پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 262019
ايران بين ۲۰ کشور بزرگ کشتيراني دنيا قرار دارد
تاریخ انتشار : 1402/11/24 10:03:46
نمایش : 245
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: با توجه به شرايط تحريمي بنادر ايران بين ۲۰ کشور بزرگ کشتيراني دنيا قرار داد و همچنين در بحث کانتينر، رشد ۹ درصدي داشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ علي اکبر صفايي مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در همايش اقتصاد دريا محور و کريدور، گفت: بيش از ۸۰ فروند کشتي در سطح دنيا با حمل بيش‌از ۱۱ تن کالا، عامل اصلي يکپارچه و جهاني شدن اقتصاد دريا محور است. اين حمل و نقل قطعاً قابل اعتماد است که اين اعتماد موجب شد تا تمام تجار دنيا به نحو احسنت از اين حوزه براي تجارت استفاده کنند.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: بازار کشتي سازي از چندين سال گذشته رونق گرفت و برخي از کشتي‌سازي‌هاي بزرگ تا ۲۰۲۸ امکان ثبت سفارش ندارند به دليل حجم بالاي تقاضا؛ تفاوتي که امروزه بين قيمت‌هاي اجازه وجود دارد اما در بازار خريد و فروش کشتي قيمت‌ها همچنان پايدار است و با اسقاط فاصله زيادي وجود دارد.

وي گفت: مسير حمل و نقل دريايي قطعاً در آينده با توجه به قوانين سازمان دريايي دشوار خواهد بود و بايد بتوانيم اين فضا را در داخل کشور مديريت کنيم. تعيين کرايه بر اساس عرضه و تقاضا است اما با توجه به اتفاقات سياسي که اخيراً رخ داده مي‌تواند چنين مواردي قطعاً مي‌توانند تأثير بسيار زيادي در بازار کرايه، حمل و نقل دريايي داشته باشند.

صفايي خاطرنشان کرد: مجوزهاي اصلي توسعه دريا محو از لحاظ اقتصادي، امنيتي، منابع زنده و غير زنده است. حمل و نقل دريايي مهم‌ترين سهم را در اقتصاد دريا محور دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ساليانه ۱۴۰ هزار فروند کشتي در بنادر کشور تردد مي‌کنند و ناوگان ايران در بين ۲۰ کشور کشتيراني بزرگ دنيا قرار دارد و بنادر کشور با ظرفيت بيش‌از ۲۹۵ تن، ظرفيت مناسبي را دارا هستند؛ در حالي که در برخي از مناطق دنيا رشد صفر يا منفي مشاهده مي‌شود. همچنين در کانتينر شاهد رشد ۹ درصدي هستيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html