پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272024
مردم با حضور خود در صحنه انتخابات نقشي اساسي در سرنوشت کشور ايفا مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1402/12/11 14:45:30
نمایش : 242
امام‌جمعه فارسان گفت: انتخابات مجلس شوراي اسلامي نماد مردم‌سالاري ديني است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهاي مورد تأييد، خود نقشي اساسي در سرنوشت کشور ايفا مي‌کنند. در جمهوري اسلامي ايران، جمهوريت در مشارکت حداکثري ملت تفسير مي‌شود
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا در کار خير مداومت دارند. حضرت در حکمت ۲۷۰ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: کار اندکى که در آن مداومت کنى، اميدبخش‌تر از کار زيادى است که از آن خسته و ملول گردى. تذکري کاربردي و عملياتي است. کار کمي که ادامه دارد تا به نتيجه برسد از کار زيادي که نيمه رها شود و يا از شدت زيادي، خسته‌کننده باشد، بهتر است.
 
وي تصريح کرد: رعايت اين حال در همه امور همين‌طور است حتي در مسائل معنوي. عبادت و دعا و امثال اين‌ها، کم باشد اما ادامه‌دار، انسان را بهتر به نتيجه مي‌رساند. گاهي شخص حال روحي مناسب ندارد اما به خودش فشار مي‌آورد که فلان دعا را تمام کند، کأن کنترات است. نه تا آنجا که حالتان اجازه داد بخواهيد. خداي تعالي همه ما را به وظائفمان آشنا گرداند و تقوا را در ما زياد بفرمايد
 
امام‌جمعه فارسان به مسئله انتخابات اشاره داشت و گفت: امروز يکي از مصاديق امربه‌معروف، تشويق بلکه امر به شرکت در انتخابات و رأي دادن به اصلح و نهي از عدم شرکت است. خانوادگي برويد براي رأي دادن، چشم دشمن را با وحدت و انسجام ملي کور کنيد. ملاک‌ها و معيارهاي نماينده خوب مکرر بيان‌شده و کامل آن را حضرت آقا بيان کرده‌اند که مراجعه داريد.
 
وي افزود: انتخابات مجلس شوراي اسلامي نماد مردم‌سالاري ديني است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهاي مورد تأييد، خود نقشي اساسي در سرنوشت کشور ايفا مي‌کنند. در جمهوري اسلامي ايران، جمهوريت در مشارکت حداکثري ملت تفسير مي‌شود و نظام جمهوري اسلامي هميشه بر پيوند ارکان نظام با مردم تأکيد دارد و مجلس شوراي اسلامي نماد تقنين و نظارت ملت بر عملکرد قواي مجريه و قضائيه مي‌باشد. علاوه بر اين‌که مجلس، عاملي قدرتمند براي جمهوري اسلامي در راستاي تقويت استقلال کشور، وحدت ملي، تقويت جايگاه منطقه‌اي و مقابله با توطئه‌هاي تفرقه‌افکنانه و جنگ رواني دشمن است.
 
امام‌جمعه فارسان به رمز و راز موفقيت مجلس هم اشاره داشت و بيان داشت: قطعاً کارکرد موفق مجلس وقتي تحقق کامل خواهد داشت که نمايندگان مجلس، با روحيه‌اي انقلابي، ترجيح مصالح نظام و منافع ملي بر منافع شخصي و حزبي را در اولويت کاري خود داشته باشند. اين اولويت و رويکرد در نمايندگان به‌قدري مهم است که بايد از عرصه انتخابات مورد توجه نامزدها قرار بگيرد. از اين رو براي تأمين منافع ملي در عرصه انتخابات، توجه به چند نکته اساسي لازم است.
 
وي افزود: درست است که عرصه تبليغات انتخاباتي عرصه عرضه آرا و انديشه‌هاست و هر کس و هر جناحي در تلاش است تا خود را به مردم بقبولاند، اما نبايد در اين عرصه رقابت، منافع ملي به خطر افتد و وحدت ملي خدشه‌دار شود. بعضي از جريان‌هاي مسئله‌دار سياسي در صدد هستند وحدت بين طرفداران گفتمان انقلاب اسلامي را از بين برده و بين آن‌ها شکاف ايجاد کنند، لذا هوشياري ياران انقلاب يک ضرورت است تا خداي‌نکرده آلت دست دشمن نشوند و اهداف آن‌ها را محقق نکنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: راهبرد هميشگي نظام جمهوري اسلامي، مبتني بر انديشه‌هاي الهي امامان انقلاب اسلامي، در تمام عرصه‌هاي مديريت کشور، حضور همه مردم و جناح‌ها و سلايق در عرصه اداره و راهبري نظام است. لذا نظام اسلامي و مسئولان بصير آن در صدد اين هستند که مردم با بصيرت و آگاهي بيشتر و با حسّ انجام‌وظيفه و با اعتماد به مجريان انتخابات در انتخابات شرکت کنند و به سلايق موردنظر خود رأي بدهند، لذا بايد اعتماد عمومي در اين انتخابات مخدوش نشود.
 
وي تصريح کرد: مشارکت حداکثري در حالي اتفاق مي‌افتند که انتخابات در فضايي آرام و به دور از تنش و شايعه‌سازي و اتهام صورت پذيرد و حضور حداکثري مردم موجب تقويت نظام اسلامي و ياس دشمنان و بدخواهان و ضد انقلابيون داخلي خواهد بود. هم‌چنين چشم ملت‌هاي منطقه به مردم‌سالاري ديني ايران است و به آن، به‌عنوان الگويي براي آينده خويش مي‌نگرند. گروهي از منافقان و فتنه‌گران همواره در کمين نشسته‌اند تا حضور کم مردم را دستاويز قرار دهند و موضع ناحق خود را حق جلوه دهند.
 
وي گفت: مجلس به دليل نقش تقنيني و نظارتي خود از اهميت فوق‌العاده‌اي در روند رو به رشد کشور دارد؛ به همين نسبت انتخابات آن بايد بر مدار شايسته‌سالاري شکل بگيرد. انتخابات شايسته‌سالار يعني آحاد مردم بايد نسبت به کساني که نامزد هستند بصيرت نسبي داشته باشند تا مجلسي متخصص و متعهد داشته باشيم؛ زيرا قانون‌گذاري نيازمند افرادي متعهد به‌نظام جمهوري اسلامي اسلام و قانون اساسي و متخصص و کاردان است تا با درک اولويت‌ها و با کار کارشناسي قانون وضع کنند. در چنين صورتي است که مجلسي ارزشي، کارآمد، فعال و پايبند به مباني اسلام و انقلاب شکل خواهد گرفت؛ لذا بايد در انتخاب افراد اصلح دقت بيشتري صورت پذيرد.
 
وي اظهار داشت: انتخابات تراز، چهار راهبرد محوري دارد که عبارت است از: مشارکت، امنيت، رقابت و سلامت. يکي از راه‌هاي دستيابي به اين راهبردهاي چهارگانه، شفافيت انتخاباتي است. رسانه‌هاي بيگانه و عمال داخلي آن‌ها در صدد هستند از هر انتخابات در نظام جمهوري اسلامي دستاويزي براي اهداف خود به دست آورند. لذا مسئولان برگزاري انتخابات بايد در ارائه تصويري شفاف و بدون هيچ‌گونه ابهامي از انتخابات سعي و تلا نمايند؛ يعني با نظارتي دقيق بر فرايند انتخابات، سلامت حداکثري آن را تضمين نمايند. با تحقق سلامت انتخابات از ابتداي فرايند ثبت‌نام و بررسي صلاحيت‌ها تا روند برگزاري و شمارش آراء و اعلام نتايج، شاهد تحقق ساير راهبردهاي انتخاباتي در بلندمدت و انتخابات‌هاي آتي خواهيم بود.
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html