پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 262020
۳.۵ميليون راي اولي داريم/حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن حداقل ۲۰ درصد افزايش داشت
تاریخ انتشار : 1402/11/24 10:07:06
نمایش : 344
وزير کشور گفت: حضور متراکم و پرشمار مردم حتي در ارزيابي‌هاي محافظه‌کارانه، نشان‌دهنده ۲۰ درصد افزايش مشارکت در راهپيمايي ۲۲ بهمن است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ احمد وحيدي بعد از ظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در تشريح موارد مطرح شده در نشست هم‌انديشي با استانداران در وزارت کشور به خبرنگاران گفت: آن‌چه در ۲۲ بهمن رخ داد، بسياري از رسانه‌هاي خارجي را متعجب کرد. البته از ملت بزرگ ما اين حماسه‌آفريني‌ها و شگفتي‌سازي‌ها تعجب ندارد.

وحيدي ادامه داد: با عنايت خدا و تمهيدات انديشيده‌شده در شوراي تأمين استان‌ها و شهرستان‌ها، اين راهپيمايي بدون هيچ‌گونه حادثه‌اي برگزار شد.

وي افزود: حضور متراکم و پرشمار مردم حتي در ارزيابي‌هاي محافظه‌کارانه، نشان‌دهنده ۲۰ درصد افزايش مشارکت در راهپيمايي ۲۲ بهمن است. هرچند که در برخي نقاط تا ۷۰ و ۸۰ درصد افزايش هم به ما گزارش شده است.

وزير کشور يادآور شد: اميدواريم که در ۱۱ اسفند هم همين اتفاق رخ دهد و تمام تلاش‌هاي دشمنان و معاندان تلاش مي‌کنند با يأس‌آفريني، مردم ما را از صندوق‌هاي رأي دور کنند حتماً ناموفق شوند. به‌ويژه با حضور رأي‌اولي‌ها که ۳ و نيم ميليون نفر هستند، انتخابات پرشوري داشته باشيم.

وحيدي با يادآوري اين‌که «حدود ۱۵ هزار نفر در دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي رقابت مي‌کنند» گفت: ۷۰ درصد از داوطلبان بين ۳۰ تا ۵۰ سال هستند. در اين دوره از انتخابات هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضي و حدود ۳۷۰ نماينده پيشين مجلس به عنوان داوطلب حضور دارند که با اين وضعيت حماسه بزرگي را شاهد خواهيم بود.

وي درباره جابجايي حوزه‌هاي انتخابيه داوطلبان اعلام کرد: داوطلبان تا ۲۵ بهمن مي‌توانند درخواست خود را براي جابه جايي حوزه انتخابيه ثبت کنند و طي ۵ روز جواب نهايي را دريافت خواهند کرد. احراز هويت هم به صورت کاملا الکترونيکي خواهد بود.

وزير کشور در پاسخ به پرسشي درباره تبليغات پيش از موعد برخي از داوطلبان، تصريح کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، داوطلبان يک هفته اجازه تبليغات دارند و قبل آن اگر به عنوان داوطلب اقداماتي داشته باشند، تخلف خواهد بود. در استانداري‌ها و فرمانداري‌ها و ستادهاي انتخاباتي استان‌ها امکان ثبت گزارشات مردمي درخصوص تخلفات داوطلبان انتخابات وجود دارد.

وي با تشريح جلسه با استانداران و فرمانداران سراسر کشور، اظهار کرد: اين جلسه براي ارزيابي و کنترل آخرين وضعيت برگزاري انتخاباتي در تراز جمهوري اسلامي انجام شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html