را اهميت بدهيد. از نيروي انتظامي محل ديدار و تکريم داشته باشيد. از خانواده شهدا را غافل نباشيد. مستمندان را رسيدگي کنيد.
 روزه اولي‌ها را تکريم و تشويق کنيد. اطعام و افطاري ساده داشته باشيد. با اهل خانه مهربان باشيد. براي روز جمهوري اسلامي و روز قدس برنامه داشته باشيد و امثال اين‌ها.
 
وي اظهار داشت: براي هم و براي غلبه بر دشمنان و پيروزي جبهه اسلام و حل مشکلات عديده‌اي که وجود دارد در اين ماه دعا کنيد. اين‌ها که عرض کردم همه عمليات فرهنگي بود. ان‌شاءالله دوستان اگر اين‌ها را پيگيري کنند نتايج خوبي را در محله و در شهر و شهرستان خواهيم داشت.
 
حجت‌الاسلام ملک پور افزود: نکته شهرستاني که مقداري هفته قبل عرض کردم: جلسات قرآني را در اين ماه ‌ويژه زياد کنيد. افطاري ساده را برقرار کنيد. احترام ماه صيام و شئون ماه را نگهداريد. چون مسير مسافران هستيم فضاهايي ترتيب داده شود براي مسافران و معذورين که در ملاء عام روزه‌خواري صورت نگيرد.
 
 
وي عنوان داشت: روزه‌خواري حرام است و نبايد انجام داد. کسي که عمداً و متعمداً روزه مي‌خورد خودش مي‌داند و خدا؛ اما اگر درملأعام انجام داد اين بي‌احترامي کردن به حريم ديگران است و جرم است. بايد با آن برخورد جرمي شود. با توجه به چيزي که در قانون آمده است اما خوب است که در خود مسير جاهايي فراهم شود براي کساني که مبتلا هستند که درملأعام اقدام به روزه‌خواري نکنند.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html